کد خبر: 889216
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل:
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل در بخش اشتغال روستایی در بین مددجویان کمیته امداد 64 میلیارد تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار جوان‌آنلاین از اردبیل، حسین دشتی در حاشیه جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس توافق رئیس کمیته امداد و استاندار اردبیل قرار شده است از محل تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ چهار درصد به صورت ویژه سهیم برای مددجویان استان اردبیل در نظر گرفته شود.

 وی با بیان اینکه منتظر تامین اعتبار در این حوزه هستیم خاطرنشان کرد: کمیته امداد در عرصه‌‌های مختلف ورود پیدا کرده که از مهمترین این حوزه‌ها بخش رونق صنایع دستی و همچنین صنایع تبدیلی است که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالی فراگیر در مناطق روستایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل یکی از عمده‌ترین رسالت کمیته امداد را در بحث توانمندسازی خانوارهای نیازمند، اعطای وام خوداشتغالی و اشتغل فراگیر در مناطق روستایی و حاشیه شهرها اعلام کرد و افزود: با نظارت و مراقبت بیشتر تلاش می‌کنیم تا زمینه تحقق این اشتغال را به صورت واقع‌بینانه شاهد باشیم.

  در این جلسه مدیر کل امور عشایری استان اردبیل نیز با مهم ارزیابی کردن موضوع آموزش و ترویج در بین جامعه عشایری اظهار کرد: عشایر ما سالانه 14 هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند که این رقم در کشور جزو فعالیت‌های مثبت و پیشرو محسوب می‌شود.

قادر هنرمند نقش زنان عشایر را در تولید صنایع دستی و محصولات پروتئینی دامی یادآور شد و بیان کرد: جامعه عشایری نیز باید از تسهیلات کم بهره بر مبنای اشتغال مولد استفاده کنند که در این بین بانک‌های عامل باید در پذیرش این پرونده‌ها و دریافت وثیقه‌های جامعه عشایری همکاری‌های لازم را داشته باشند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر