کد خبر: 889867
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد باور کند که پرونده اغتشاشات در ایران بسته شده است. برای همین طی تماس تلفنی از نخست‌وزیر انگلیس خواسته است حمایت خود را از آشوب‌های ایران اعلام کند.
به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی که روز جمعه با «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا داشت از او خواسته بود از آشوب‌‌‌‌ها و تخریبگران در ایران حمایت کند.  شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر، گزارش داد که نتانیاهو در این تماس به خانم «می» ‌تأکید کرده که علناً حمایت دولت بریتانیا از معترضان خیابانی را اعلام کند.  به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل‌» وی در این گفت‌وگوی تلفنی به خانم می ‌مدعی شده بود که حمایت ایران از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه باعث افزایش تنش‌‌‌‌ها در منطقه و هجوم موج جدیدی از پناهندگان به اروپا خواهد شد.  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده بود که به نفع اروپاییان است که اجازه دهند اسرائیل مانع تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه شود.  در حالی که نتانیاهو و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا علناً از آشوب‌های اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرده بودند اما مقامات اروپایی با موضعی معتدل‌تر از دولت ایران خواسته بودند به اعتراضات تخریبگران گوش دهد.  در همین حال، وزیر خارجه آلمان با اشاره به آشوب‌های اخیر در ایران ضمن درخواست برای مذاکره با این کشور در عین حال درباره استفاده ابزاری از ناآرامی‌های داخلی، هشدار داد.  زیگمار گابریل در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد‌آم‌زونتاگ» هشدار داد که از ناآرامی‌های داخلی در ایران به عنوان ابزار خارجی استفاده نشود و در این مورد هشدار داد.  گابریل با توجه به تظاهرات اخیر که به کشته شدن شماری و زخمی شدن عده‌ای دیگر منجر شد، گفت: «باید درباره تأثیر مشکل‌آفرین ایران در منطقه و برنامه موشکی این کشور صحبت کرد.» هرچند کشورهای اروپایی در روزهای آخر و بعد از توئیت‌پراکنی‌‌‌های دونالد ترامپ اظهارنظرات تحریک‌‌آمیز البته با لحنی محتاطانه درباره اغتشاشات به زبان آوردند که طبعاً لحن ملایم آن  برای محور صهیونیستی- امریکایی– سعودی حامی اعتراضات راضی‌کننده نبود.
   
ارزیابی‌های جدید تل‌آویو:  نظام ایران در خطر نیست

مقام‌های صهیونیستی در ارزیابی‌های جدید خود تأکید دارند که با وجود پاره‌ای ناآرامی‌ها، ثبات نظام ایران در خطر نیست.  به گزارش فارس، یک مقام ارشد امنیتی رژیم اسرائیل به وبگاه «المانیتور‌» گفت: «با وجودی که حوادث اخیر پدیده واقعاً قابل‌توجهی است اما ارزیابی ما در این مرحله این است که این موارد ثبات نظام ایران را به خطر نمی‌اندازد.»  یک منبع دیپلماتیک نیز که مایل به افشای نام خود نبود، به این وبگاه گفته است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تهدیدهای ایران را «پنجه‌های گربه» نامیده است.  بر این اساس، از منظر نتانیاهو، ایران گربه‌ای خطرناک، جسور و انعطاف‌پذیر است که پنجه‌های خرابکارانه‌اش در جهات مختلف است.  المانیتور در ادامه نوشت: سؤال بزرگ برای اسرائیل این است که آیا تحولات اخیر در ایران واقعیت مهم جدیدی در خاورمیانه ایجاد می‌کند؟ آیا می‌توان امیدوار بود که این پنجه‌های گربه به زودی از بین بروند؟ هرچند، اسرائیل نباید امیدواری واهی به حوادث کنونی ایران داشته باشد ولی شدت تظاهرات و ادامه آن چالش‌ مهمی برای دولت ایران است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار