کد خبر: 888921
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
دبیر علمی جشنواره "کبوتر حرم" خبرداد:
دبیر تخصصی جشنواره ملی داستان رضوی "کبوتر حرم" گفت: چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی تیرماه سال ٩٧ به میزبانی استان سمنان برگزار میشود.
 حسین علی جعفری با اشاره به لزوم توجه به ارتقای کیفیت آثار در جشنواره چهاردهم اظهار کرد: توجه به کیفیت آثار می تواند این جشنواره که در سایه و با نام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود را در حوزه ادبیات جریانساز کند.
وی با اشاره به برگزاری ١٣ دوره جشنواره داستان رضوی کبوتر حرم افزود: این جشنواره ملی در این دوره ها خوبی ها و ایراداتی داشته است که باید با تلاش دست اندرکاران و رفع ایرادات، این جشنواره را به یک جریان ادبی با تکیه بر امور دینی و مذهبی تبدیل کرد.
این نویسنده برگزاری ١٣ دوره با تمرکز بر مسایل مذهبی را از مهمترین خوبی های این جشنواره بیان کرد و متذکر شد: از بین نویسندگان شرکت کننده در این جشنواره افراد شاخص و مطرحی شناسایی و معرفی شده اند و حتی هم اکنون برخی از نویسندگان شرکت کننده در دوره های قبل به عنوان داور در جشنواره حضور و فعالیت دارند.
جعفری با اشاره به ارائه بیش از یک هزار و ٧٠٠ اثر در سیزدهمین دوره این جشنواره تصریح کرد: معتقدم باید با پرهیز از توجه به کمیت آثار تلاش نماییم آثار با کیفیت بالاتر و بهتر در این جشنواره ارائه و مورد داوری قرار گیرد تا تاثیر گذاری آن بیشتر شود.
وی ادامه داد: در دوره آثی تمرکز دست اندرکاران بر ارتقای کیفیت آثار متمرکز است و به همین دلیل کمیته علمی منسجم تر و فعالتر تشکیل شده است.
جعفری با اشاره به فراخوان تنظیمی که پس از بررسی در روزهای آینده منتشر می شود گفت: در این فراخوان تلاش شده تا به روند کیفی سازی جشنواره بیش از پیش کمک شود.
دبیر تخصصی جشنواره ملی داستان رضوی گفت: پیشبینی شده در دوره آینده این جشنواره همایش های داستان نویسان رضوی به صورت فصلی برگزار شود و این امر می تواند به ارتقای داستان نویسی زیر سایه و نام حضرت علی بن موسی الرضا  (ع) در کشور و جریان سازی در این زمینه کمک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار