کد خبر: 889025
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ،گفت:

علی نوبخت رئیس کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدیداز بیمارستان 400 تختخوابی در حال احداث اسلامشهر، اظهارکرد : درطی 2سال ونیم گذشته  بالغ بر26هزار تخت بیمارستانی  در سطح کشور درحوزه درمان افزایش یافته است .

نوبخت افزود: دولت یازدهم با حمایت و همراهی نمایندگان مجلس در راستای  خدمات رسانی بیشتر به مردم ، طرح تحول سلامت را اجرایی کرده و زمینه  رضایتمندی  گروه هدف درجامعه را بوجود آورده است .

وی با بیان اینکه پیش ازاین باید هربیمارزمان مراجعه به بیمارستان بیش از 37درصد هزینه ها را  پرداخت می کرد،تاکید کرد:با اجرای شدن طرح تحول سلامت هربیمارتنها 3تا6درصد هزینه های بیمارستان را پرداخت می کند وعلاوه برآن تجهیزات موردنیاز بیماران،دربیمارستان تامین می شود.

نماینده مردم  اسلامشهر ، ری ، تهران ، شمیرانات و پردیس افزود: با توجه به کسری بودجه ناشی از اجرای طرح سلامت با تصویب نمایندگان مجلس  بیش از 8هزار میلیارد تومان به متمم بودجه سال 95  افزوده شد که دربرنامه ششم توسعه و برای ساماندهی وایجاد نظم وترتیب درروند اجرایی پیگیریهای  لازم بعمل آمده و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است .

وی تاکید کرد: ایجاد نظام ارجاع واستفاده از پزشک خانواده ومراقبین سلامت در راستای  پیشگیری از درمان در افراد مختلف جامعه ،به منظورکاهش بیماری ها ومراجعه به  بیمارستانهای تخصصی اثر گذار بوده و به انجام اقدامات پیشگیرانه بیشتر توجه شده است .

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ،بیان کرد: در سال 95 بیش از  800 هزار نفر بیماراز کشورهای مختلف به ایران  آمده و تحت درمان قرار گرفتند که این آمار حکایت از توجه ویژه به توریسم سلامت بوده ، که روبه رشد و توسعه در کشور ما است .

وی با اشاره به  اینکه درزمینه  بیماریهای قلب وعروق مراجعه کننده خارجی زیادی داریم ،افزود:  در طی چند سال اخیر درزمینه پیوند اعضا شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری هستیم  وتاکنون بیش از 3 هزارپیوند کبد انجام شده که درگذشته این تعداد افراد محکوم به مرگ بودند.    

 نوبخت با تاکید براینکه ما نمایندگان عملیات پشتیبانی  از وزرات  بهداشت  درمجلس را  برعهده داریم ، گفت :در کمیسیون بهداشت و درمان آمادگی لازم وجود دارد تا درصورت نیاز  قوانین مورد را مورد بررسی و تصویب  قرار دهیم .

وی با اشاره به جزییات بازدید از بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر ،بیان کرد: در سومین دور بازدید از این پروژه  در طی مدت نمایندگی مردم ، امروز شاهد پیشرفت  قابل قبولی در پروژه هستیم   که نسبت به دوره قبلی  بازدید بسیار رضایت بخش است .

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،تاکید کرد:یکی از مشکلات اساسی این پروژه تخصیص  اعتبارات لازم  ازسوی دولت بود که ، با استفاده ازتسهیلات بانکی  و جذب اعتبار 58 میلیارد تومانی ، امروز شاهد  تحولی در پروژه هستیم و درحال حاضر بیش از 150 نفر در بخشهای مختلف این طرح در حال فعالیت هستند .     

وی افزود:با توجه به موقعیت استراتژیکی شهرستان اسلامشهر ودسترسی به چندین شاهراه  بزرگ ، کمبود فضای درمانی  یکی از نیازهای منطقه است که با احداث  بیمارستان  400 تختحوابی در این شهرستان علاوه بررفع مشکلات مردم این شهرستان، امکان  خدمات رسانی به مراجعین  از شهرهای اطراف نیز وجود دارد.

نوبخت خاطر نشان کرد: امیدواریم با پیگیریهای بعمل آمده و رفع مشکلات  پیش روی پروژه  ، با همت و مساعدت  مسئولین و دست اندرکاران  طرح  بزودی شاهد  تکمیل و بهره برداری  از این پروژه عظیم درمانی  در سطح منطقه جنوب غرب استان تهران  باشیم .

 لازم به ذکر است که عملیات احداث بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر در سال 1388 و در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری وقت  آغاز شده که با توجه عدم تخصیص اعبارات لازم  مدت اجرایی طرح طولانی شده و حتی چند سالی هم به حالت تعطیلی پروژه هم رسید که در سال جاری مجددا"  فعالیتهای  عمرانی در مجموعه آغاز شده و تاکنون عملیات  سفت کاری  ساختمان به پایان رسیده ودر مرحله نازک کاری و نسب تجهیزات و تاسیسات ساختمان قرار گرفته است . 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر