کد خبر: 890113
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه ما به هيچ عنوان موافق بستن همه پيام رسان‌ها و فضاي اينترنت نيستيم، بر لزوم ضابطه‌مندسازي فضاي مجازي و شناسنامه دار شدن فعالان اين فضا تأكيد كرد و گفت: استفاده از فضاي مجازي و پيام رسان‌ها بايد شفاف و با رعايت امنيت ملّي و حقوق مردم باشد و همچنين دادستان‌ها و قضات در رسيدگي به پرونده بازداشت شدگان حوادث اخير قائل به تفكيك باشند و در حد مقدورات قانوني، با رأفت اسلامي برخورد كنند. 
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با بيان اينكه نقشه و تحريكات دشمن در حوادث اخير كاملاً آشكار بود، افزود: خوشبختانه مردم عزيز و بصير ايران به سرعت صفوف خود را از آشوبگران جدا كردند و به اقدامات خبيثانه دشمن پاسخ محكمي دادند.  رئيس قوه قضائيه خطاب به دادستان‌ها و قضات رسيدگي كننده به پرونده بازداشت‌شدگان حوادث اخير نيز گفت: نبايد همه بازداشت شدگان را به يك چشم ديد. به هرحال در ميان بازداشت شدگان افرادي هستند كه در اين حوادث تأثير روشني داشته‌اند و با خط گرفتن از دشمن دست به برخي اقدامات نظير تخريب اموال عمومي زده‌اند. حساب اين افراد از كساني كه اغفال شده اند، سابقه كيفري ندارند و اقدام موثري نيز در اين حوادث نداشته اند، جداست. آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه تأكيد كرد: جمع شدن بساط آشوب به معناي نبود مطالبات صحيح و برحق مردم نيست.

رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه ايجاد اشتغال و رفع تنگناهاي معيشتي، مطالبه برحقي است كه نبايد فراموش شود، اظهار كرد: حضور به موقع مردم در صحنه و تشخيص صحيح كه منجر به جمع شدن بساط دشمن و آشوبگران شد نبايد مانع از شنيدن مشكلات آنان شود. در اين ميان بايد اقتصاد مقاومتي را جدي بگيريم و اگر مردم جهد و تلاش مسئولان را در اين زمينه ببينند قطعاً مانند هميشه در صحنه حضور خواهند داشت و با نظام همراهي خواهند كرد. آيت‌الله آملي لاريجاني حوادث اخير را زنگ خطري مهم براي مسئولان كشور در زمينه مديريت فضاي مجازي دانست و گفت: وجود اين ميزان اطلاعات در دست بيگانگان صد درصد برخلاف امنيت ملي كشور است. ما از مسئولان موكداً مي‌خواهيم كه اين مسير را اصلاح كنند، البته اين به معناي بستن فضاي اينترنت يا پيام رسان‌ها نيست بلكه بايد اين فضا تحت ضابطه و قانون باشد. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه بعيد مي‌دانم در هيچ كشوري اجازه دهند كه فضاي مجازي شان اينگونه بدون حساب و كتاب باشد، از عملكرد برخي مسئولان در روزهاي گذشته نيز انتقاد كرد و يادآور شد: ما اين را نمي‌پذيريم كه دولت مقتدر جمهوري اسلامي كه توانست داعش را در سوريه و عراق زمينگير كند، در حوزه مديريت فضاي مجازي از مدير يك پيام رسان فقط تقاضا و درخواست كند كه اقدامي را انجام دهد و يك كانال را مسدود كند. رئيس قوه قضائيه در پايان تأكيد كرد: دستگاه قضايي به وظيفه خود در راستاي مقابله با اقدامات خلاف امنيت و ارتكاب جرايم در فضاي مجازي عمل خواهد كرد و توقع ما از وزارت ارتباطات و ساير دستگاه‌هاي ذي ربط اين است كه به موقع وظايف قانوني خود را انجام دهند تا نيازي به صدور دستور قضايي نباشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار