کد خبر: 889217
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پایاب سد خدافرین بزرگترین پروژه آب و خاک کشور در استان اردبیل 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار جوان‌آنلاین از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در جریان بازدید رئیس و معاونین دادگستری استان اردبیل از پروژه پایاب سد خدآفرین اظهار کرد: این پروژه عظیم استانی در شمال اردبیل با تخصیص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

وی به مشارکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در اجرای این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه 77 هزار هکتار به اراضی آبی و مستعد استان اردبیل افزوده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: خروجی و نتیجه اجرای این پروژه افزایش تولید محصولات متنوع کشاورزی اعم از زراعی، دامی و باغی به بیش از یک میلیون و 400 هزار تن خواهد بود که به تولیدات فعلی افزوده خواهد شد.

سلیمان‌زاده به فعال بودن ماشین‌آلات متعدد و کارگران مشغول در این پروژه اشاره کرد و افزود: احداث این پروژه نه تنها تحولی عظیم در منطقه مغان ایجاد می‌کند بلکه منجر به تشکیل کشت و صنعت‌های متنوع خواهد شد.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: شبکه بزرگ خدآفرین که به مساحت 62 هزار هکتار در حال اجراست که فاز اول این پروژه با 36 هزار هکتار در حال انجام است که تاکنون بیش از 320میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

سلیمان‌زاده گفت: در این پروژه 92 کیلومتر کانال اجرا شده و بعد از تکمیل این پروژه عظیم ظرفیت اشتغال 20 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین به تکمیل و افتتاح سدهای احمدبیگلو، تازه کند و عمارت در سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه‌ها نیز از محل منابع ریالی آب‌های مرزی در حال احداث و تکمیل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر