کد خبر: 889757
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
مدیرعامل آبفای استان البرز خبرداد
مدیرعامل آبفای استان البرز از تنش آبی ۹ شهر استان البرز در سال ۹۷ خبر داد.

غلامرضا رضایی‌فر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در  استانداری البرز برگزار شد،  اظهار داشت: فاضلاب شهری 42 درصد، روستایی نیم درصد و فاضلاب شهری به اضافه روستایی 29 درصد آب شهری در ایران را تشکیل می‌دهد که از متوسط جهانی کمتر است.

وی با بیان اینکه قیمت هر متر مکعب آب در البرز 385 تومان است، افزود: 381 چاه در مدار بهره‌برداری قرار دارد که بیش از 65 حلقه چاه حفر شده و 25 حلقه آن خشک شده است.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه 537 شهر در کشور دارای تنش آبی است، گفت: شهرهای کمالشهر، نظرآباد و مهرشهر دارای تنش آبی است که 18 درصد تنش آبی در سال 96 کشور است.

وی با بیان اینکه در منطقه کمالشهر و مهرشهر در حالت عادی کمبود آب وجود دارد، ادامه داد: در تابستان به دلیل کمبود آب در این مناطق از سهم آبی جاهای دیگر این مناطق تامین می‌شوند.

مدیر آبفا استان البرز  با بیان اینکه 9 شهر  استان البرز در سال 97 با تنش آبی روبه‌رو است، اضافه کرد: با افزایش جمعیت شهر کرج باید میزان تخصیص آب نیز افزایش یابد و هم اکنون 67 درصد آب استان البرز از چاه و 34 درصد از منابع زیر سطحی تامین می‌شود.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه پنج هزار و 231 لیتر آب هم اکنون در کرج تامین می‌شود، تاکید کرد: برای تامین آب در کرج نیاز به 7 هزار لیتر است که تیر و مرداد بیشترین مصرف آب در استان البرز است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه اتصال آب طالقان از هزار و 600 لیتر به دو هزار لیتر در ثانیه نیاز به اعتبار 6.5 میلیارد تومانی دارد و احداث تصفیه‌خانه آب شماره 3 در بخش خصوصی نیاز به 20 میلیارد تومان تخصیص دارد که در دهه فجر کار آن شروع می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار