کد خبر: 889138
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
«وزيري با 21 مشاور» تيتر يكي از مطالب صفحه يك روزنامه آفتاب يزد در كنارعكسي از محمد شريعتمداري است.
«وزيري با 21 مشاور» تيتر يكي از مطالب صفحه يك روزنامه آفتاب يزد در كنارعكسي از محمد شريعتمداري است. گزارشي كه با توصيف دنياي كارمندان و مديران آغاز مي‌شود و درباره دنياي مديران مي‌نويسد: «مهم نيست كه آنها در چه جناح و دولتي مدير بوده‌اند، دو قانون نانوشته بر جهان آنها حكومت مي‌كند؛ اول آنكه هرگز بركنار نمي‌شوند، دوم آنكه منافع آنها تحت هر شرايطي محفوظ خواهد ماند.»
آفتاب يزد سپس از موج انتقادات به همين دوران چند ماهه وزارت شريعتمداري مي‌گويد: « تضعيف نظارت بر قيمت‌ها و ايجاد موجي از گراني در ماه‌هاي اخير از جمله علل اصلي اين انتقادات است. اختلال در واردات برخي كالاهاي اساسي و صدور مجوز صادرات برخي كالاها كه در داخل به آنها نياز اساسي وجود دارد همچون سنگ آهن، از جمله موارد منفي كارنامه وزارت شريعتمداري است. به رغم گراني تخم مرغ متأسفانه برخي مرغداري‌هاي ساكن استان‌هاي مرزي كماكان به صادرات آن ادامه دادند، افزايش نرخ فولاد، عدم تخصيص ارز به كاغذ و قطع يكباره واردات آن و با ايجاد تشنج در بازار نوشت افزار و جرايد، شكست طرح تعيين قيمت در مقصد، بستن سايت ثبت سفارش خودرو و اوج گيري مشكوك قيمت آن در داخل تا سقف ميليون‌ها تومان و بسياري مثال‌هاي ديگر به صورت زنجيره‌اي روي هم اثر متقابل گذاشتند. اينها بخشي از كارنامه اين وزارتخانه و مديران آن است... » و سپس از روي ديگر سكه مي‌نويسد: « روي ديگر سكه وضع مديران اين وزارتخانه است كه به رغم صراحت قانون عدم به كارگيري بازنشستگان، برخي مديران آن عملاً بازنشسته يا چند شغله هستند. مورد بسيار جالب تر آن است كه شريعتمداري 21 مشاور دارد! ... بر چه اساس و استدلالي در اين شرايط وزير صنعت 21 نفر از مديران و دوستانش را به عنوان مشاور استخدام كرده است؟ چه مزايا و حقوق احتمالي بابت اين مشاوره‌ها نصيب اين افراد مي‌شود؟»

زیباکلام طرفدار بنزین 2600 تومانی
پس از همه اعتراضات به تصميم دولت براي افزايش قيمت بنزين از 1000 تومان به 1500 تومان، مجلس تصميم گرفت اين افزايش فقط 200 تومان باشد. حالا صادق زيباكلام اين تصميم مجلس را به آشوب‌هاي روزهاي اخير ربط داده و در توئيتر خود نوشته: «در بحبوحه اعتراضات اين روزها، مجلس و دولت كه به شدت غافلگير شده اند، از روي ترس و هراسان تصميمي نابخردانه اتخاذكردند. افزايش قيمت بنزين را كنار گذاردند. قيمت تمام شده بنزين ليتري۲۶۰۰ تومان است اما ۱۰۰۰تومان عرضه مي‌شود. روزانه ۸۰ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌شود يعني هدررفت سالي ۴۷هزارميلياردتومان..»
جالب اينكه اولاً  انتقادات و نيز شنيده‌ها در مورد تصميم مجلس مربوط به قبل از آشوب هاست.
 ثانياً اين آشوب‌ها و توحشي كه كف خيابان است، ربطي به مردم ندارد، ثالثاً  وقتي مردم مي‌گويند گراني بنزين همه اجناس را بالا مي‌برد و گران‌تر مي‌كند، جواب اين نيست كه بنزين 1500 تومان از قيمت بنزين در همه كشورها كمتر است! 
آقاي عزيز! اين 1500 تومان را در اتومبيل‌هاي شاسي‌بلند آخرين سيستم ميلياردي نبين، اين قيمت را در باك وانت‌بار فقير مستضعفي كه مي‌خواهد يك عائله 10 نفري را با اين وانت‌بار اداره كند ببين.

رونمایی «من و تو» از دومین معجزه در ایذه!
موج خبرسازي‌هاي تخيلي در مورد شهر ايذه همچنان ادامه دارد و صرف نظر از همه قصه‌هاي مضحكي كه در اين خبرسازي‌ها گفته و موجب انبساط خاطر شد، گاف جديد شبكه من و تو در مورد اين شهر جالب توجه است. مجري شبكه من و تو مي‌گويد كه «ايذه چند ساعتي‌ آزاد شده! و بعد سپاه از طريق دريا نيرو وارد شهر كرده و شهر را پس گرفته است!» و با اين جملات، مجري شبكه من و تو يك سوال بزرگ ايجاد كرد كه مگر ايذه دريا دارد؟! ايذه، شهري در شرق استان خوزستان است.  در روزهاي گذشته اكانت‌هاي توئيتري مختلف و جديد التأسيس در توئيت‌هايي كاملاً يكسان و كپي شده از هم خبر از حضور خانواده شان در ايذه مي‌دادند و از آزادي شهر مي‌گفتند! به نظر مي‌رسد تاكنون حداقل در شهر ايذه با دو معجزه روبه‌رو بوده ايم؛ اول حضور همه خانواده‌ها در ايذه و افزايش جمعيت شهر از 200 هزار نفر به 80 ميليون نفر و دوم دريا‌دار شدن شهري در شرق خوزستان! ممكن است در روزهاي آينده قصه‌هاي بيشتري هم بشنويم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار