کد خبر: 889028
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
نوبخت در نشست خبری:
سخنگوی دولت گفت: اعتراض در منظر دولت با توجه به حقوق شهروندی، حق شناخته شده‌ای است که شهروندان می‌توانند صدا و پیام خود را به مسئولان برسانند.

جوان‌آنلاین: محمّدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز(سه‌شنبه 12 دی‌ماه) با اشاره به تفاوت اعتراض و اغتشاش اظهار داشت: ما در ارتباط با مسائل اخیر، دستورالعمل‌هایی داریم که بر اساس مبانی نظری دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی و اصول امنیت ملّی دو موردی است که دولت مطابق آن عمل خواهد کرد اظهار داشت: اعتراض در منظر دولت با توجه به حقوق شهروندی، یک حق شناخته شده‌ای است که شهروندان می‌توانند صدا و پیام خود را به مسئولان برسانند.


سخنگوی دولت با بیان اینکه نمونه‌هایی از اغتشاش را در روزهای اخیر مشاهده کردیم، اظهار داشت: مرز اعتراض و اغتشاش را قانون اساسی مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: آنهایی هم که می‌خواهند با اغتشاش مبارزه کنند باید در چارچوب قانون عمل کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: چه آن مأمور نیروی انتظامی که در چارچوب وظیفه‌اش کشته می‌شود و چه آن کسی که آشوب می‌کند و کشته می‌شود وجه مشترکی دارند که ایرانی بودن است. بنابراین دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به آسیب وارد شده به شهروندان متأثر و دردمند است.

نوبخت با اشاره به اظهار خوشحالی برخی مقامات خارجی از ناآرامی‌های اخیر کشورمان اظهار داشت: این خوشحالی‌ها به خاطر این است که ایران را دشمن خود می‌دانند.

وی ادامه داد: هم دشمنان خارجی و هم برخی گروهک‌هایی که داریم، از این مسائل شادمان هستند و آمادگی دارند که افراد بی‌گناه را ترور کنند و یک فتنه و آشوبی به راه بیاندازند.

نوبخت تصریح کرد: تردید ندارم مردم بصیر و نکته‌سنج ایران به همه نشان خواهند که حل مشکلات در سایه وحدت اتفاق می‌افتد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیم نداریم اشتغال سال آینده را  فقط به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص دهیم، اظهار داشت: می‌خواهیم این تسهیلات را به سمت مسکن و نوسازی شهرها ببریم.

نوبخت ادامه داد: تمام محله‌های فرسوده کشور شناسایی شده و تصمیم داریم سال آینده 100 هزار از این واحدها را برای مردم نوسازی کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: حاضریم فردا همه شما را به سازمان برنامه و بودجه ببریم و مسئول بودجه، طریقه ایجاد یک‌میلیون و 33 هزار فرصت شغلی را برای شما توضیح دهد. دولت در این زمینه برنامه دارد.


نوبخت با بیان اینکه سال آینده 17 هزار تاکسی در تهران نوسازی و گاز سوز خواهد شد، تصریح کرد: آیا دولت نمی‌داند کارنامه مثبت او به رضایت مردم بستگی دارد، آیا ما می‌توانیم نسبت به نظر مردم بی‌تفاوت باشیم؟

وی ادامه داد: خودمان را مؤظف می‌دانیم رفاه برای مردم ایجاد کنیم. به هیچ وجه نسبت به مشکلات مردم بی‌توجه و ناآگاه نیستیم. از وجدان عمومی ایرانیان سؤال می‌کنم؛آیا وضعیت الان، با زمانی که دولت را تحویل گرفتیم فرق نمی‌کند؟

سخنگوی دولت با بیان اینکه تورم 40 درصد را به زیر 10 درصد و رشد اقتصادی را از منفی به مثبت و میزان بیکاری بالا را کاهش دادیم.

وی ادامه داد: الان در خانواده ایرانیان مشکلاتی ایجاد شده، ورود به این مسئله و اینکه این مسائل از کدام شهر ایجاد شده، سم است. امروز جز به وحدت ملّی ایرانیان نباید به چیز دیگری فکر کرد؛ قبول می‌کنیم که برخی کاستی ها وجود دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دو نرخی کردن و سهمیه بندی بنزین صحت ندارد.

نوبخت در مورد سؤال از رییس جمهور در مجلس اظهار داشت: این پدیده جدیدی است در مجلس که سؤال راحت شده است؛ قبلاً اینطور نبود. فکر می‌کنم آمار خدماتی که به چایکاران عزیز در این دولت صورت گرفته برایتان توضیح دهم از مصادیقی نیست که نیاز به سوال باشد. رئیس جمهور این کشور با این همه مسئولیت بیاید در این خصوص توضیح دهد البته موضوع کشاورزان و چایکاران موضوع مهمی است اما مسئول دارد و باید وزیر کشاورزی جواب دهد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت به حریم شهروندان وارد نمی‌شویم، تصریح کرد: دولت زیرکانه همه چیز را در نظر دارد. از شما خواهش می‌کنم تلاش کنید این فضا را برطرف کنیم.

نوبخت در مورد سپرده گذاران نیز تصریح کرد: این موضوع با دستور رهبری و پیشنهاد رئیس جمهور در دستور کار سران سه قوه قرار گرفته است.دیشب نیز مصوبه خوبی داشتند و گذاشته‌ام آن را دیگران بگویند.

سخنگوی دولت در مورد میزان کمک مالی به جنگ در کشورهایی چون سوریه و یمن خاطر نشان کرد: این ها خودشان کشور دارند و هزینه‌هایشان را تقبل می‌کنند و ما در حد همان بحث مستشاری با همین اعتباراتی است که برای تقویت بنیه دفاعی قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در مورد استعفای آخوندی به دلیل نداشتن بودجه اظهار داشت: این موضوع اصلاً صحت ندارد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
آقای وزیر :
کمی مؤدب تر با ملت بزرگ و فهیم ایران سخن بگوئید .
از لاک خود در آمده و با واقعیات آشنا شوید .
حقیقت غیر از تصورات واهی شما و طیف همفکر شماست .
ملت با فرهنگ ایران اسلامی را هالو فرض کرده اید که اینگونه با آنها سخیف و بچه گانه سخن می رانید؟!!!؟؟؟؟
ملت با طرز تفکر سکولار مشکل دارد که در مقابل رهبری به تمام قد ایستاده و حاضر نیست در مقابل ولی فقیه زمان تسلیم شود .
با شخص و اشخاص کاری ندارد .
این طرز تفکر و منش غرب پرستی و غربگرایانه شما و افرادی همانند خودتان است که ما با آن مشکل داریم .
ملت با تمام قوا و توان ؛ پشت سر رهبری و ولی فقیه زمان خود ؛ امام خامنه ای به تمام قد ایستاده و از همه عوامل و قوا و اشخاص و جریانها می خواهد تا منویات مقام معظم رهبری را اجرائی نمایند .
حرف ملت یک حرف بیشتر نیست و آن "اطاعت محض" از منویات مقام معظم رهبری است .
ملت ایران "تبعیت" را از قوا و دستگاهها و اشخاص و همه و همه میخواهد و بس .
مشکل ما با شما و شما با ملت بر سر یک کلمه است و آن "تبعیت از رهبری" است .
و تا این مشکل وجود دارد ؛ نه شما و نه ملت روی خوش نخواهد دید .
شما و طیف همفکر با شما ، به ملت تعهد داده اید و سوگند یاد نمودید که بر اساس خواست اسلام و قرآن و قانون اساسی که ملت به آن رأی داده است اقدام کنید .
نه کمتر و نه بیشتر .
تمام .
یا حق .
ممقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
...در مورد علت اصلی اعتراضات اخیر هم باید گفت که بنا به فرموده امیر المومنین علی (ع) یا دروغ نباشد یکی از ائمه در روایاتمان : اگر فقر از در بیایید ایمان از پنجره خواهد گریخت و علت اهانت به پرچم و غیره.. از طرف مردم علتش این است و با معندین و ضد دینهای مرفه بی درد کاری نداریم که دنیای کثیفشان اقتضا می کند که نظام اسلامی را نخواهند
و روحانی هم باید بداند که الملک یبقی بالکفر و لا بالظلم . متاسفانه نبود عدالت در تمامی زمینه ها کاملا مشهود است وقتی دولتی در بیرون ا خانه مرغ است و حق ملت را اعائه نمی تواند بکند ( وایضا در خانه خروس) از این بهتر نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
...ازسال 90به این طرف که 6سال میگذرد مالیات کسبه تا 12برابربالا رفته به اتحاذیه میگوییم پاسخگونیست وزارت دارایی هم میگوید همین که هست ... بایدبدهید گرانی هم تصاعدی بالا میرود . .. بابا مردم که دشمن نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
همیشه خواص ایران درطول تاریخ برای منافع خود هم در کشور اغتشاش راه انداخته اند و هم با دشمن هم دست شده اند وهم نوکر وجاسوس دشمن بوده اند. علت ان هم ضعف ... از افشای خیانت خواص بوده است . برای این که دوباره کشور زیر سلطه نرود عاملا فتنه و فتنه هارا باید با دلیل و مدرک به مردم شناساند و بر علیه ان ها اقدام کرد . مگر می شود در یک کشور ثروتمند عده ای خواص زندگی اشراف داشته باشند و فساد همه جامعه را بگیرد و ملتی فقر و به نان شب محتاج باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار