کد خبر: 889535
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تجهیز ۳۳ دستگاه از چاه‌های اضطراری تامین آب شهرستان بندرعباس مرکز استان به کنتورهای حجمی هوشمند خبر داد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تجهیز ۳۳ دستگاه از چاه‌های اضطراری تامین آب شهرستان بندرعباس مرکز استان به کنتورهای حجمی هوشمند خبر داد.

حجت توحیدی اظهار داشت: این چاه‌ها، چاه‌های کمک شرب شمیل و نیان هستند که به عنوان چاه‌های اضطراری تامین کننده آب شرب شهر بندرعباس بخشی از نیاز این شهر را تامین می‌کنند. عملیات تجهیز این چاه‌ها در مدت زمان چهار ماه و با صرف اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق پروانه بهره‌برداری و برابر میزان حجم برداشت سالانه درج شده در پروانه را تنظیم و از برداشت اضافی جلوگیری و آب برداشتی از چاه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

توحیدی با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی هرمزگان، تصریح کرد: به دلیل برداشت‌های بی رویه در سال‌های گذشته، هم اکنون این منابع شرایط مناسبی ندارند و از همین رو نظارت بر میزان برداشت از این منابع بسیار ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود بیش از پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز در هرمزگان، گفت: کاهش آبدهی چاه‌های عمیق و نیمه عمیق، هدر رفتن مقدار زیادی آب کشاورزی، تحمیل هزینه‌های اضافی به کشاورزان، از دست رفتن دائمی بخشی از گنجایش آبخوان، از بین رفتن پوشش گیاهی و ورود آب‌های شور یا آلوده به داخل سفره آب شیرین بخشی از آثار مخرب برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌هاست.

توحیدی با اشاره به بحران کم آبی در استان، تاکید کرد: با توجه به این بحران، انسداد چاه‌های غیرمجاز برابر حکم قضایی در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر