کد خبر: 890024
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: برای توسعه گردشگری در استان اردبیل در کنار احداث پیست‌های اسکی جدید و تقویت جشنواره‌های گردشگری باید به سمت احداث مجتمع‌های آبدرمانی ویژه و بزرگ حرکتی منسجم انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در پنجمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید دلایل رکود و تاخیر در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و موانع پیش آمده مشخص شود تا درصدد رفع این موانع و مشکلات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گاهی این مشکلات از طرف دستگاه‌های اجرایی و یا در پرداخت تسهیلات و حمایت‌های عملی از سرمایه‌گذار رخ می‌دهد که باید سعی کنیم با دید روشن و واقع‌بینانه این موانع  و مشکلات را برطرف کنیم تا در سایه تقویت بخش گردشگری توسعه استان اردبیل رقم بخورد.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل قابلیت‌های بی‌نظیری در بخش گردشگری دارد و باید به فکر ورود افزایش گردشگران و توریسم و به تبع آن تولید ثروت و درآمدزایی برای اهالی این استان باشیم، بیان کرد: زمستان بیداری که ما به عنوان یک راهکار تقویتی در بخش گردشگری مطرح کردیم در حیطه مسئولیت یک اداره یا سازمان نیست بلکه مجری اصلی این بحث اعضای این کارگروه هستند و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز باید مبلغ آن باشند.

بهنام‌جو ضرورت توزیع سفر را در طول سال و احیای گردشگری زمستانی را یادآور شد و گفت: ما باید در استان فرآیندی را تعریف کنیم تا با ارائه بهترین خدمات بتوانیم گردشگران زیادی را در فصل زمستان به شهرهای مختلف اردبیل وارد کنیم.

وی احداث چهار پیست اسکی جدید در سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل را به همراه برگزاری جشنواره‌های زمستانی با میزبانی رویدادهای ورزشی زمستانه ضروری خواند و افزود: دومین پیست اسکی منطقه آلوارس احداث شده و در کنار آن سایت پیست اسکی خلخال و مشگین‌شهر نیز فعال شود که در این زمینه باید به سرعت کارهای مطالعاتی و هدفگذاری دقیق انجام شود.

استاندار اردبیل توجه جدی به رشته پزشکی آبدرمانی را یادآور شد و اظهار کرد: قرار است با همکاری وزارت بهداشت به سمت دایر کردن این رشته تخصصی حرکت کنیم تا پزشکان ما نیز به صورت تخصصی در خارج از کشور این دوره را سپری کنند.

بهنام‌جو از آب‌های گرم و معدنی استان اردبیل به عنوان چاه‌های نفت این منطقه یاد کرد و گفت: با آب‌های گرم فعالی و سنتی نمی‌توان گردشگری را در سرعین و مشگین‌شهر ماندگار کرد بلکه باید به سمت احداث مجتمع‌های آبدرمانی بزرگ و ویژه حرکت کنیم که در این باب ضروری است از سرمایه‌گذاران حمایت ویژه و همه‌جانبه انجام شود.

وی از اصلاح قوانین به نفع سرمایه‌گذاران و رفع بروکراسی پیچیده اداری به ویژه صدور مجوز در تغییر کاربری اراضی در حمایت از سرمایه‌گذاران خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل پروژه‌های متعددی برای حضور سرمایه‌گذاران نظیر دریاچه گیلارلوی گرمی، شهید غفاری کشت و صنعت، شورابیل اردبیل و ... وجود دارد که باید به سرعت کارهای مطالعاتی آن را انجام داده تا زمینه جذب سرمایه‌گذار برای آنها فراهم آید.

رئیس شورای اداری استان اردبیل به شرایط استثنائی سایت گردشگری گیلارلو در قالب طرح جامع به عنوان منطقه نمونه گردشگری اشاره کرد و گفت: ما با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار است برای برخی پروژه‌ها که سرمایه‌گذار بخش خصوصی ندارد عملیات عمرانی و اجرایی را انجام دهیم تا بعد از تکمیل در مراحل بعد به بخش خصوصی واگذار شود.

بهنام‌جو از بابت تمدید موافقت اصولی پروژه‌های واگذار شده به بخش خصوصی توسط میراث فرهنگی از همت این اداره کل قدردانی کرد و افزود: ما که در استان اردبیل دغدغه بیکاری داریم باید برای تقویت اشتغال همه ظرفیت‌های گردشگری استان را فعل کنیم.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ثبت جهانی سبلان به عنوان یک میراث طبیعی اشاره و اظهار کرد: باید مطالعات این پروژه دقیق و با کمک گرفتن از مشاوران خارجی و استفاده از تجربیات آنها انجام شود.

بهنام‌جو خاطرنشان کرد: می‌توانیم از آخرین دستاوردهای علمی دنیا در ثبت جهانی سبلان استفاده کنیم که ما بدون محدودیت با تامین اعتبار از حضور مشاوران خارجی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته ثبت جهانی سبلان نباید برای ما وضعیت دست و پا بسته و شرایط خطرناکی را ایجاد کند بلکه بهتر است با نگاه دقیق و منسجم در این حوزه به گونه‌ای عمل کنیم تا ثبت جهانی سبلان به نفع توسعه استان باشد.

استاندار اردبیل پیشنهاد کرد؛ تا موضوع ثبت جهانی سبلان به کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌های مرتبط محول شود تا کارها به صورت ریز و دقیق مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر