کد خبر: 890064
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
بعد از 4 دهه و در روزگار سخت
دشمنان مردم و انقلاب اسلامي كه از هيچ فرصتي براي ضربه زدن غفلت نمي‌كنند؛اين بار در اقدامي عجولانه رسم دهه گان خود را براي ايجاد فتنه برهم زدند...
نيلوفر اماني

دشمنان مردم و انقلاب اسلامي كه از هيچ فرصتي براي ضربه زدن غفلت نمي‌كنند؛اين بار در اقدامي عجولانه رسم دهه گان خود را براي ايجاد فتنه برهم زدند و بعد از سريال فتنه‌هاي 78 و 88، سال 96 را براي رقم زدن يك آشوب جديد در كشور انتخاب كردند. البته اين فرصت باد‌آورده را ضعف مسئولان در اجراي اقتصاد مقاومتي در اختيار آنها قرار داد.
 بي‌تدبيري مشكلات اقتصادي فراواني را براي كشور به وجود آورده و در نتيجه در ميان مردم ايجاد نارضايتي كرده است. 
در عين حال نارضايتي موجود در ميان مردم اين خيال باطل را براي دشمنان ايجاد كرد كه مي‌توانند با فعال كردن سرشاخه‌هاي ضد‌انقلاب، ضربه‌اي به اصل انقلاب بزنند و نقشه‌هاي شوم خود را به اجرا دربياورند اما مردم انقلابي، بصير و صبور ايران اسلامي در شهرهاي كوچك و بزرگ، به ‌رغم همه مشكلات و نارضايتي‌ها از وضع اقتصادي كشور، روزهاي آخر هفته گذشته با حضور در راهپيماي‌هاي حماسه‌ساز خود، دلبستگي خود را به انقلاب و نظام اسلامي به نمايش گذاشتند. 
كليد شكل‌گيري تجمعات هفته‌هاي اخير مردم در شهرهاي مختلف كشور با گراني‌هاي روز‌افزون، مشكلات معيشتي و عدم پاسخگويي مسئولان ذيربط در تابستان ‌زده  و با ارائه لايحه بودجه 97 از سوي دولت به مجلس نيز به نااميدي مردم افزوده شد. به بيان ديگر و برخلاف ادعاي مسئولان در زمينه رفاه اقتصادي نه تنها به جلو نرفته‌ايم بلكه چند صد قدم عقب‌نشيني كرديم، پر واضح است كه قدرت خريد مردم در اين چهار سال روز به روز كمتر شده اما مسئولان هنوز هم همه چيز را گردن دولت قبل مي‌اندازند. برخي از مسئولان نه تنها هيچ‌گاه پاسخگو نبوده و نيستند بلكه در برخي موارد رفتارهاي ابتذال‌آميزي مانند سلفي گرفتن با ديپلمات اروپايي از آنان سر مي‌زند، مردم بارها در مقابل نهادهاي مختلف از جمله مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند اما نمايندگان منتخب‌شان مشغول افزايش حقوق خود بودند و وقتي براي رسيدگي يا حتي حضور در بين معترضان را نداشتند. 
خواسته مردم بهبود نظام اقتصادي بود در حالي كه جريان‌هايي از داخل و خارج سعي كردند اين اعتراضات را به مخالف خواني با اصل نظام بدل كنند. در اين ميان عده‌اي هم سعي داشتند با بهره‌برداري از احساسات جواني و روحيه عدالت‌طلبي دانشجويان اغتشاش را به دانشگاه‌ها بكشانند و دانشگاه را به كانوني براي تغيير جهت مطالبات مردمي تبديل كنند. 
  
نمره قبولي براي كارآموزي فتنه 

ورود هوشمندانه دانشگاه‌ها و دانشگاهيان به مسئله اعتراضات مردمي را كه مي‌رفت به اغتشاش تبديل شود ، مي‌توان شيرين‌ترين ميوه اتفاقات اخير دانست. 
به بيان ديگر برخورد منطقي، قرار گرفتن در كنار مردم، عملي كردن مطالبات مردمي، شناسايي و معرفي به موقع انحرافات در ميان اعتراضات، نيت‌خواني دشمن و در ميان گذاشتن اين امر با زبان صدق با مردم، اعلام آمادگي تشكل‌هاي دانشجويي براي ترميم ارتباط مردم و مسئولان و فراهم كردن فرصت دلجويي مسئولان از مردم، صدور بيانيه‌هاي مختلف، همراهي با مردم در راهپيمايي‌ها و دور نگه‌داشتن دانشگاه از دسترس غيرخودي‌ها، را مي‌توان از جمله دستاوردهاي مثبت آشوب‌سازي مداوم دشمنان قسم خورده ملت ايران در سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب دانست.  به طوري كه منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري اعلام كرد: دانشگاه‌ها هيچ تحركي در زمينه اغتشاش‌هاي اخير نداشتند و به هيچ وجه وارد اين موضوعات نشدند. 
وي افزود: روز اول تعدادي وارد دانشگاه تهران شدند كه پشت نرده‌ها ماندند و قضيه حل شد و اتفاق خاصي رخ نداد. 
غلامي در ارتباط با بازداشت برخي دانشجويان گفت: اطلاع دقيقي از بازداشت‌ها ندارم ولي چند تن از دانشجويان كه بازداشت شده بودند با دخالت بنده و رئيس دانشگاه تهران آزاد شدند. 
  
پايستگي فتنه 

اگرچه شناسنامه اعتراضات خياباني در سال‌هاي 78 و 88 با اعتراضات سال جاري متفاوت است اما نحوه ورود دانشگاهيان به مسئله نشان داد از بي‌بصيرتي و سردرگمي دانشجويان در فتنه خبري نيست. 

نويد عميدي، مسئول سياسي بسيج دانشجوي دانشگاه امام صادق(ع) بيان كرد: اخيراً در بعضي شهرها تجمع‌هايي تشكيل شد اما برخي با سوءاستفاده از اين اعتراض‌ها، تلاش كردند با سر دادن شعارهاي راديكالي و حمله به اصل نظام و همچنين به آتش‌كشيدن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران، مردم را مخالف اصل نظام نشان دهند كه البته تعداد آنها بسيار اندك بوده و قابل توجه نيستند. 

وي با اشاره به اينكه مطالبات اقتصادي مهم‌ترين دغدغه معترضان است و با وجود اينكه مردم به شدت تحت فشار هستند و مسئولان چه در دولت و چه مجلس حاضر نيستند پاسخ روشني در خصوص علت وضعيت بد معيشتي بدهند، افزود: از سال 92 جنبش‌هاي دانشجويي هميشه بر پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي تأكيد داشتند اما برخي مديران كه تنها برجام را راه نجات ايران مي‌دانستند، هميشه فرياد دانشجويان را سركوب كردند.  نويد عميدي، سرمنشأ اعتراض‌ اين روزهاي مردم را همان نگاه اميدوارانه به غرب و بي‌اعتمادي به نيروهاي داخلي عنوان كرد و افزود: بدون ترديد بي‌توجهي دولت به اقتصاد مقاومتي و بي‌اعتمادي به نيروهاي بومي در حدي كه حتي آب‌خوردن مردم و معيشت آنها را كاملاً به برجام گره خورده مي‌دانند، اين نارضايتي عمومي را افزايش مي‌دهد. مسئول سياسي بسيج دانشجوي دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: شكاف طبقاتي يكي ديگر از عوامل اصلي اختلاف بين مسئولان و مردم عادي جامعه است. رهبر معظم انقلاب هميشه بر اين تبعيض‌ها و گله‌مند بودن مردم از اين فضا تأكيد دارند اما متأسفانه اين شكاف در حال گسترش است. 

وي يادآور شد: با توجه به ميانگين بالاي سني دولت، ما به عنوان فعالان جنبش دانشجويي حاضريم تا مطالبات حقيقي مردم را به گوش مسئولين ذيربط برسانيم و به همگان نشان دهيم مخالفت مردم با سياست‌هاي اقتصادي دولت و مجلس است نه اصل حاكميت. 

اين نمونه‌اي از موضع‌گيري‌هاي دانشجويان بود كه صداقت آنها به دل مردم نشست و باعث شد به حرف فرزندان خود بيش از ژست مسئولان اعتماد كنند. ملت ایران حالا دارد به دي ماه پرحادثه عادت مي‌كند. دي ماهي كه كم كم سعي مي‌كند در تاريخ انقلاب جايگاهي بيشتر از قيام مردم قم و تبريز و فرار شاه براي خودش دست و پا كند. دي ماهي كه مي‌خواهد در خودش نقاط عطف قيام مردم را جا بدهد. بعد از 9 دي 88 نيمه دي ماه 96 هم روز حماسه‌آفريني مردم و نه به آشوب و اغتشاش به هر بهانه‌اي شد و در اين ميان دانشگاه هرگز دست از همراهي مردم برنداشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار