کد خبر: 889731
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در صورت عدم تغییر اوضاع یمن، این کشور در ۵۰ سال آتی شاهد بد‌‌‌ترین فاجعه انسانی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، مارک لوکوک،‌ هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی نسبت به اوضاع فاجعه‌بار یمن هشدار داد و گفت: در حال حاضر اوضاع نابسامان مردم این کشور به دلیل افزایش جنگ و درگیری، کمبود مواد غذایی و شیوع بیماری شبیه روز قیامت است. لوکوک ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع یمن گفت: صندوق اضطراری سازمان ملل برای حمایت از یمنی‌‌‌‌ها و امدادرسانی به این کشور مبلغ ۵۰ میلیون دلار اختصاص خواهد داد. گزارش صادره از دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل حاکی از آن است که یمن با آغاز ۲۰۱۸ به ویژه همراه با افزایش جنگ و درگیری در این کشور به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارد.

در این گزارش آمده است: بیش از ۲۲میلیون یمنی نیازمند حمایت و کمک‌های انسانی هستند و بیش از ۱۱ میلیون تن از آنها بیشتر از دیگران به این کمک‌‌‌‌ها نیاز دارند. طبق این گزارش، غیرنظامیان یمنی در خطر بزرگی قرار دارند تا جایی که تعداد مرگ‌ و میر‌‌‌ها به بیش از ۸هزار تن رسیده و 3 میلیون تن مجبور به فرار شده‌اند. حدود ۱۸ میلیون تن از نبود مواد غذایی رنج می‌برند و یک میلیون یمنی دیگر برای ادامه حیات نیازمند تضمین هستند. براساس این گزارش سازمان ملل، ۱۶ میلیون یمنی از آب و خدمات و مراقبت‌‌‌‌ها بهداشتی محروم هستند. لوکوک تأکید کرد: اجتناب از واقعه وخامت‌بار یمن با سه اقدام امکانپذیر است، نخست توقف جنگ در این کشور، دوم باز شدن همه بنادر، زیرا حدود ۹۰ درصد مواد غذایی اصلی، سوخت و داروی مردم این کشور از بنادر وارد می‌شوند و سوم اجتناب از قحطی و گرسنگی با ارسال کمک‌های بیشتر و در سریع‌‌‌‌ترین زمان ممکن. 
   
جلسه اضطراری سعودی‌‌‌ها 

شلیك دو موشک بالستیک دیگر از یمن به عربستان باعث شد سعودی‌‌‌ها نشست اضطرای شورای امنیتی و سیاسی این كشور را تشكیل دهند. ریاض جمعه شب اعلام كرد كه یك موشك دیگر یمنی‌‌‌ها را در آسمان رهگیری و متلاشی کرده است. محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع عربستان چند ساعت بعد از حمله موشکی انصارالله یمن در رأس شورای امور سیاسی و امنیتی تشکیل جلسه داد و در این نشست به گزارش سیاسی و امنیتی در مورد چند مسئله از جمله وقایع داخلی و بین‌المللی گوش داده و توصیه‌های لازم را ارائه کرد. سخنگوی ائتلاف نیروهای تحت رهبری عربستان گفته که این اقدام نشان می‌دهد ایران همچنان «‌در حال تجهیز نظامی حوثی‌ها‌» در یمن است. علی العمرانی، از رهبران انصارالله یمن به اسپوتنیک گفته كه دو موشک به اهداف مورد نظر با دقت بالا اصابت کردند.  العمرانی افزود: نیروهای ما همچنین مواضع ارتش عربستان در نجران و عسیر را با حمله‌ توپخانه‌ای هدف گرفتند و تعدادی موشک کاتیوشا به تجمع‌های ارتش سعودی در الطلعه و الخضرا در محور نجران شلیک کردند. یکی از رهبران یمنی نیز گفت: در مرحله آینده غافلگیری‌های بیشتری برای سعودی‌‌‌‌ها و دیگر کشورهای همدست آنها در ائتلاف متجاوز عربی داریم که در رأس آن امارات قرار دارد. 
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار