کد خبر: 889119
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
دبير شوراي هماهنگي رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي گفت:گزارش بانك مركزي درباره تسويه حساب با سپرده گذاران مؤسسات مالي و اعتباري با واقعيات ميداني همخواني ندارد.
محمدرضا پورابراهيمي داوراني در گفت وگو با خانه ملت، درباره جزئيات نشست رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي با رئيس‌جمهور گفت:جلسه مذكور در راستاي تعاملات مجلس با دولت براي توسعه كشور و رفع مشكلات برگزار شد. 
دبير شوراي هماهنگي رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي افزود: در نشست مشترك رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس با رئيس‌جمهور موضوع ساماندهي مؤسسات مالي و اعتباري مورد بررسي قرار گرفت و نمايندگان مجلس اين موضوع را مطرح كردند. نظارت‌هاي بانك مركزي طي ادوار مختلف ضعيف بوده و در حال حاضر نيز مشكلات در بخش نظارتي سيستم بانكي وجود دارد. پورابراهيمي داوراني در ادامه گفت و گوي خود با خبرگزاري خانه ملت، افزود: در كميسيون اقتصادي و مجلس براساس ماده 226 آيين نامه، مصوب شده كه مسائل مربوط به مؤسسات مالي و اعتباري توسط قوه قضائیه مورد رسيدگي قرار بگيرد چراكه تخلفات بانك مركزي در اعمال نظارت مشهود است. 
وي گفت:رئيس‌جمهور در نشستی با رؤساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: براساس گزارش‌ها مشكلات 98درصد سپرده گذاران مؤسسات مالي و اعتباري رفع شده، اين در حالي است كه ما در جلسه مذكور به رئيس‌جمهور اطلاع داديم كه گزارش‌هاي ميداني درباره مسائل مربوط به مؤسسات مالي و اعتباري با گزارش‌هاي بانك مركزي تطبيق لازم را ندارد و پيشنهاد شد بررسي‌های ديگري نيز در اين رابطه انجام شود. پورابراهيمي داوراني افزود: در اين جلسه از رئيس‌جمهور درخواست شد هيئتي تعيين شود تا به صورت ميداني به مسائل مؤسسات مالي و اعتباري غيرمجاز و مجاز غيرمنضبط رسيدگي كند تا ميزان انطباق گزارش‌هاي بانك مركزي با واقعيات در اين خصوص بررسي شود. 
وي گفت:رؤساي كميسيون‌هاي اقتصادي مجلس در اين نشست مطرح كردند كه گزارش بانك مركزي درباره تسويه حساب با سپرده گذاران مؤسسات مالي و اعتباري با واقعيات ميداني همخواني ندارد. 
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تشكر از اهتمام رئيس‌جمهور به توجه به مسائل سپرده‌گذاران مؤسسات مالي و اعتباري افزود: با دستور رئيس‌جمهور و همچنين با هماهنگي رؤساي قواي مقننه و قضائيه حدود 11هزار ميليارد تومان براي رفع مشكلات سپرده‌گذاران مؤسسات مالي و اعتباري لحاظ شده تا حتي از طريق تهاتر دارايي‌های موجود، مشكلات سپرده گذاران مؤسسات مالي رفع شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار