کد خبر: 889242
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
تماس تلفني رؤساي جمهور ايران و فرانسه و تعليق سفر مكرون به ايران
بنا بر اعلام كاخ اليزه، رؤساي جمهوري فرانسه و ايران تصميم گرفته‌اند سفر ازپيش‌برنامه‌ريزي‌شده «ژان ايو لودريان» وزير خارجه فرانسه به تهران، به زمان ديگري موكول شود.
بنا بر اعلام كاخ اليزه، رؤساي جمهوري فرانسه و ايران تصميم گرفته‌اند سفر ازپيش‌برنامه‌ريزي‌شده «ژان ايو لودريان» وزير خارجه فرانسه به تهران، به زمان ديگري موكول شود. لودريان قرار بود آخر همين هفته، به منظور آماده‌سازي سفر امانوئل ماكرون، رئيس‌جمهور فرانسه به ايران، به تهران بیاید. دو سال پيش هم سفر حسن روحاني به چند كشور اروپايي از جمله فرانسه به دليل حملات 
داعش به پاريس لغو و در تاريخ ديگري انجام شد. 
  
روحاني: حضور ايران در عراق و سوريه با دعوت رسمي و براي مبارزه با تروريسم بود

پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري خبر داد، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوي تلفني امانوئل مكرون رئيس‌جمهور فرانسه با وي، با بيان اينكه سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران بر پايه توسعه صلح و آرامش در منطقه است، اظهار داشت: حضور ما درعراق و سوريه به دعوت رسمي دولت‌هاي اين كشورها و براي مبارزه با تروريسم بوده و امروز براي همگان روشن است كه تلاش‌ها و كمك‌هاي ايران منجر به نابودي تروريسم تكفيري داعش در منطقه شده است. 

روحاني در اين تماس تلفني بر تلاش براي برگزاري انتخاباتي آزاد در عراق و نيز پايان دادن به محاصره مردم در سوريه و يمن و رساندن كمك‌هاي انسان‌دوستانه به مردم و مجروحان در اين مناطق تأكيد كرد. رئيس‌جمهور مواضع اخير ترامپ نسبت به بيت‌المقدس را در شرايط منطقه مخرب دانست و بر ضرورت اعلام موضع صريح اروپا در راستاي توسعه و تقويت ثبات و آرامش در منطقه و عدم همراهي با امريكا در اين زمينه تأكيد كرد. 

روحاني با بيان اينكه برجام توافقي بين‌المللي و به نفع همه بوده و همه بايد براي پابرجا ماندن اين توافق تلاش كنيم، گفت: تا زماني كه احساس كنيم از منافع برجام برخورداريم به آن پايبند خواهيم بود. وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي موشكي و دفاعي ايران هرگز ناقض قطعنامه‌هاي بين‌المللي نيست، تأكيد كرد: سلاح ما براي دفاع از كشورمان است و هرگز نسبت به دستيابي به آنچه بايد براي دفاع از كشورمان داشته باشيم، ترديد نخواهيم كرد. 
   
روحاني: هيچ كشوري در خصوص امنيت مردم خود مسامحه نمي‌كند

رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز در ايران دموكراسي دقيقي حاكم است و نمونه بارز آن در انتخابات رياست‌جمهوري با حضور پرشور ملت پاي صندوق‌ها، در پيشگاه جهانيان به نمايش درآمد، افزود: ترويج خشونت به هيچ عنوان ارتباطي با آزادي‌هاي مشروع، نقد و بيان مطالبات ندارد و هيچ كشوري در خصوص امنيت مردم خود مسامحه نمي‌كند.
روحاني با انتقاد از اينكه يك گروهك تروريستي در پاريس پايگاه دارد و عليه ملت ايران فعاليت و مردم را تحريك و ترغيب به خشونت در ايران مي‌كند، گفت: از دولت فرانسه انتظار داريم در راستاي مبارزه با تروريسم و خشونت به وظيفه قانوني خود در قبال اين گروهك تروريستي عمل كند. 
  
مكرون: قدردان نقش سپاه قدس در نابودي داعش هستيم

امانوئل مكرون رئيس‌جمهور فرانسه نيز در اين تماس تلفني با اشاره به اينكه فرانسه نسبت به اجراي برجام كاملاً پايبند بوده و آن را به نفع صلح و ثبات بين‌المللي مي‌داند، بر ضرورت ادامه گفت‌وگو‌ها و رايزني‌ها براي ايجاد ثبات و آرامش در منطقه و پايان دادن به ناآرامي‌ها در يمن، سوريه و عراق تأكيد كرد. 

رئيس‌جمهور فرانسه با بيان اينكه هرگز منطقي را كه ايران را محور شرارت در منطقه قلمداد مي‌كند، قبول نداريم،گفت: به هيچ عنوان نقشي كه سپاه قدس در نابودي داعش داشته را انكار نمي‌كنيم و قدردان اين حضور هستيم. رئيس‌جمهور فرانسه خاطرنشان كرد: ما هرگز از گروه‌هاي تروريستي حمايت نكرده‌ایم و اجازه اقدام عليه ديگر كشورها را از فرانسه نخواهيم داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار