کد خبر: 889206
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل :
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: : از نهم تا سیزدهم بهمن ماه دومین نمایشگاه توانمندی بانوان برپا خواهد شد تا در بخش‌های مختلف توانمندی این قشر را در معرض دید قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان‌آنلاین از اردبیل، فریبا محمدلو در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته بانوان ستاد دهه فجر به ما محول شده است ما طی نامه‌ای به همه دستگاه‌ها ابلاغ کردیم تا دو برنامه شاخص خود را در حوزه بانوان به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ارسال کنند.

 وی خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی این برنامه‌ها و افتتاح‌هایی که در این دهه خواهیم داشت ما از معاون امور زنان ریاست جمهوری دعوت می‌کنیم تا با حضور در استان اردبیل در این افتتاح‌ها و برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نقش بانوان در برگزاری رویدادهای مختلف به ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقش آنها در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: نقش و تاثیرگذاری زنان ما در عرصه پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر از آنان نیست و ضرورت دارد در دهه فجر این نقش و کارآمدی بانوان در حوزه‌های مختلف تبیین شود.

محمدلو به تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی بانوان به ویژه بانوان حاضر در حوزه مدیریتی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست دولت دوازدهم و تاکید رئیس جمهور بر نقش بانوان و دادن پست مدیریتی برای آنها باید با همت استاندار جدید اردبیل منتظر نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مدیریتی باشیم.

 وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم شاخص امید به زندگی در بین زنان افزایش یافته و در کنار آن شاهد حضور دو نفر از بانوان در راس مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد 23 درصدی در ثبت نام بانوان برای حضور در شوراهای شهر و روستا بودیم.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از تشکیل سه تشکل مردم‌نهاد با محوریت بانوان و افزایش پوشش بیمه‌ای بانوان و اشتغال آنها خبر داد و اظهار داشت: ما برای اشتغال به 506 نفر تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کردیم و برای 559 رسته مشاغل خانگی مجوز صادر شده است.

 محمدلو ضرورت توانمندسازی بانوان و برگزاری نشست‌های مرتب در حوزه کارآفرینی و فعالیت گروه‌های اقتصادی و اجتماعی را یادآور شد و بیان داشت: اواخر دی ماه همایش دو روزه با حضور بانوان کارآفرین و چندین استان کشور در اردبیل برگزار می‌شودکه با دعوت از اساتید برجسته سعی داریم تا این همایش را برگزار کنیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: در دهه فجر شاهد افتتاح بازارچه خوداشتغالی بانوان با همکاری یکی از موسسات در اردبیل خواهیم بود تا بانوان بتوانند محصولات خود را در بخش‌های مختلف عرضه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر