کد خبر: 888929
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
مسول تجهیز و نوسازی اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این استان در گرو نوسازی و تجهیز اراضی کشاورزی و تامین زیرساخت ها مانند تامین آب و احداث راه های بین مزارع است.
عبدالله دامغانیان  افزود : یکی از فعالیت‌های این سازمان برای تامین زیربنای لازم مهندسی اجتماعی باهدف سهولت فعالیت های کشاورزی و تولید بیشتر در اراضی، احداث راه های بین مزارع است.
وی اظهار داشت : در این استان بیش 2 هزار و 300 کیلومتر از جاده های بین مزارع استان نیازمند بازسازی است و از سال 1379 تاکنون در حدود 855 کیلومتر عملیات احداث جاده بین مزارع در سطح اراضی سمنان اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد : راه دسترسی آسان به مزارع ، سهولت رفت و آمد ماشین های کاشت، داشت و برداشت و بازار رسانی محصولات کشاورزی از فواید احداث جاده بین مزارع است .
دامغانیان ادامه داد : یکی از چشم اندازهای برنامه ششم توسعه ،احداث یک هزار و470 کیلومتر راه های بین مزارع در استان سمنان است و برای تکمیل این طرح 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارپیش بینی شده است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 95-96 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار