کد خبر: 889925
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین از اجراي مدل توسعه گردشگری در روستاهای الموت و تلاش براي تبديل اين روستاها به الگوي گردشگري کشور خبر داد.

کریم حبیبی انبوهی گفت:برای اولین بار در برنامه های توسعه روستایی 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی معادل شش هزار میلیارد تومان با سود 6 تا 10 درصد برای توسعه روستا اختصاص یافته که می تواند چهره روستاهای کشور را متحول کند.

وي افزود:این تسهیلات به عنوان سرمایه درگردش و ثابت واجرای طرح های اشتغال و اقتصادی به روستاییانی که در طرح ها مشارکت کنند پرداخت می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین ادامه داد: 5 برنامه توسعه در کشور اجرا شده اما هنوز نتوانسته‌ایم توسعه روستایی را محقق کنیم و جمعیت روستایی که در گذشته 70 درصد و شهرها 30 درصد بودند امروز برعکس و حتی کمتر شده و به 25 درصد جمعیت روستایی رسیده است.

وی افزود: خرد شدن اراضی روستایی، تغییر در مدیریت روستا، بی‌توجهی به معیشت، اشتغال و اقتصاد روستا از مهمترین دلایل بروز مشکلات عدیده برای روستاهاست.

حبیبی انبوهی یادآورشد: باید بپذیریم در 5 برنامه گذشته کشور به معیشت و اقتصاد روستا توجه نشد ولی امروز برنامه های مدون وعزمی جدی برای توجه به این حلقه مفقوده وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خود روستاییان بتوانیم غفلت گذشته راجبران کرده ودرمسیر توسعه روستا گام برداریم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری افزود: در گام دوم در حوزه اقتصادی باید مدلی اجرایی ارائه شود تا با مشارکت مردم قابل پیاده شدن باشد که در این راستا ضمن مطالعه کارهای انجام شده در کشورهای موفقی مانند چین، هند و بنگلادش در این حوزه توانستیم الگویی بومی شده طراحی کنیم.

وی اظهارداشت: با شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در روستاهای استان توانستیم 20 روستا در 19 بخش را شناسایی کرده و برای اجرای طرح ها انتخاب کرده و با کمک اساتید دانشگاهی، فرهیختگان، افراد تاثیرگذار آن را عملیاتی کنیم.

حبیبی انبوهی اضافه کرد: بر اساس این مدل ظرفیت های اقتصادی هر روستا با کمک مردم شناسایی شده و هرکدام که قابلیت اجرا دارند با سرمایه گذاری و مشارکت افراد علاقمند روستا به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: 5 هزار روستا در سراسر کشور در اجرای این طرح شناسایی شده و دولت به عنوان تسهیل گر و حمایت کننده و بسترساز برای این کار با همه توان در خدمت روستاییان خواهد بود.

حبیبی انبوهی اظهارداشت: الگوی ارائه شده از سوی استان قزوین خوشبختانه در وزارت کشور پذیرفته شده وقرار است درسایر روستا های کشور اجرا شود و بسیار خرسندیم که مسیر درستی را ترسیم کرده ایم تا شاهد توسعه اقتصادی و معیشتی روستاهای استان باشیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار