کد خبر: 888940
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
شرکت توزیع برق گلستان
نصییری مدیر عامل برق گلستان از افتتاح اولین نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک با ظرفیت تولید اولیه 38/1 مگاوات توسط بخش خصوصی درشهرک صنعتی رامیان خبر داد

اولین نیروگاه تولید برق(مولد برق مقیاس کوچک) با ظرفیت تولید اولیه 38/1 مگاوات توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی رامیان به بهر برداری رسید .

این نیروگاه با ظرفیت تولید 14/4 مگاوات با مبلغ سرمایه گذاری بالغ بر 80 میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری شرکت راوان شریف ، احداث خواهد شد. فازاول این نیروگاه با تولید 38/1 مگاوات و با مبلغ سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال با حضور مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

درمراسم افتتاحیه این نیروگاه نصیری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گلستان اظهار داشت، فلسفه نیروگاه های مولد مقیاس کوچک، تولید برق در محل مصرف می باشد . کاهش آلودگی محیط زیست ،افزایش بهره وری ، حفظ و افزایش پایداری شبکه برق، کاهش تلفات با حذف شبکه انتقال و توزیع برق، پدافند غیرعامل از جمله مهمترین مزیت های احداث این نیروگاه ها می باشد.

وی با اشاره به رویکرد های موجود در احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک افزود : اولین رویکرد در احداث نیروگاه صرفا تولید برق می باشد که نیاز است جهت بهره ور نمودن منابع و سرمایه گذاری رویکرد تولید برق و گرما مد نظر قرار گیرد تا با استفاده از گرمایش تولید شده و استفاده از حرارت DG ها راندمان این گونه نیروگاه ها افزایش یابد.

وی بااشاره به رویکرد تولید برق، گرما و سرما توسط نیروگاه های مولد مقیاس کوچک که به تکنولوژی و فن آوری پیشرفته نیاز دارد و از آنجائیکه استان گلستان بستر لازم جهت توسعه و رشد اقتصاد کشاورزی و گلخانه ای را دارد و در جهت حمایت از تحقیقات و سرمایه گذاران آمادگی لازم توسط شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان وجود دارد.

وی افزود : در حال حاضر بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احداث 490 مگا وات نیروگاه های بالای 7 مگاوات و 43 مگاوات برای مولدهای زیر 7 مگاوات و انرژی خورشیدی به میزان 33 مگاوات دراستان گلستان وجود دارد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر