کد خبر: 888907
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
با وجود اينكه در روزهاي اخير تلگرام به طور موقت از دسترس خارج شده است، كاربران حقيقي و حقوقي آن همچنان در اين پيام‌رسان در حال فعاليت هستند!
در حالي كه در پي اغتشاشات اخير در كشور و ساماندهي اين اغتشاشات در تلگرام، اين اپليكيشن به طور موقت از دسترس مردم خارج شده است، از روز گذشته تاكنون نه فقط مردم عادي - با كمك انواع و اقسام فيلترشكن‌هايي كه اتفاقاً از سوي شبكه‌ها و كانال‌هاي مربوط به آنها نظير بي‌بي‌سي، راديو فردا و حتي خود تلگرام از راه‌هاي مختلف در دسترس قرار گرفته - امکان دسترسي به اين شبكه اجتماعي را دارند، بلكه نهادها و سازمان‌هاي رسمي و دولتي و حتي شبکه‌هاي صدا و سيما هم طبق روال عادي اخبار و مطالب خود را روي اين اپليكيشن بارگذاري مي‌كنند و در اين ميان تنها بازار استفاده از VPN و فيلترشكن داغ شده است. جالب اينجاست كه پاول دورف مدير تلگرام در آخرين پيام خود از تغييرات اين اپليكيشن براي دسترسي بدون نياز به فيلترشكن خبر داده است. 
ساعت و مكان تجمع اغتشاشگران در نقاط مختلف كشور را به آساني مي‌توانيد در كانال‌هاي مختلف تلگرامي پيگيري كنيد! با چنين راهكاري كافي است چند بازيگر به عرصه بيايند و عده‌اي از مردم عادي هم براي تماشا بيايند تا سناريو تكميل ‌شود. 
حالا اما ماجرا جدي‌تر از اين حرف‌هاست. در اغتشاشات روزهاي گذشته چند نفر از هموطنانمان كشته شده‌اند و آسيب‌هاي فراواني به اموال عمومي وارد شده است تا اثبات كند اين ماجرا اعتراضي به گراني‌ها و سياست‌هاي اقتصادي نيست بلكه اغتشاش‌هايي سازماندهي شده است كه اتفاقاً تلگرام صحنه‌گردان اين ماجراست. در برابر اين مسئله اما محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات رويكردي ديگر دارد و يك روز در پيامي توئيتري از مدير تلگرام درخواست فيلتر كانال آمدنيوز را دارد كه به مردم ساخت بمب دستي آموزش مي‌دهد و روز ديگر هر چند تلگرام را فيلتر مي‌كند اما اين فيلترينگ آنقدر ضعيف است كه با ساده‌ترين فيلترشكن‌ها هم سطح امنيتي‌اش دچار اختلال مي‌شود و در عمل طي 24 ساعت گذشته در عمل هيچ اتفاقي در دسترسي به تلگرام رخ نداده است به جز اينكه همه كاربران به فيلترشكن مجهز شده‌اند!
آقاي وزير حتي در برابر اخباري كه درباره فيلترينگ دائمي تلگرام شنيده مي‌شود دوباره به توئيتر رفته و با انتشار توئيتي در اين باره نوشته است: «شايعه‌هايي كه در خصوص قطع دائمي شبكه‌هاي اجتماعي مطرح مي‌شود صحت ندارد و به نظر مي‌رسد هدف آنها ايجاد نارضايتي‌هاي اجتماعي و بدبيني عمومي است.»
ارتباط دادن نارضايتي مردم به فيلتر شدن تلگرام از سوي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حالي است كه در شرايط كنوني مردم به دنبال بازگشت نظم و امنيت عمومي به جامعه هستند و بديهي است عامه مردمي كه طي اين روزها براي رفت‌وآمدهاي روزمره ضروري خود در سطح شهر با چالش امنيتي مواجهند دغدغه‌شان تلگرام نيست بلكه فقدان برقراري امنيت موجب نارضايتي آنها خواهد شد. 
از سوي ديگر عملكرد ديگر دستگاه‌ها و حتي رسانه ملي و حضورشان در تلگرام به گونه‌اي است كه انگار نه انگار انفاقي افتاده و اين اپليكيشن به دلايل امنيتي فيلتر شده است، به گونه‌اي نمايشي دسته جمعي دور زدن قانون را به تصوير مي‌كشند. اين در حالي است كه از وزارت ارتباطات انتظار مي‌رود حتي اگر فيلترينگ تلگرام موقتي است با مسدود‌سازي واقعي با سطح امنيتي بالا مواجه باشيم چراكه حكايت اغتشاشات خياباني و كشته شدن چند تن از هموطنان‌مان بازي موش و گربه نيست. 
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
تلگرام یک ابزار بسیارکاآمد برای آموزش -ارتباطات وکسب وکار است هرچنی معایبی نیز دارد بنابراین بستن تلگرام ...ترین کاری است که می تواند ادامه پیدا کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار