کد خبر: 889876
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تصويب بي‌سر و صداي طرح تشديد ترافيك در شوراي عالي ترافيك
در حالي كه معاون شهردار تهران از تصويب طرح جديد ترافيك در شوراي عالي ترافيك و ارزان‌تر بودن اين طرح خبر مي‌دهد...
صادق محمودي

در حالي كه معاون شهردار تهران از تصويب طرح جديد ترافيك در شوراي عالي ترافيك و ارزان‌تر بودن اين طرح خبر مي‌دهد، با اجرايي شدن اين طرح، كارشناسان از تشديد ترافيك، آلودگي هوا و هجوم خودرو و موتور‌سيكلت‌هاي مسافركش به پايتخت ابراز نگراني مي‌كنند. 
با اعلام تصويب بي‌سر و صداي طرح جديد ترافيك در شوراي عالي ترافيك وزارت كشور رئيس كميسيون حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران گفت: طرح جديد ترافيك در شوراي عالي ترافيك تصويب شده و اين طرح به احتمال قوي در شوراي شهر هم به تصويب مي‌رسد. 
محمد عليخاني گفت: آنطور كه جلسه داشتيم اكثريت اعضا بر بازنگري طرح تأكيد داشتند، ولي روي جزئيات بايد بعد از آمدن لايحه بررسي‌هاي لازم صورت گيرد. اين طرح حتماً تعيين تكليف مي‌شود و اگر طرح به تصويب نرسد، همان طرح قبلي اجرا مي‌شود. 
   
دريافت هزينه بر‌اساس پيمايش و زمان حضور

رئيس كميسيون حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به اين پرسش كه آيا زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي طرح فراهم است؟ گفت: شهرداري معتقد است كه زيرساخت‌ها فراهم است، اما براي طرحي كه ما در نظر داريم كه ميزان دريافتي‌ها بايد بر اساس پيمايش صورت گيرد، دوربين‌ها نمي‌توانند اين كارها را انجام دهند؛ ممكن است طرح ما در داخل مصوبه بيايد و مكمل طرح شهرداري شده و در آينده اجرايي شود. 

طرح جديد ارزان‌تر از طرح فعلي!

محسن پورسيدآقايي، معاون نجفي معتقد است كه طرح جديد ترافيك تأييد و اجرا مي‌شود و در صورت عدم تأييد به مانند گذشته سهميه نمي‌دهيم و بايد در اين زمينه بازنگري‌هاي جدي صورت گيرد. وي بيان داشت: طرح ترافيك فعلي كه در حال اجرا است، اجازه مي‌دهد 100هزار خودرو طرح ويژه داشته باشند و با پرداخت هزينه‌اي به مدت يكسال در محدوده طرح ترافيك تردد كنند، ولي در طرح جديد پولي كه از مردم دريافت خواهيم كرد، نسبت به گذشته كاهش خواهد يافت. در گذشته پولي كه براي يك روز تردد در طرح ترافيك پرداخت مي‌شد 40 هزار تومان بود، در صورتي كه در طرح جديد بين 12 تا 36 هزار تومان است.
   
شهرداري تلاش مي‌كند طرح جديد ترافيك مصوب شود

محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران گفت: آنچه ما در حال حاضر اطلاع داريم، طرحي درباره ترافيك تهران تهيه شده و شهرداري تلاش مي‌كند كه اين طرح به تصويب برسد، ولي هنوز مسيرهاي قانوني طي نشده است. 
وي گفت: در حال حاضر با در نظر گرفتن خودروهايي كه به صورت غيرقانوني وارد محدوده طرح مي‌شوند، مي‌توان تعداد آنها را 200 هزار خودرو اعلام كرد و ما سعي مي‌كنيم در طرح جديد ترافيك، ورودي‌ها را به محدوده كم كنيم. 
   
هجوم مسافركش‌ها به محدوده طرح 

اينكه شهرداري با وجود مخالفت‌هاي كارشناسان و حتي انتقاد برخي اعضاي شوراي شهر مي‌خواهد حرف خود را در طرح جديد به كرسي بنشاند، جاي تأمل دارد. با تصويب اين طرح بعضاً حضور خودروهاي مسافركش غير تاكسي و موتور در محدوده مركزي شهر با توجه به تقاضاهاي زياد براي جابه‌جايي افزايش خواهد يافت.
اين درحالي است كه به اعتراف برخي مسئولان شهرداري، اعضاي شورا و پليس زير‌ساخت‌ها هم براي كنترل آمد و شد مهيا نيست و پيچيدگي كنترل اين محدوده خود مشكل جديدی براي مسئولان شهري شده است. در حقيقت اين اقدام و ايده آزموني براي ساير طرح‌هاي مديريت جديد شهري است‌؛ بايد در گذر زمان نتايج اين آزمون و خطا را با وعده‌هاي شهردار و شورا‌يي‌ها تطابق داد و رصد كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار