کد خبر: 889534
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نبود اشتغال به عنوان یکی از مهمترین مشکلات در کشور نام برد و گفت:٧٠ هزار ميليارد تومان سهم اشتغالزايى در بودجه 97پيش بينى شده است.

منصور مرادی در گفت‌وگو با جوان از کردستان اظهار کرد: بودجه کل کشور در لایحه 97 که دولت به مجلس ارائه کرده حدود یک هزار و 195 میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلسخاطرنشان کرد: بر اساس این بودجه کل هزینه های کشور در سال آینده تخمین زده شده است.

مرادی با بیان اینکه 425 میلیارد تومان مربوط به منابع بودجه عمومی و اختصاصی دولت است و مابقی که حدود 819 هزار میلیارد تومان است مربوط به بانک ها و موسسات غیره دولتی است.

وی تصریح کرد: 368 هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه عمومی دولت و 56 هزار میلیارد تومان نیز مربوط به درآمدهای اختصاصی دولت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلساذعان داشت: کل درآمد مربوط به نفت 32 درصد به صندوق توسعه ملی، 14 درصد شرکت ملی نفت و سهم مناطق کمتر توسعه یافته که 3 درصد است در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مرادی افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته برای هر بشکه نفت در سال آینده 55 دلار در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه 27 دهم درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد، گفت: این اعتبار در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و کارهای مورد نیاز اختصاص داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلساذعان داشت: 23 هزار میلیارد تومان قرار است از محل قطع شدن یارانه‌های افراد توانمند تامین شود.

مرادی از نبود اشتغال به عنوان یکی از مهمترین مشکلات در کشور نام برد و افزود: نبود شغل و بیکاری یکی از مهمترین چالش های امروز در کشور و استان است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

به گفته وی،70 هزار میلیارد برای اشتغال سال آینده پیش بینی شده است که15 هزار میلیارد تومان آن از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلسبه تمدید قانون مربوط بر مالیات بر ارزش افزوده گریزی زد و اظهار داشت: بعد از بودجه 97 لایحه مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مرادی اذعان داشت: وارد کردن بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی را از مباحث دیده شده از سوی دولت در بودجه 97 است.

وی با بیان اینکه دولت در صدد است که با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی بستر اجرا و اتمام پروژه های نیمه تمام را فراهم سازد، گفت: افزایش هزینه‌های مربوط به حقوق بازنشستگان از دیگر مباحث مهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر