کد خبر: 889207
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست امسال گردشگران ۱۰ کشور از موزه‌های استان اردبیل بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان‌آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در بازدید از موزه‌های اردبیل اظهار داشت: تا پایان آذرماه امسال گردشگرانی از کشورهای آلمان، چین، فرانسه، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، اتریش و انگلیس از موزه‌های اردبیل بازدید داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید مربوط به گردشگران آلمانی است، تصریح کرد: در این مدت چهار هزار و 865 بازدیدکننده خارجی با بلیط و یک هزار و 23 نفر به صورت رایگان از موزه‌ها بازدید کرده‌اند و تلاش بر این بوده تا بتوانیم زمینه معرفی هر چه بهتر موزه‌ها را به گردشگران فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین بازدید گردشگران خارجی از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اثر ثبت جهانی استان است، گفت: علاوه بر این در 9 ماهه نخست امسال 159 هزار و 987 بازدیدکننده داخلی با تهیه بلیط و 46 هزار و 436 نفر به صورت رایگان از موزه‌ها بازدید کرده‌اند.

حاجی‌زاده بیان کرد: مجموع بازدید از موزه‌های استان 212 هزار و 527 نفر بوده که بیشترین بازدید گردشگران خارجی در آبان‌ماه و بیشترین بازدید گردشگران داخلی در شهریورماه به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد کرد: در آبان ماه هزار و 18 گردشگر خارجی با تهیه بلیط و 164 نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند که در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است.

وی افزود: در بخش گردشگران داخلی که بیشتر از استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان به اردبیل سفر کرده‌اند نیز بیشترین بازدید با 32 هزار و 393 نفر از طریق تهیه بلیط و هشت هزار و 300 نفر به صورت رایگان در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر