کد خبر: 890059
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مدير شبكه مستند عنوان كرد
سليم غفوري، مدير شبكه مستند معتقد است مستند توانسته سهم قابل توجهي از زماني كه مردم براي تماشاي تلويزيون صرف مي‌كنند را به خود اختصاص دهد.
     محمدصادق عابديني
سليم غفوري، مدير شبكه مستند معتقد است مستند توانسته سهم قابل توجهي از زماني كه مردم براي تماشاي تلويزيون صرف مي‌كنند را به خود اختصاص دهد.
سليم غفوري كه در اختتاميه سومين فصل از جشنواره تلويزيوني فيلم مستند سخن مي‌گفت، به نگاه مثبت مردم به سينماي مستند اشاره كرد و گفت: بايد توجه داشت كه سينماي مستند كشورمان در پنج، شش سال گذشته رشد قابل توجهي داشته است و به جرئت بتوان گفت اگر از سينماي داستاني ما جلوتر نباشد، عقب‌تر نيست. اين موضوع هم در بيان مسائل جدي جامعه و هم در موفقيت‌هاي بين‌المللي وجود دارد. خوشبختانه موضوعات مختلفي كه در جشنواره به نمايش درآمد عمدتاً مسائل و دغدغه‌هاي جامعه هستند.
مدير شبكه مستند همچنين به توجه مردم به تماشاي مستند از طريق تلويزيون اشاره كرد و گفت: در ساليان اخير نگاه مردم به سينماي مستند، كاملاً متفاوت و مثبت‌تر شده است. تماشاي سينماي مستند بخش قابل توجهي از سبد توجه مردم در تلويزيون را تشكيل مي‌دهد. اين موضوع نشان مي‌دهد كه توجه به مستند ديدن در شبكه مستند نسبت به سه، چهار سال گذشته بسيار متفاوت شده است. بازخوردهاي ميداني ما نيز همين موضوع را نشان مي‌دهد كه شبكه مستند با شرايط متفاوتي نسبت به سال گذشته روبه‌رو است. ايجاد جشنواره تلويزيوني فيلم‌هاي مستند و ارائه مجموعه‌اي از بهترين مستند‌هاي توليد شده توسط مستندسازان ايراني در اين جشنواره، باعث شد تا در يك دوره زماني بينندگان تلويزيون با حجم قابل توجهي از مستندهاي خوب ايراني روبه‌رو شوند. ارائه چنين مجموعه‌اي از مستند آن هم از شبكه تخصصي مستند سيما، گامي بود براي ارتقاي توقع بيننده‌هاي تلويزيون از شبكه مستند و توجه بيشتر به ارائه آثار بهتر و به‌روزتر. جشنواره تلويزيوني مستند نشان داد شبكه‌هاي تلويزيوني مي‌توانند در كنار فعاليت‌هاي عادي خود با يك هدف‌گذاري صحيح عملكرد و جامعيت خود را گسترش دهند. اقدامي كه قطعاً به سود خود شبكه خواهد بود. شاهد اين ماجرا، ادعاي سليم غفوري مدير شبكه مستند است، كه مي‌گويد: مجموع بازديد تمام فيلم‌ها حدود 15 ميليون مخاطب داشته است.
غفوري مي‌گويد: خوشبختانه موضوعات مختلفي كه در جشنواره به نمايش درآمد عمدتاً مسائل و دغدغه‌هاي جامعه هستند كه البته توانسته‌اند موج‌هاي خوبي نيز ايجاد كنند. به عنوان مثال در همين جشنواره فيلمي به نمايش درآمد كه در آن نوجواني بيماري خاص داشت و فرصت محدودي براي درمان او وجود داشت، پس از نمايش اين فيلم تماس‌هاي مردمي زيادي گرفته شد و با مساعدت شهروندان و هزينه‌هاي مردمي بيماري او درمان شد. علاوه بر اين در برنامه به‌علاوه مستند فيلمي به نام «بي‌شناسنامه‌ها» به نمايش درآمد كه راجع به مشكلات افراد بي‌شناسنامه در كشور بود. اين فيلم كه از توليدات مركز گسترش سينماي مستند و تجربي بود، توسط رياست محترم قوه‌قضائيه ديده شد و دستور مؤكدي مبني بر حل اين مشكل صادر شد. اين مثال‌ها نشان‌دهنده نفوذ سينماي مستند، پيشرو بودن آن و دغدغه‌مند بودن آن است.
در مراسم اختتاميه سومين فصل از جشنواره تلويزيوني فيلم مستند، مهدي ميرتيموري، دبيرجشنواره با ارائه آماري از روند برگزاري جشنواره، گفت: در طول اين سه فصل، 134 فيلم مستند به روي آنتن شبكه مستند رفت. فصل چهارم اين جشنواره از 23 دي‌ماه با رقابت 45 فيلم آغاز به كار مي‌كند، كه در مجموع چهار فصل 179 مستند در قالب 120 برنامه به نمايش درآمده و 160 فيلم‌ساز در اين جشنواره معرفي مي‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار