کد خبر: 889327
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
قائم مقام موسسه سرم سازی رازی تاکید کرد
قائم مقام رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در حوزه انتقال فناوری ،گفت: رازی به عنوان یک شرکت بزرگ دانش بنیان در عرصه استفاده از نیروی جوان و دستاوردهای تحقیقاتی پیشتاز است.

غلامرضا شکری در جمع خبرنگاران افزود: موسسه رازی بنا به تکلیف قانونی وظیفه اصلی گسترش چتر ایمنی در جمعیت دامی و انسانی را دارد.

وی اظهار داشت: در قوانین بالادستی ابلاغی، موسسه فعال در صنعت واکسن بوده و مرکز رشد زیست فناوری رازی در این موسسه تاسیس شده که تاکنون 25 شرکت در آن پذیرش شده اندو در حال حاضر 8 شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند که فعالیت هایی در حوزه فراورده های بیولوژیک دارند.

وی گفت: به مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان در رازی به نحوی دیگر نگاه می شود زیرا دراین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی تشکیل این شرکت ها و فعالیت آن ها خدمت بزرگی است زیرا همه واقف هستیم قبل از این پایان نامه های دانشجویی دکترا و ارشد گذرانده و به کتابخانه ها می رفت و معدود به ثروت می انجامید.

شکری بیان داشت: ولی اکنون در دانشگاه ها هر کسی بتواند یک پایان نامه را به عرصه تولید و اجرا ببرد خدمت بزرگی به کشور کرده است.

وی افزود: رازی اولین مجموعه دانش بنیان کشور است زیرا مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان فلسفه وجودی اش تبدیل ایده به محصول و محصول به ثروت است که ایده در این مراکز برای پیشگیری از بیماری است که به محصولی برای تبدیل به ثروت ملی منتج می شود که ارزش افزوده خیلی بالاتری به جهت ملی شدن پیدا می کند.

وی تصریح کرد: یکی از حمایت هایی که مرکز رشد رازی از شرکت های دانش بنیان می کند ارایه تسهیلات مناسب برای تحقیقات است و تنها مرکز رشدی است که به شرکت های دانش بنیان مستقر مبلغ 300 میلیون وام می دهد که مصوبات خاص خود را داشته است.

شکری به دیگر حمایت های مرکز رشد از شرکت های تابعه خود اشاره کرد و افزود: مرکز رشد قراردادها را با این شرکت ها به نحوی منعقد کرده که فراورده ای تولیدی آنان در کنار فراروده های موسسه قابل عرضه باشد.

وی همچنین به تبادل فناوری بین المللی بین موسسه رازی با شرکت های خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: با دو شرکت هندی در عرصه تولید فراورده های انسانی و دامی قراردادهای منعقد شده که یکی متقاضی دو فراورده سرخک و اوریون به میزان 60 میلیون دز برای 5 سال بوده و با شرکت دیگر که بزرگترین تولید کننده واکسن تب برفکی در دنیا است قرار است تبادل تکنولوژی داشته باشیم.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز در این نشست به طرح تزریقی شدن واکسن فلج اطفال اشاره کرد و گفت: در مرحله آزمایشگاهی تولید این واکسن به جواب رسیدیم ولی در اشل صنعتی باید به جواب هایی برسیم و به دنبال آن هستیم که در غیراینصورت باید این تکنولوژی را از جای دیگر بخریم و در موسسه راه اندازی کنیم.

علی اسحاقی افزود: در 9 ماهه سال جاری یک میلیارد و 832 میلیون دز انواع واکسن از طریق این موسسه تولید شده ولی پیش بینی می شود که تولید بیش از این میزان بوده و پیش بینی می کنیم که این عدد تا پایان سال جاری تا 2.4 میلیارد دز برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار