کد خبر: 889371
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
در سفر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به استان کرمان صورت گرفت؛
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در سفری سه روزه از مناطق زلزله زده استان کرمان بازدید و ضمن دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران این استان ، دستورات لازم برای رفع مشکلات آنان را صادر کرد.
به گزارش روابط  عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران که با استقبال استاندار و مقامات محلی وارد استان کرمان شد ، در بدو ورود ضمن اشاره به آمار بالای جمعیت خانواده معظم شهدا و ایثارگران این استان گفت: در شهرستان کوهبنان که به تازگی دچار زلزله شده است، منازل مسکونی بیش از 200 خانواده ایثارگر دچار تخریب شده است و بر اساس اعلام اداره کل بنیاد شهید استان کرمان تعدادی از منازل ایثارگران در کوهبنان بین 20 الی 60 درصد و برخی نیز بیش از این میزان دچار آسیب شده‌اند .

نگرانی بابت بازسازی و مرمت ساختمان‌های ایثارگران وجود ندارد
وی در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با ایثارگران آسیب دیده با تاکید بر اینکه مشکلات موجود بررسی خواهد شد گفت:خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده همه ایثارگران در سراسر کشور بیمه حوادث و عمر هستند و نگرانی بابت بازسازی و مرمت ساختمان‌های ایثارگران وجود ندارد و فرایند کارشناسی ارزیابی خسارات نیز آغاز شده و بر اساس گزارش کارشناسی تا سقف 35 میلیون تومان جبران خسارت صورت خواهد گرفت.
معاون رییس جمهور به برنامه سفر به کهنوج و جیرفت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هدف مهم سفر به جیرفت و کهنوج دیدار با ایثارگران و بررسی فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد در این شهرستان‌ها است.

انتقاد و اعتراض باید در چهارچوب قانون مطرح شود
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین با اشاره به حوادث روزهای اخیر در کشور گفت: انتقاد و طرح مطالبات از حقوق اصلی مردم است و مسئولین وظیفه دارند برای حل مشکلات تلاش کنند اما باید در نظر داشت انتقاد و اعتراض باید در چهارچوب قانون مطرح شود و اقدامات تخریب گرانه عده‌ای معدود که با تحریک دشمنان صورت می گیرد، تنها باعث متشنج شدن فضا و بهره‌برداری دشمنان می‌شود و خوشبختانه مردم شریف ایران اسلامی امروز در سراسر کشور پاسخی شایسته و درخور آشوب گران دادند و باید همواره قدردان این حضور و حماسه‌آفرینی‌ها باشیم

حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا
وی در شامگاه این روز با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا ضمن دیدار با تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، دستورات لازم برای بررسی و رسیدگی به مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران را صادر کرد.
گفتنی است، پروژه نورپردازی گلزار شهدای کرمان که حدود 1000 شهید را در خود جای داده است سال گذشته همزمان با روز بزرگداشت شهدا افتتاح شد و باعث شد تا گلزار شهدای کرمان به عنوان گلزار شهدای نمونه کشور برگزیده شود. طرح نورپردازی گلزار شهدای کرمان با نصب هزار و 500 چراغ آل. ای.دی در کف، 700چراغ بر دیواره‌ها، 8 دستگاه پخش نور و با عنوان طرحی بی‌نظیر اجرا شده است که مورد توجه مردم شهیدپرور کشورمان قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی در ادامه سفر خود با حضور در گلزار شهدای شهرستان راور به مقام شهدای والا مقام ادای احترام کرد و با جمعی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
وی همچنین به صورت جداگانه با خانواده «شهید غلامرضا غنی پور» و جانبازان روستای زلزله زده گورک شهرستان راور و مادر «شهیدان حسن، حسین و عبدالرضا اسدی» در شهر خانوک دیدار و گفت‌وگو کرد . وی در دیدار با مادر و خانواده شهیدان اسدی این دیدار را توفیق الهی دانست و گفت: این سه شهید بزرگوار افتخار استان کرمان و برکت و عزت کشور هستند و ان‌شاءالله خداوند خانواده عزیز این شهیدان را حفظ کرده و با شهدای خود محشور کند.
شهیدی ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به خانواده شهدا گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «هر زمان خدمت خانواده شهدا می‌رسید سلام من را به آنها برسانید»؛ خانواده معظم شهدا آبرو و عامل ثبات کشور هستند و ملت ایران همیشه مدیون آنها خواهد بود. شما سه سند برای راهیابی به بهشت برین تقدیم کردید و خداوند فرزندان شما را گلچین کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین در دیدار با خانواده شهید غنی پور با اشاره به تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از زلزله کرمان برای رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر گفت: در سفر به استان کرمان به همراه مسئولان وضعیت مناطق کوهبنان و راور بررسی شد و اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه توفیق دیدار و خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر نصیب ما شد امیدواریم خداوند به همگی ایثارگران عزیز عافیت عطا فرماید.
وی با توجه به آسیب به مقبره مطهر شهید معزز غنی پور در اثر زلزله اخیر در مورد ترمیم و بازسازی این مقبره دستورات مقتضی را صادر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه سفر به استان کرمان صبح روز پنجشنبه 14 دی ماه وارد شهرستان زلزله‌زده کوهبنان شد و با حضور در گلزار شهداى جور به مقام شامخ شهداى اين منطقه ادای احترام کرد و با جمعی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در ادامه سفر به شهرستان کوهبنان با خانواده‌های شهیدان «منصور محمد حسنی، محمود توکلی و حسین محمدحسنی» در منطقه زلزله زده جور شهرستان کوهبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
شهیدی در ادامه بازدید از منطقه زلزله زده کوهبنان ضمن گفتگو و بررسی مشکلات مردم این منطقه با جمعی از جانبازان و خانواده شهیدان «علی قهرمانی و سیدعلی توکلی» و خانواده جانباز متوفی «حسن اکبری» دیدار کرد.معاون رییس جمهور در این دیدارها با ابراز خرسندی از سلامتی ایثارگران منطقه در جریان زلزله‌های مکرر منطقه کوهبنان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بازسازی و یا تعمیر منازل ایثارگران آسیب‌دیده تمهیدات لازم را اندیشیده و در کنار ایثارگران عزیز خواهد بود.وی با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به ایثارگران عزیز گفت: ایثارگران مناطق زلزله زده با روحیه قوی و مثال‌زدنی در این آزمون الهی سربلند خواهند بود و همانند دفاع مقدس درس صبر و شکیبایی خواهند آموخت.
 
پرداخت بلاعوض و وام جهت بازسازی منازل آسیب دیده 

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین در گفت‌وگویی خبری در منطقه کوهبنان گفت: هدف از سفر به مناطق زلزله زده استان کرمان بررسی وضعیت منطقه و اقدامات انجام شده و همچنین شناسایی کمبودها بود و گزارش این سفر به هیئت دولت تقدیم خواهد شد. در مورد ایثارگران آسیب دیده نیز شرکت بیمه گر در حال ارزیابی‌های کارشناسی است و خسارات عزیزان مطابق گزارش کارشناسی بیمه تا سقف 35 میلیون تومان به تناسب خسارت وارده و به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به دیدارهای جداگانه خود با 10 خانواده معظم شهید و ایثارگر در منطقه کوهبنان تصریح کرد: با حضور مسئولان استان، خسارت‌های وارده به این خانواده‌ها بررسی شد و مطابق گزارش‌ها و بررسی‌ها حدود 240 منزل ایثارگران خسارت دیده که علاوه بر مبلغ پیش بینی شده توسط شرکت بیمه گر طرف قرارداد با بنیاد، دولت نیز مبلغی را به صورت بلاعوض و مبلغی را نیز به صورت وام در نظر گرفته است که به این عزیزان پرداخت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود مشکلی برای بازسازی و تعمیر منازل ایثارگران عزیز وجود نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار