کد خبر: 889211
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
معاون استاندار اردبیل:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: غفلت از کنترل آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر منجر به اردوکشی‌های خیابانی شده و ما باید در حل این آسیب‌ها و مشکلات به سرعت آستین بالا بزنیم.

به گزارش خبرنگار جوان‌آنلاین از اردبیل، ناصر نصیری در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: بانوان نسبت به مردان از آسیب‌پذیری بیشتری برخودار هستند و ما با پنهان کردن آمارها نمی‌توانیم واقعیت‌ها را کتمان کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌ها را قبول کنیم و از کار محتاط بپرهیزیم چرا که اگر آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرده بودیم امروز گرفتار مشکلات و نارضایتی‌های مردم و اردوکشی‌های خیابانی نبودیم.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل اضافه کرد: هر چند ما با خشونت و متوسل شدن به راهکارهای غیرقانونی نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم اما باید این واقعیت را قبول کنیم که فشار و عصبانیت مردم به حدی است که در رفتارهای آنها خشونت و حرکت‌های غیرمنطقی را به خوبی مشاهده می‌کنیم و باید این قضیه را درست و منطقی مدیریت کنیم تا از این شرایط و وضعیت به بهترین شکل عبور کنیم.

 نصیری گفت: نباید کارها و برنامه‌ها را به شعار دادن خلاصه کنیم بلکه ضرورت دارد در جامعه نشاط عمومی و مشارکت بالای مردم را ارتقا داده تا افسردگی‌ها و ناراحتی‌ها به آسیب‌های اجتماعی و یاس و ناامیدی مبدل نشود.

 وی تنگ شدن عرصه را برای مردم یک واقعیت غیرقابل انکار توصیف کرد و بیان داشت: مسئولان نباید تنها به فکر منافع خود باشند و به دنبال کسب و قدرت درآیند بلکه باید هم در عزل و نصب‌ها و هم همت مدیران عدالت و عقلانیت حاکم شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با بیان اینکه ناعدالتی‌ها و فساد و رشوه رنجیدگی خاطر مردم را فراهم آورد اظهار داشت: باید در همه حوزه‌ها شفاف و روشن عمل کرده و اظهارنظر کنیم تا مبادا عده‌ای در معرض خطر اتهام افتاده و یا راه را به بیراهه بروند.

 نصیری به موضوع نقد و پیگیری مطالبات از مجاری قانونی اشاره کرد و افزود: اگر اعتراضی نیز وجود دارد باید از راه قانونی و به دور از سوء استفاده‌های احتمالی انجام شود تا زمینه اصلاح‌گری فراهم آید.

 وی تصریح کرد: ما معتقدیم در کشور ظرفیت‌ها و منابع خوبی در راستای رونق اقتصادی و اشتغال وجود دارد اما به دلیل ضعف مدیریت هنوز نتوانستیم از این منابع بهره‌برداری کنیم.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل اضافه کرد: گاه با سهل‌گیری امور و حتی نقض قوانین سختگیرانه می‌توانیم در حل مشکلات مردم روحیه خدمت بی‌منت را به آنها نشان دهیم که قطعا در این باب نباید از اعتماد، تعهد و اخلاق فاصله بگیریم.

 نصیری با انتقاد از رواج بی‌اعتمادی در بین مردم به دلیل ریاکاری‌ها و برخی حرکت‌های فریبکارانه اذعان کرد: در برابر این مشکلات نباید به اعتراض‌های کور دست زد که این حرکت هیچ نتیجه و بهره‌ای برای معترضین و حکومت به همراه نخواهد داشت.

 وی شفافیت در امور و حفظ حقوق شهروندی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ما در کشور با کمبود متخصص روبرو نیستیم که عده‌ای فکر می‌کنند قحط‌الرجال داریم در حالی که باید مدیران فاقد کارآیی و توانمندی و متخلف برکنار شده تا مردم سوءاستفاده کنندگان را بشناسند.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل افزود: در کنار شفافیت باید نظارت‌ها تقویت شده و مردم به صورت آشکار ضعف‌ها و نقص‌ها را به عینه ببینند و در این مورد منتقد واقعی باشند.

 نصیری در ادامه با بیان اینکه جلسات امور بانوان به جلسات بی‌خاصیتی تبدیل شده که هیچ پیشنهاد عملی و منطقی در آن ارائه نمی‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون پیشنهاد سازنده‌ای توسط این کارگروه ارائه نشده و انتظار داریم جلسات کارگروه بانوان خروجی مناسب‌تری داشته باشد.

وی ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی قوی در شناسایی و معرفی توانمندی‌های بانوان را یادآور شد و بیان داشت: بانوان استان اردبیل به قدری توانمند هستند که با نگاه خاص دولت به جوانان و بانوان به راحتی می‌توانیم از ظرفیت آنها در حوزه‌های مدیریت استفاده کنیم.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل برگزاری نشست‌های مفید و سازنده را راهگشا در حل مشکلات توصیف کرد و گفت: باید دستگاه‌های مختلف به پیشنهاد ارائه شده بها دهند و بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد به تاثیرگذاری بانوان و نقش آنها در حوزه اشتغال توجه کنند.

 نصیری در پایان اظهار کرد: امیدواریم در قالب این کارگروه پیشنهادات و مطالبات بانوان ارائه شده تا زمینه همکاری و مشارکت بیشتر بانوان را که نیمی از جمعیت استان اردبیل را تشکیل می‌دهند شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر