کد خبر: 889167
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
شبکه «سی ان ان» گزارش کرد که از آنجایی که رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال افزایش فشار به ایران است، احتمالاً از آشوب‌های اخیر در ایران بعنوان فرصتی برای لغو برجام استفاده کند.

جوان آنلاین: شبکه آمریکایی «سی ان ان» در تحلیلی در خصوص تحولات اخیر ایران نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اعتراضات ضددولتی در ایران بعنوان فرصتی برای لغو برجام در آستانه ضرب‌الاجل قانونی که این ماه فرامی‌رسد، استفاده کرده است.

طبق این گزارش، اواسط ماه ژانویه، ترامپ بار دیگر درباره پایبندی ایران به برجام تصمیم‌گیری می‌کند؛ فرایندی که طبق شروط برجام هر 90 روز یکبار باید رخ بدهد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در تاریخ 12 ژانویه (22 دی ماه، جمعه) با یک ضرب‌الاجل مهم‌تر مواجه است و آن تصمیم‌گیری درباره تمدید لغو موقت تحریم های آمریکا علیه ایران است.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که ترامپ هنوز تصمیمی درباره امضای لغو تحریم‌های ایران اتخاذ نکرده است اما دولت آمریکا گزینه‌های خود را در خصوص موضوع تحریم‌های ایران همچنان باز نگه داشته است.

سندرز گفت: «ما به طور قطع گزینه‌های خود را در خصوص موضوع تحریم‌ها را باز نگه می‌داریم. درباره امضای لغو (تحریم‌ها) اواخر ماه ژانویه، رئیس‌جمهور هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است. او همه گزینه‌ها را روی میز حفظ کرده است».

تصمیم احتمالی ترامپ به عدم تمدید لغو تحریم‌ها احتمالاً از نظر ایران و دیگر اعضای گروه 1+5 (انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه المان) بعنوان نقض برجام توسط آمریکا تلقی می‌شود و امیدهای بیشتر برای نجات برجام را از بین می‌برد.

«میکا جانسون» یکی از سخنگویان «باب کورکر» رئیس‌ کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه به شبکه سی ان ان گفت: «سناتور کورکر همچنان در بحث‌های سازنده با کاخ سفید و شماری از همکارانش در سنا درباره مسیر مناسب پیش رو مشارکت دارد و همپیمانان ما همچنان در جریان تحولات مربوطه قرار می‌گیرند».

«بهنام طالب‌لو» یکی از تحلیلگران ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی می‌گوید که با توجه به تصمیم ترامپ درباره عدم تأیید پایبندی ایران به برجام در ماه اکتبر، انتظار می‌رود که ترامپ بار دیگر در گزارش بعدی خود از اجرای برجام، تبعیت ایران از این توافق هسته‌ای را تأیید نکند.

سی ان ان سپس ادامه داد که اعتراضات اخیر در ایران، مسائل را برای ترامپ و مشاورانش که گزینه‌های افزایش فشار به ایران را بررسی می‌کنند، پیچیده‌تر کرده است.

طالب‌لو به سی ان ان گفت: «حتی قبل از اعتراضات، لغو (تحریم‌ها) و تأیید (پایبندی ایران به برجام) جزء موضوعات سیاسی پیچیده‌ای بود اما تحولات فعلی در ایران، این امور را پیچیده کرده است».

وی تصریح کرد که احتمالاً دولت ترامپ چنین رخدادهایی را وارد بخشی از معادله چگونگی رویارویی با توافق هسته‌ای ایران و 1+5 می‌کند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
سی ان ان " برجام چه ربطی به اعتراضات دولتی در ایران دارد " مردمان امریکا و اروپا مرتبا در باره مسائل مختلفی تظاهرات
می کنند و مخالفت های خودرا با تصمیمات مسئولین خود در قبال مهاجرت " معاش " اب وهوا " فلسطین "یمن وغیره دارند ابراز می کنند ایا؟ تغییری درقراددادهای بین المللی این کشورها داده شده ست ؟ چنین چیزی نیست " اگر امریکا پای بند به قرارداد های بین المللی نباشد " کشورهای مقابل اوهم پای بند با او نخواهند بود.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
چرادر مقابل تهییج وتحریک نوجوانان ما وتشویش اذهان عمومی ودفن حقیقت دریمن وتحریک سعودی به کشتار وخونریزی و قلب واقعیت توسط طوله...هایی بی بی سی هیچ اقدامی صورت نمیگیرد هنرمندان کاریکاتوریست ما چرا این حقیقت تلخ را ترسیم نمیکنند چرا در راهپیمائیها هیچ شعاری برعلیه بی بی سی ورسوا سازی دروغ پراکنی اوسر داده نمیشود .آیا درعرصه بین المللی مرجعی برای رسیدگی به تحریک به قتل وخونریزی ونشر اکاذیب و رویا رو ی هم قرار دادن جناحها در ایران ودفن حقیقت دریمن توسط این طوله ... جیره خوار وجود ندارد .چرا از ظرفیتها ی رسانه ی بین المللی کشورهای دوست وبرادر برای برداشتن نقاب از چهر ه ی کریه وزشت بی بی سی استفاده نمی شود.واقعا" مایع شرمساری است که درعرصه دفاع امثال شهید حججی ها همچون مولای خود سیدالشهدا سر خود را نثار اسلام کنند.ولی در عرصه رسانه وفرهنگ یک مرد نباشد که بینی بی بی سی را بخاک بمالد خلاءوجود امثال سردار سلیمانیها وشهید حججی ها در عرصه ی فرهنگ ورسانه بخوبی مشهود است
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
به حساب بی بی سی برسید تا دیگر رسانه های معاند حساب کار دستشان بیاید
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
آنقدر که درجنگ رسانه ی وفرهنگی ضربه خوردیم درجای دیگر ضربه نخوردیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار