کد خبر: 889462
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
آيا مدل شتري مد مي‌شود؟
عمليات شناسايي شترهاي عملي...
مقامات عربستان سعودي يك دامپزشك را به جرم انجام دادن عمل جراحي زيبايي روي شترها بازداشت كرد. 
رسانه‌هاي عربستان اعلام كردند اين دامپزشك كه تبعه يك كشور عربي است روي شترهايي كه مالكانشان قصد داشتند آنها را در جشنواره ملك عبدالعزيز شركت دهند عمل زيبايي انجام داده است. كوچك كردن گوش‌ها و برجسته كردن صورت شترها با تزريق مواد مخصوص، از جمله اقدامات اين دامپزشك بوده است. 
برگزار كنندگان اين جشنواره شترها اعلام كردند نيروهاي امنيتي در حال بازجويي از اين دامپزشك هستند تا مالكان شترهايي را كه روي آنها عمل زيبايي انجام داده است شناسايي و آنان را از شركت در جشنواره ملك عبدالعزيز محروم كنند. 

هوش اقتصادي

همگان زيبايي را دوست دارند. همگان از زيباها خوششان مي‌آيد. اما در اين دنيا كساني هم هستند كه از زشت‌ها بيشتر خوششان مي‌آيد! چون آنها مشتري‌هاي خوبي هستند و پولي كه حاضرند بابت خوشگل شدن بپردازند، آنان را شايسته احترام مي‌كند!
خب طبيعي است كه هر كس در هر بيزنسي كه مشغول است، بگردد و مشتريانش را پيدا كند. يك تاجر موفق كسي است كه جامعه هدفش را درست انتخاب و روي آنها سرمايه‌گذاري كند. به عنوان مثال مسلم است كه كار سلماني در كشورهاي افريقايي كه مردم موهايشان را بلند مي‌كنند بيشتر درآمد دارد تا در تبت كه بودايي‌هاي كچل ساكنش هستند! در نتيجه يك نفر جراح زيبايي بايد دنبال زشت‌ترين‌ها برود تا كارش بگيرد!
همه مي‌دانند كه شترها به زشتي معروف هستند. پس آن جراح باهوش بسيار انتخاب هوشمندانه‌اي كرده كه افتاده است دنبال شترها !

زشت‌ترين زشت

حالا بماند كه برگزاري مسابقات زيبايي در بين زشت‌ترين موجودات دنيا چه محلي از اِعراب دارد؟ شايد اَعراب به خاطر علاقه‌اي كه به شتر دارند مي‌خواهند به اين صورت به آنها دلداري بدهند! ولي اين هم به نظرم كار درستي نيست. چون در نظر بگيريد آن شتري كه در بين شترهاي ديگر از نظر زيبايي آخر مي‌شود چه لطمه روحي بزرگي مي‌خورد! خيلي احساس بدي دارد كه زشت‌ترينِ در بين زشت‌ها باشي! شترِ بيچاره از درون متلاشي مي‌شود و افسردگي مي‌گيرد. نكنيد اين كار را. . . !

اعتماد به نفس شتري

عمل زيبايي در بين شترها واقعاً يك كار افراطي است. اما ما ايراني‌ها هم در اين افراط‌گرايي شترهاي عربي بي‌تقصير نيستيم. هر چه نباشد موجِ عمل جراحي زيبايي را ما در دنيا راه انداخته‌ايم و ركورددارش هم فعلاً خودمان هستيم بي‌رقيب! اگرچه كساني كه در ايران عمل زيبايي انجام مي‌دهند قابل مقايسه با شترها از نظر زيبايي نيستند، اما در آينده شايد ورود شترها به بازار زيبايي بعضي معادلات را تغيير دهد. 
مي‌توانيم ترتيبي بدهيم كه در مطب‌هاي پزشكان زيبايي، تصاويري از شترهايي كه عمل زيبايي كرده‌اند (به صورت «قبل از عمل»، «بعد از عمل») نصب شود تا مراجعان به مطب، با ديدن عكس‌ها اعتماد به نفس پيدا كنند و از عمل منصرف شوند!

مدل شتري مد شده!

همانطور كه گفتم ورود شترها به بازار صنعت زيبايي، مي‌تواند عواقبي داشته باشد. همين حالا هم رگه‌هايي از مدهاي شتري را در جراحي‌هاي زيبايي ملاحظه مي‌كنيم. مثلاً عمل «لب شتري» دارد كم‌كم جاي خودش را باز مي‌كند. بعضي‌ها ميليون‌ها تومان پول مي‌دهند تا لب شتري شوند! بعضي‌ها هم از كوهان شتر براي فرم دماغشان الهام مي‌گيرند! تازگي‌ها هم مجموعه‌اي از عمل‌ها به متقاضيان پيشنهاد مي‌شود كه آنان را شبيه كسي مي‌كند كه صورتش را شتر با سم‌هايش له كرده است!

ظلم واقعي در حق شتر

كوچك كردن گوش‌ها و برجسته كردن صورت شترها با تزريق مواد مخصوص، از جمله اقدامات دامپزشك متخلف عرب بوده است. به نظر ما اين عمل ظلم به شترها است. چون هر كسي با يك نگاه تشخيص مي‌دهد كه مهم‌ترين عملي كه شترها به آن نياز دارند عمل زيبايي پلك چشم است! بعد از آن اولويت با تزريق بوتاكس به ابروها است. بعدش به پروتز لب (مخصوصاً لب بالا) نياز دارند. تازه بعد از همه اين‌ها ممكن است نوبت به گوش و گونه برسد. در نتيجه اينكه شتر بيچاره و مظلوم را با آن پلك افتاده و ابروي بدون انحنا و لب آويزان رها كنند و فقط گوش و گونه‌اش را زيبا كنند، عمل بي‌رحمانه‌اي است!

الهام از امپراطور كوزكو!

شايد فيلم انيميشن «زندگي جديد امپراطور» را ديده باشيد. داستان امپراطوري است كه تبديل به شتر مي‌شود. فكر كنم شترهايي كه اولين بار در عرصه زيبايي وارد شدند از آن فيلم الهام گرفته باشند! شايد مي‌خواستند با اين كارها آدم شوند. ولي خب در آن فيلم هم شتر مذكور نهايتاً به اصل خودش بازگشت! در نتيجه تبديل شتر به آدم و بالعكس غيرممكن است!

خوب شد شترها آي‌فيلم ندارند!

در خبر آمده بود كه برگزاركنندگان جشنواره شترها اعلام كردند نيروهاي امنيتي در حال بازجويي از اين دامپزشك هستند تا مالكان شترهايي را كه روي آنها عمل زيبايي انجام داده است شناسايي و آنان را از شركت در جشنواره محروم كنند. اين دردسر بزرگي براي متصديان جشنواره است. حالا بايد بنشينند يكي يكي شترها را از نو بررسي كنند. بعد ممكن است به يك شتر مشكوك شوند، حالا شتر مفلوك بايد ثابت كند كه عمل زيبايي نكرده است و گوش و گونه و بيني و لب‌هايش مال خودش است. بعدش كار به بررسي عكس‌هاي قديمي از دوره نوجواني و كودكي شتر مي‌رسد. برگزاركنندگان مي‌روند صفحه اينستاگرام شتر مربوطه را نگاه مي‌كنند و عكس‌هاي قديمي‌اش را زير و رو مي‌كنند و كافي است بين آن همه عكس يك مورد پيدا كنند كه با چهره كنوني شتر مطابقت نكند. نه تنها از مسابقه حذفش مي‌كنند، آبرويش هم پيش فالوئرهايش مي‌رود!
حالا خوب است كه شترها شبكه آي‌فيلم ندارند و مثل بعضي از بازيگران در سريال‌هاي قديمي بازي نكرده‌اند كه پاك آبرويشان بريزد!

شتر در خواب

انتشار اين خبر شترهاي ديگر را هم هوايي مي‌كند. اينجاست كه بايد گفت «شتر در خواب بيند پنبه دانه/ گهي لپ‌لپ خورد گه دانه‌دانه!» شترهاي خيالاتي شروع مي‌كنند به رويابافي از وقتي كه زيبا شده‌اند و بين سلبريتي‌ها مي‌درخشند! اگر شترها هوايي شوند اوضاع خيلي خر تو خر مي‌شود! اميدواريم با شترهاي متخلف برخورد جدي ضورت گيرد تا مسئله فيصله پيدا كند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر