کد خبر: 889304
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
شهيد سجاد شاه‌سنايي جوان 30 ساله اهل نجف‌آباد دو روز پيش براي دفاع از امنيت سرزمين ايران و در راه هدفي كه سال‌هاست براي رسيدن به آن مي‌جنگد، به شهادت رسيد. 

جواني كه از همان نوجواني راه بسيج و سپاه را در پيش گرفت و عاقلانه و عاشقانه در آن قدم برداشت و هر روز به هدف و راهي كه براي خود تعيين كرده بود بيشتر نزديك مي‌شد.  از زماني كه خبر اغتشاشات و درگيري‌هاي خياباني مردم را شنيد، آن طور كه پدرش مي‌گويد عزمش را جزم كرد تا در مقابل آنها بايستد و از كيان مملكت دفاع كند. از نظر او آرامشي كه سال‌ها شهدا و امام(ره) براي آن تلاش كردند بايد حفظ شود. شهيد سجاد شاه‌سنايي در نهايت در راه همين آرمان و هدف و براي زنده نگه داشتن انقلاب و آرامش ايران جان خود را هديه داد. 
با وجودي كه سجاد به آرزو و هدف خود رسيد اما خانواده با داغي بزرگ روبه‌رو شدند، داغي كه تا ابد دلتنگي و بغض را به آنها هديه مي‌دهد، پدر و مادر، خواهر و برادران، همسر و دو فرزند خردسالش كه هنوز هم نمي‌دانند پدر رفته است و حتي رفتن چه معنايي دارد. 

«تسنيم» گزارش داد: با وجود اين داغ بزرگ و سنگين، خانواده شهيد سجاد شاه‌سنايي با آغوشي باز و به گرمي، همان‌گونه كه از خانواده شهدا انتظار مي‌رود، پذيراي مهمانان خود هستند. كنارشان قرار گرفتيم و براي دقايقي از سجاد، سجاياي اخلاقي و آرمانش حرف زديم. پدر شهيد سجاد از راهي برايمان گفت كه او براي رسيدن به آن تلاش كرد و در نهايت به آن رسيد. پدر شهيد سجاد با بيان اينكه تا صبح روز بعد از حادثه از شهادت فرزندش خبر نداشت، گفت: ما تا صبح فرداي حادثه از شهادت سجاد خبر نداشتيم. سجاد اين چند روزه آماده باش بودند، براي ما اين آماده‌باش‌ها عادي بوده، اما نمي‌دانستيم اين اتفاق براي پسرم مي‌افتد. 
اكبر شاه‌سنايي با اشاره به حال و هواي پدران شهيد اظهار داشت: برادر من سال 1360 در دارخوين به شهادت رسيد و من حالا حال پدر مرحومم را درك مي‌كنم. حالا مي‌فهمم كه پدرم چه حالي داشت وقتي برادرم شهيد شد. 

وي با بيان اينكه بسيجي و سپاهي بودن شغل نيست و يك راه و هدف است، گفت: حفاظت از مملكت و وطن وظيفه‌‌اي است كه به عهده همه است، بسيجي بودن شغل نيست يك هدف است كه از همان ابتدا شخص انتخاب مي‌كند و دنبال آن مي‌رود تا به هدفش برسد. سجاد هم دنبال راهش رفت و در نهايت به هدفي كه مي‌خواست رسيد.  شاه‌سنايي با اشاره به نظر فرزند شهيدش پيرامون اغتشاشگران اظهار داشت: پسرم از وقتي متوجه اغتشاشات شد، مي‌گفت بايد جلوي اين افراد ايستاد، او معتقد بود كه انقلاب به اين راحتي به دست نيامده كه بخواهيم به اين راحتي از دستش بدهيم. بايد تمام تلاشمان را براي حفاظت از آن به كار بگيريم.  وي بيان كرد: براي انقلاب خون بسياري داديم، اين انقلاب بايد به هر صورت و به هر قيمتي كه هست ادامه داشته باشد. بايد جلوي ضد انقلاب‌ها و اراذل و اوباش را گرفت. بايد جلوي آنها ايستاد تا بدانند كه اين كار از عهده آنها برنمي‌آيد.  پدر شهيد شاه‌سنايي با اشاره به علاقه و عشق سجاد به بسيج و سپاه بيان كرد: همان‌طور كه گفتم بسيجي بودن شغل نيست. من در حال حاضر بازنشسته هستم اما زماني كه اين لباس را به تن داشتم در آن سال‌ها ماهي 8 هزار تومان حقوق مي‌گرفتم، حتي قبل از آن نيز ماهانه 3 هزار تومان حقوق دريافت مي‌كردم و همسر و يك فرزند نيز داشتم اما با علاقه و عشق لباس سپاه و بسيج را به تن داشتم و به آن افتخار مي‌كنم. 

وي افزود: نه تنها براي فرزند من، بلكه براي تمام كساني كه اين لباس را به تن دارند بسيجي بودن شغل نيست، هدف است و به دنبال هدفشان قدم برمي‌دارند.  شاه‌سنايي با اشاره به خصوصيات اخلاقي فرزند شهيدش گفت: سجاد بسيار خوش اخلاق، مومن و متدين بود. مدام به ما كه خانواده‌اش بوديم سر مي‌زد و اگر يك شب نمي‌توانست بيايد حتماً شب بعدش مي‌آمد و دل ما را شاد مي‌كرد.

وي افزود: سجاد خيلي شاد بود، روحيه خوبي داشت و هميشه هم همين روحيه را حفظ مي‌كرد.  پدر شهيد شاه‌سنايي با بيان اينكه از پسرم دو نوه دارم كه هنوز خردسال هستند، گفت: سجاد دو پسر خردسال دارد كه هنوز از شهادت پدرشان چيزي نمي‌دانند، متوجه نيستند كه پدرشان براي هميشه سفر كرده است، اما روزي مي‌رسد كه بزرگ مي‌شوند و سراغ او را مي‌گيرند. من آن روز حتماً از پدرشان، از راهي كه انتخاب كرده بود و از هدفش براي بچه هايش مي‌گويم. 

وي ادامه داد: به آنها مي‌گويم كه پدرشان براي چه جانش را از دست داد تا نسل بعد از آنها هم امثال سجاد را بشناسند. حقيقت را به فرزندان سجاد مي‌گويم تا وقتي بزرگ شدند راه پدر را ادامه دهند.  شاه‌سنايي با اشاره به پيام شهادت سجاد براي جوانان گفت: پيام شهيد براي جوانان و كساني كه ممكن است گول نيرنگ‌هاي كساني را بخورند كه از دور مي‌خواهند مملكت ما را مديريت كنند، اين است كه پشتيبان ولايت فقيه باشند. تا زماني كه پشتيبان ولايت فقيه باشند دشمن هيچ كاري نمي‌تواند بكند؛ همان طور كه در اين سي، چهل ساله نتوانستند. ان‌شاءالله از اين به بعد هم نمي‌توانند.  وي اظهار داشت: من فقط دلم براي آقا مي‌سوزد، ايشان خيلي تنها هستند، واقعا تنها هستند. 

پدر شهيد شاه‌سنايي افزود: پيام من به رهبر معظم انقلاب اين است كه سجادم فداي انقلاب شد، دو پسر ديگر هم دارم كه آن دو را هم فداي رهبر و امام و انقلاب خواهم كرد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شاه سنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
سلام
اهل نجف آباد نیستند .اهل اصفهان هستن
خواهشا تصحیح کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار