کد خبر: 889278
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
توئیت ششم ترامپ: به وقت مناسب حمایت بزرگی از سوی امریکا خواهید دید...
رسانه‌هاي غربي كه در چند روز گذشته تلاش مي‌كردند با دميدن در اخبار شورش‌هاي پراكنده، توهمات را به جاي واقعيت‌ها در ذهن مخاطبانشان بزرگ‌تر سازند با موج سنگين راهپيماهاي مردمي كه در حمايت از نظام و مخالفت با آشوبگران به ميدان آمده بودند، مواجه و ناچار به پوشش حضور گسترده مردم كشورمان در اين اقدام شدند. اين درحالي است كه اظهارات مقامات امريكا در حمايت از اغتشاشگران البته به شكلي نااميدانه ادامه دارد، به گونه‌اي كه ترامپ در آخرين توئيتش گفته است در وقت مناسب،  اغتشاشگران  از حمايت امريكا برخوردار خواهند شد؛ وعده‌اي براي آينده كه نشان از نااميدي وي از اغتشاش در چند شهر کوچک ایران دارد. 

به گزارش «جوان» مهم‌ترين تصويري كه از ترامپ تا چند روز پيش در ذهن ايرانيان نقشه بسته بود اين بود كه ايراني‌ها را به تعارف و علناً تروريست تلقي و حتي از ورود اتباع ايران بر اساس استانداردهاي امنيتي خود امريكا جلوگيري مي‌كند با وقوع شورش‌ها ترامپ تلاش كرد اين تصوير ايران‌ستيزانه از خود را با حمايت از شورشيان تلطيف كند. رئيس‌جمهور امريكا در تازه‌ترين توئيتش خطاب به آشوبگران نوشت: من براي مردم ايران احترام قائلم زيرا آنها تلاش مي‌كنند دولت فاسدشان را به زير بكشند. 

وي در ادامه نوشت: شما در وقت مناسب حمايت بزرگي از سوي امريكا خواهد ديد؛ وعده‌اي كه خبر از نا‌اميدي دونالد ترامپ از کمیت اين شورش‌ها مي‌دهد، هرچند اين خوشبينانه‌ترين تصوير است. نگاه واقع‌بينانه در واقع روشن مي‌كند كه ترامپ حتي به شورشيان ضدنظام هم وعده سر خرمن مي‌دهد. 

اما عيش توئيتري ترامپ و دوستان و همچنين موج‌سازي رسانه‌های غربي درباره تحولات اخير ايران روز گذشته يك شوك خبري ديد. علاوه بر فروكش كردن اغتشاشات، اغتشاشگران روز گذشته پيامي جدي از خود مردم دريافت كردند؛ پيامي كه نشان مي‌داد نبايد صبر و مداراي نظام و مردم را به ضعف آنها يا قوت آشوبگران تعبير شود. تظاهرات ميليون‌ها ايراني به خصوص در برخي شهرهايي كه اغتشاشگران از صبر مذكور سوءاستفاده كرده بودند، لااقل رسانه‌هاي غربي را كه تلاش مي‌كردند دوباره توهمات ترامپي را جاي واقعيت‌ها بزرگنمايي و واقع‌نمايي كنند، زود وادار به تسليم كرد و آنها اين تظاهرات را پوشش دادند. خبرگزاري فرانسه نوشت، دهها هزار ايراني در حمايت از حكومت در سراسر ايران براي راهپيمايي به خيابان‌ها آمده‌اند. 

همچنين خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشت، بعد از چند روز اعتراض در ايران، هزاران نفر از مردم ايران در شهرهاي مختلف روز چهارشنبه در حمايت از نظام راهپيمايي برگزار كردند. 
روزنامه انگليسي اكسپرس هم ضمن اشاره به اين واقعيت نوشت، مردم ايران در اين راهپيمايي دهها هزار نفري، با در دست داشتن عكس رهبرشان، پلاكاردهايي حمل مي‌كردند كه روي آن نوشته شده بود «مرگ بر فتنه‌گران». 

شبكه اس‌بي‌اس استراليا نوشت، حاميان حكومت ايران بعد از اعتراضات اخير، با در دست داشتن پرچم ايران و پلاكاردهايي در حمايت از نظام در سراسر اين كشور به خيابان‌ها آمدند. 
همچنين شبكه خبري سي‌ان‌ان نوشت، مردم ايران در حمايت از نظام و در مخالفت با اعتراضات اخير، روز چهارشنبه در سراسر اين كشور راهپيمايي كردند.  شبكه فرانس 24 هم ضمن اشاره به اين راهپيمايي نوشت، هزاران ايراني در شهرهاي مختلف ايران روز چهارشنبه با حضوري گسترده حمايت خود را از نظام نشان دادند و شعار مي‌دادند «خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست».  فرانس 24 افزود، جمعيت با شعار اينكه «رهبرا ما آماده‌ايم» و با در دست داشتن پرچم ايران و عكس رهبرشان در شهرهاي مختلف راهپيمايي كردند. 
   
انتقادات جاسوسان سابق از ترامپ

اين واقع‌بيني البته از سر عجز در طرف‌هاي نسبتاً عاقل‌تر امريكايي و حتي صهيونيستي هم ديده مي‌شود. رئيس سابق سيا ضمن انتقاد شديد از موضع تند و خصمانه رئيس‌جمهوري امريكا در قبال ايران گفت: رجزخواني، راهبرد و مكانيسم به‌كارانداختن قدرت و نفوذ امريكا نيست. «جان برنان» مدير «سيا» در دولت باراك اباما از موضع «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور امريكا در خصوص تحولات اخير ايران به شدت انتقاد كرد و گفت كه موضع تند ترامپ در قبال تهران و لغو برجام در نهايت احتمال تغيير سياسي آرام در ايران را از بين برده است. 
پايگاه اطلاع‌رساني «هيل» وابسته به كنگره امريكا گزارش كرد، برنان در يك پيام توئيتري نوشت: « دولت ترامپ با محكوم كردن ايران و توافق هسته‌اي در سال گذشته، فرصت تقويت اصلاح‌طلبان در تهران و چشم‌انداز اصلاحات سياسي آرام در ايران را هدر داد.» 
همچنين رئيس پيشين موساد به سران رژيم صهيونيستي توصيه كرد دست از مداخله در اتفاقات كنوني ايران بردارند و به مشكلات خود رسيدگي كنند. 

«آفرايم هلوي» رئيس پيشين موساد در گفت‌وگو با «جروزالم پست» سران رژيم صهيونيستي را از دخالت در امور ايران در سايه اعتراض‌هاي اخير برحذر داشت.  هلوي گفت: اگر در امور ايران مداخله كنيم هيچ فايده‌اي براي ما ندارد، ما خود به اندازه كافي مشكلات داريم. 
هلوي ادامه داد: اعتراض‌ها، تحولات مثبتي به نفع اسرائيل است اما اگر مداخله كنيم ممكن است كساني را كه در آينده مي‌توانند در راستاي بازگشت روابط سابق اسرائيل با ايران كار كنند، تضعيف كنيم، پس بهتر است ما ساكت باشيم و بگذاريم امور در ايران، مسير طبيعي خودش را ادامه دهد. روز سه‌شنبه در يك ارزيابي منتشر شده توسط سازمان اطلاعاتي رژيم صهيونيستي بر موقتي بودن اعتراضات تأكيد شده بود. 
  
عدم‌تعليق تحريم‌ها براي تحريك اعتراضات

سخنگوي كاخ سفيد در نشست خبري روز سه‌شنبه گفت كه عدم تعليق تحريم‌ها ذيل برجام يكي از گزينه‌هايي است كه رئيس‌جمهور امريكا براي واكنش به «تظاهرات‌هاي اخير در ايران» در دست بررسي دارد تا گمانه‌زني‌ها در اين مورد به حقيقت نزديك‌تر شود. سارا سندرز در كنفرانس خبري روز سه‌شنبه بار ديگر ضمن تكرار ادعاها به حمايت از آشوبگران در ايران پرداخت. او گفت: «سال‌ها سوءمديريت، فساد و ماجراجويي خارجي اعتماد مردم ايران به رهبرانشان را از بين برده است. حكومت ايران، پول مردم را براي توسعه شبه‌نظامي‌گري و تروريسم در خارج از اين كشور هزينه مي‌كند.» «سندرز» در اظهاراتي مداخله‌جويانه مدعي شد در حالي كه حكومت ايران در حال صرف ثروت مردم براي گروه‌هاي شبه‌نظامي خارجي است، قيمت سوخت در اين كشور افزايش يافته است. 

او از آشوب‌هاي اخير در ايران به عنوان «خيزش مردمي» ياد كرد كه توسط «شهروندان شجاع ايراني» در بزرگ‌ترين مقياس بعد از تظاهرات‌هاي سال 2009 (1388) سازماندهي شده است. وي اضافه كرد: «جامعه بين‌المللي نمي‌تواند همانند آن سال، سكوت اختيار كند.» سندرز گفت: «ايالات متحده از مردم ايران حمايت مي‌كند و از حكومت اين كشور مي‌خواهيم به حقوق اساسي مردمش براي ابراز عقايدشان درباره تغيير احترام بگذارد.»وي در پاسخ به سؤالي درباره اينكه آيا تحولات اخير در ايران تأثيري بر محاسبات ترامپ براي تصميم‌گيري درباره تعليق تحريم‌ها عليه ايران داشته يا خير گفت: «تحريم و تصميم‌گيري درباره تمديد تعليق تحريم‌ها يكي از گزينه‌هاي ماست.» سخنگوي كاخ سفيد اضافه كرد،ترامپ هنوز تصميمش را براي تعليق تحريم‌هاي ايران در ماه ژانويه نگرفته است. رئيس‌جمهور امريكا طبق قوانين داخلي اين كشور باید طی دو هفته آينده درباره تمديد يا عدم تمديد معافيت‌هاي تحريمي صادر شده براي ايران ذيل برجام تصميم‌گيري كند. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
said
|
Switzerland
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
سلام . این پس مانده .....مفت خورده انهم دوباره. مرا ببخشید ولی خود فروشان هزاران هزار ٫ بار بیش از او ارزش دارند. هرچه میتوانستند انجام داده اند فقط می توانند ....مفت صرف کنند نوش جانشان.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
سعودی امارات واسرائیل را باخاک یکسان می کنیم
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
بسم الله.باسلام.أذا مروا باللغو مروا کراما" نه تنها سخنان سخیف ترامپ وامثال ترامپ ارزش تأمل ندارند بلکه درنگ در نوع اتلاف عمر نکبت این بوزینگان سیاسی فاسد وفاجر جبهه کفر نیز مسرف وقت عزیز انسان است اتلاف عمری را که خودشان زندگی میدانند و جماعت جن زدگان جبهه نفاق داخل در آرزویش له له زنان از هیچ اکل مال بالباطلی فروگذارنیستند واما امت مسلمان کریمانه بر این یاوه سرائی ها نظروگذر میکنند وبرطبق بیان نورانی وحی در اولین آیات نازل شده در سوره مبارکه علق کرامت را تابلو ونشانی کلاس تربیت الهی دانسته که أقراء وربک الأکرم پس تنها راه جلب رضایت ذات اقدس الهی در گذر کریمانه از لغو با تلاوت منویات مقام عظمی ولایت حفظه الله تعالی میسراست ولاغیر.وامت عزیز اسلام در نگاه به پازل اتفاقات علی الخصوص بعداز فتنه هشتادوهشت بستر منحوس این ژاژ خائی شیطان بزرگ را خیانت سرآن فتنه واذنابشان با ویژه خواری ها ی نجومی ومولتی میلیاردی وتخریب مراجع عظام حفظهم الله نعالی رفتار آریستوکراتیک وسیاه نمائی های اقمارگردنه گیرشان میداند وسخت به آینده امیدوار که اسم اعظم بکند کارخودای دل خوش دار/که به تلبیس وحیل دیو مسلمان نشود.والسلام.شهرک اندیشه.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم واخشون
تا وقتی ملت پشت سر رهبری است کافران از دین شما مایوسند ولی اگر پشت سر رهبری نباشیم ولی جمهوری اسلامی داشته باشیم تازه اول خوشحالی دشمنان است
ولی ایا واقعا برخی از مسئولین پشت سر رهبری هستند؟
آیا وقتی بااقتدار جلوی ورود داعش را می‌گیریم،و با اقتدار خط فتنه را میشکنیم نمی‌توانیم جلوی ورود کاروان‌های طولانی قاچاق را بگیریم؟ آیا کسی که هزار میلیارد دزدیده، به‌اندازه ان کسی که تخریب میکند و اتش می زند و اشوب میکند به کشور ضربه نمی‌زند؟ البته که می زند چرا نباید اسم این افراد برده شود؟ چرا باید انقلاب اسلامی زیر سؤال برود، اما آقایان آبرویشان حفظ شود،
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
مردم امریکا از نظر فکری با مردم ایران هستند .
ملت امریکا بدنبال عدالتند .
عدالت خواهی جزو سرشت انسانی است و ملت امریکا قبل از اینکه امریکایی باشند ؛ انسانند .
ملت های جهان در انتظار عدالتند و منتظر ظهور امام عادلی که از دیده ها نهان است .
تفکر حاکم بر امریکا و انگلیس و امثال اینها ؛ تفکری استکباری ؛ جهانخواری ؛ مادی پرستی ؛ و در یک کلام شیطانی است .
امام خمینی رحمه الله علیه امریکا را شیطان بزرگ نامیدند .
برای استقرار عدالت باید با شیطان بزرگ مبارزه کرد و در این مبارزه ، ایستادگی و استقامت لازم است .
ما انسانها و ملل مختلف جهان باید زمینه ظهور امام عدل ؛ حضرت بقیة الله الاعظم را فراهم سازیم ؛ چرا که بر اساس آیه قرآن کریم :
....ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم ....
بدرستیکه خداوند متعال سرنوشت قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه خود آن قوم بخواهند و سرنوشت خود را خود تغییر دهند .
لذا بر این اساس ما نسانها باید زمینه ظهور منجی عالم بشریت ؛ حضرت مهدی را فراهم کنیم .
ان شاءالله .
به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
یا حق .
said
|
Switzerland
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
سلام عزیزان. تحریم ها علیه صدا و سیما را به شما تبریک میگویم. فقط فکر تحریم رسانه ای چون صدا و سیما٫ نشانه٫ راه درستی است که میروید. انهم از طرف کشوری که خود رهبرانی چون ترامپ ها٫بوش ها و اوباها ها داشته و دارد. هرچند که صدا و سیما خار کوچکی ست ولی به چشم٫قلب و مغز تمامی دشمنان این ملک و ملت عمیق ان فرو رفته . که ان قابل تحسین است. و از همه مهم تر نشانه ٫ دروغ بودن شعارهای توخالی حقوق بشر و ازادی بیان٫ امریکا و متحدانش نیز هست. سپاس بسیار از حمت ٫رشادت و کوشش تک تک کارکنان و مودیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ....دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
خداوند حافظ این مردم نجیب و هوشمند باشد که به سرعت دست بیگانه را در این فتنه دیدند و فتنه گران را به انزوا کشاندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار