کد خبر: 890020
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ هزار و ۸۴۰ تن چغندرقند از اراضی اردبیل برداشت شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد شهریار در جلسه هم‌اندیشی مشکلات کشاورزی شهرستان اردبیل اظهار داشت: رشد محصول چغندرقند در استان اردبیل به دلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی و سازگاری گونه گیاهی با آب و هوای منطقه بسیار مناسب بوده که در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود تا از مجموع یک هزار و 14 هکتار از اراضی استان اردبیل بیش از 60 هزار و 840 تن چغندر قند جهت استحصال شکر برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اراضی کشت و صنعت مغات کشت چغندرقند کاملا مکانیزه انجام می‌شود،‌ افزود: بر اساس سیاست‌های الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی امسال در استان اردبیل کشت پائیزه چغندرقند در مناطق معتدل و گرمسیر استان کاملا به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: کشت محصول چغندرقند در این مناطق با هدف بهره‌وری بیشتر از منابع آبی صورت می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود برای تولید شکر بیش از 60 هزار تن چغندرقند از این اراضی برداشت و استحصال شود.

شهریار تصریح کرد: کشت پائیزه در استان اردبیل به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار خوب پاسخ می‌دهد که در این زمینه امسال نیز شاهد روند رو به رشد این نوع کشت در سطح استان اردبیل بودیم.

وی اظهار کرد: برداشت چغندرقند در استان اردبیل که تحت عنوان کشت پائیزه بودند از خردادماه آغاز می‌شود که نیاز است تا در این رابطه کشاورزان زمینهای زراعی خود را به منظور جلوگیری از آسیبها و خسارات احتمالی به امکانات نیاز و لازم مجهز کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر