کد خبر: 889895
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
در نشست رسمی شورای شهر کاشان مطرح شد:
با رای اعضای شورای شهر کاشان و تصمیم شهردار به علت مشکلات فنی ، عملیات عمرانی پروژه تونل خزندگان متوقف شده و برای رفع خطرات آتی این مکان پر می شود.
رئیس شورای شهر کاشان در بیست و سومین نشست رسمی شورا اظهار داشت: یک پروژه بدون کار کارشناسی و مطالعات گردشگری و عدم داشتن قرارداد انجام شده است ولی الان مجموعه شورای شهر و شهرداری باید درباره عملکرد این پروژه جوابگو باشند.
علی رسول زاده افزود: الان مباحثی درباره این پروژه مطرح است که چرا بدون هیچ نظارتی از جانب مدیران رده بالای شهرداری،سرمایه گذار توانسته یک تونل 95 متری را در زیر بلوار بدون استحکام بخشی ایجاد کند که نگرانی هایی به وجود بیاورد.
رسول زاده خاطرنشان کرد: الان پیمانکار توقعات و خواسته هایی مبنی بر هزینه کردی با مبالغ میلیاردی در این پروژه دارد ولی براساس نظرات کارشناسی در این زمینه و با توجه به مسوولیت شهرداری و شورا تونل پر شود و فقط قسمت های ورودی آن برای بهره برداری مورد استفاده قرار گیرد.
 
حسینعلی وکیل نایب رئیس شورای شهر کاشان نیز اظهار کرد: این پروژه مجموعه مدیریت شهری را در وضعیت سختی قرار داده است زیرا از ابتدا مشاوری برای طراحی پروژه انتخاب نشده و بالطبع نقشه اجرایی برای آن تهیه نشده و قراردادی هم منعقد نشده است و ساخت آن و عملیات استحکام بخشی تونل به صورت فنی اجرا نشده است.
 
رئیس کمیسیون فنی و عمران شورا افزود: چهار روز به پایان مدیریت شهردار سابق چند نفر از مدیران شهرداری که مسئولیت قانونی نداشته اند صورتجلسه ای می نویسند که کار را تحویل بگیرند و طبق فهرست سال 96 پول پیمانکار را بدهند.که این موضوع مساله را پیچیده تر کرده است.
 
وکیل تصریح کرد:درباره این پروژه هر تصمیمی که گرفته می شود به گونه ای باشد که در صورت طرح ادعای حقوقی بتوان به خوبی از حقوق شهرداری و مردم دفاع کرد.
وکیل با بیان اینکه مدیریت شهری از نظر حقوقی بایستی تقویت شود تاکید کرد: درباره این پروژه باید یک تدبیری جلو ببریم که شهرداری و مردم متضرر نشوند پس مستندات دقیق و فنی این پروژه بررسی شده و وضعیت این تونل توسط دادستان و نظام مهندسی بازدید شود.
 
مهدی ناظم رضوی عضو کمیسیون فنی و عمران شورا با بیان اینکه یک پروژه عمرانی عامل تحریک درآمدی است، گفت: الان مجموعه شهر باید یک نگاه عقلایی برای این پروژه داشته باشند وبدون امیال نفسانی و نظرات شخصی به آن توجه کرده و برای بهبود مشکلات آن اقدام کنند.
وی افزود:الان در مورد خاک شناسی کاشان با کمبود اطلاعات مواجه هستیم و درباره زمین لرزه ها مطالعه نشده است و بر این اساس باید یک مشاور متخصص ذیصلاح برای بررسی تونل انتخاب کرده تا بتواند مطالعات لازم را درباره هزینه های استحکام بخشی یا پر کردن تونل را انجام دهد.
ناظم رضوی با اشاره به اینکه تونل می تواند به عنوان یک زیرگذر برای اتوبان محسوب شود، خاطرنشان کرد:پرکردن تونل کار سخت و هزینه بری است و باید تمهیدات لازم را در هنگام تصمیم گیری در نظر گرفته و میزان هزینه های پرشدن تونل یا استحکام بخشی آن بررسی شود.
 
علیرضا پورعسگری، رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا گفت: برای تصمیم گیری درباره این تونل باید تمام جوانب بررسی شود و با توجه به نقطه نظرات کارشناسان خبره نسبت به سازه و مکانیک خاک الان حفظ مجموعه یک بحث اجتماعی خواهد داشت.
پورعسگری خاطرنشان کرد: تمام مسائل درباره چگونگی اجرای این پروژه مطرح شده و در هنگام تصمیم گیری باید تمام جوانب در نظر گرفته شود که پیمانکار به دنبال شکایت نباشد و حتی از منظر ابعاد حقوقی درباره اقداماتش پاسخگو باشد.
 
علی هاشمی طاهری، عضو کمیسیون فنی و عمران شورا گفت: نظرات درباره این پروژه کامل نیست ولی اگر این تونل از لحاظ فنی اصلاح شود یک جاذبه گردشگری برای شهر خواهد بود پس هزینه اصلاحات فنی یا پرکردن آن قبل ازتصمیم گیری برآورد شود.
وی با بیان اینکه هرچند سرمایه گذار قراردادی ندارد ولی اجرای آن دستور شهرداری دوره قبل است، افزود:سرمایه گذار چگونه توانسته 95 متر عرض تونل را ایجاد کند بدون اینکه پلیس راه یا شورای ترافیک نظر بدهد .
هاشمی طاهری تصریح کرد: الان شورا و شهرداری مسوولیت درباره این پروژه ندارد و خود سرمایه گذار باید پاسخگو باشد و این موضوع روشن شود کارهایی که براساس قرارداد متری سه میلیون و 500 هزار تومان باید انجام می داده چه بوده است.
 
علیرضا مفرح، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا  نیز اظهار داشت:پروژه تونل خزندگان با هدف توسعه گردشگری ایجاد شده است ولی باید به دور از نگاه حاشیه های درباره آن تصمیم گیری کرده و نگرانی های موجود را برطرف نمود.
 
سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان نیز در این جلسه گفت: ضرورتی برای ادامه عملیات عمرانی تونل خزندگان بلوار امام رضا (ع) نیست زیرا اقداماتش خارج از چارچوب فنی است والان بخشی از سقف تونل به دلیل وجود  فضای سبز فروریخته است.
وی تصریح کرد: درباره تصمیم گیری درباره این تونل ما خیلی تعلل کردیم زیرا سرمایه گذار با وجود برگزاری جلسات و مطرح کردن شروطی برای ادامه فعالیت در نهایت اذعان داشت که امکان ادامه کار را در این پروژه ندارد.
شهردار کاشان افزود: اسناد و مدارک موجود حاکی از عدم تایید این پروژه توسط مدیران وقت شهرداری دوره قبل است و امروز هم کسی نمی تواند آن را تایید کند
ابریشمی راد با بیان اینکه هزینه پرکردن تونل از هزینه های اصلاحات فنی آن کمتر است، افزود: امکان ایجاد یک زیرگذر نیز در این قسمت میسر نیست زیرا تبعات اجتماعی دارد و از نظر اقتصادی توجیه پذیر نمی باشد.
 
شهردار کاشان تصریح کرد: اگر مسوولیت با من است من کار را تایید نمی کنم و هیچ مسوولتی برای کاری که غیرفنی و بدون قرارداد انجام شده است را نمی  پذیرم و یک ریال هم برای آن پرداخت نمی کنم
ابریشمی راد خاطرنشان کرد: نمی شود درباره پروژه تونل خزندگان با تعارف صحبت کرد پس من این تونل را پر کرده وهزینه ها را از مطالبات احتمالی پیمانکار کسر می کنم مگر اینکه شورا یک تکلیف دیگری برای من تعیین کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار