کد خبر: 889328
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرزخبرداد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز از شرایط بحرانی ذخایر آب در این استان خبر داد و گفت: میزان بارندگی ها در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۵ درصدی روبرو است.

بهزاد پارسا اظهار داشت: میزان بارندگی در استان البرز از ابتدای مهر ماه که آن را سال آبی نیز می نامند ۵۱ میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: این میزان از بارندگی در استان ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته و ۶۰ درصد نسبت به دوره آماری بلند مدت کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر آب در سدهای استان گفت: در حال حاضر ذخیره آب در سد های کرج و طالقان به ترتیب ۵۹ و ۶۰ درصد است.

پارسا به راه های مقابله با بحران کم آبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش های خوبی که در فصل زمستان خواهیم داشت بخشی از کمبود آب در استان جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: البته مانند همیشه صرفه جویی و اصلاح مدیریت مصرف باید در بخش های خانگی و کشاورزی در دستور کار شهروندان قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص اصلاح مدیریت مصرف در میان شهروندان گفت: اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی در بخش های مصرفی همیشه در دستور کار قرار داشته است.

پارسا در پایان تصریح کرد: با توجه به تعاملی که با اداره کل جهاد کشاورزی ایجاد شده است مقرر شده تا طی برنامه های مدون بحث اطلاع رسانی به شهروندان جهت اصلاح مدیریت مصرف به شکل بهتری پیگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار