کد خبر: 889537
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به پروژه‌های در دست اجرا سهم منابع آبی استان از آب شیرین‌کن‌ها تا پایان سال ۱۴۱۰ به ۶۶ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به پروژه‌های در دست اجرا سهم منابع آبی استان از آب شیرین‌کن‌ها تا پایان سال ۱۴۱۰ به ۶۶ درصد افزایش می‌یابد.

امین قصمی اظهار داشت: هم اکنون سهم منابع آبی هرمزگان از آب شیرین‌کن‌ها 29 درصد است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان به 66 درصد در آینده می‌رسد که سهم قابل تاملی به حساب می‌آید که می‌تواند فشار کنونی بر روی منابع آب زیرزمینی و سطحی را بکاهد.

وی بیان داشت: در حال حاضر 16 پروژه آب‌شیرین‌کن در سطح استان هرمزگان در دست بهره‌برداری و چهار پروژه نیز در دست ساخت است.

مدیرعامل آبفا هرمزگان خاطرنشان کرد: سهم منابع آبی هرمزگان از چاه‌ها و سدها، 71 درصد است که امیدواریم به 34 درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 11 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه آب هرمزگان، تصریح کرد: به زودی بخشی از پروژه آب‌شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس وارد مدار فعالیت می‌شود که با فعالیت آن بخشی از مشکل کمبود آب این شهرستان برطرف می‌شود.

قصمی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌ها هم اکنون 44 میلیون متر مکعب است که با اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن بندرعباس این ظرفیت به 53 میلیون متر مکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 1410 سه سایت آب‌شیرین‌کن 100 هزار متر مکعبی، یک میلیون متر مکعبی (با تخصیص سهم هرمزگان از این سایت) و 50 هزار متر مکعبی، به عنوان منابع تامین کننده آب کلان شهر بندرعباس شامل بندرعباس، بندر خمیر، رویدر، 16 شهرک در شمال و شرق و غرب بندرعباس، مراکز اداری، تجاری، صنعتی و نظامی و 90 روستای حومه با جمعیتی افزون بر 740 هزار نفر خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تحقق این امر تا سال 1410، سهم منابع آبی کلان شهر بندرعباس از آب‌شیرین‌کن ها به 66 درصد خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر