کد خبر: 888795
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
مدیرکل شیلات استان گلستان از اجرای طرح مطالعاتی پرورش ماهیان خاویاری در 220 هکتار از زمین های شمال گرگان رود خبر داد.

سیدجواد قدس علوی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی پرورش ماهیان خاویاری در زمين هاي شمال گرگان رود، گفت: به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری تا سقف 1,2 میلیارد تومان تسهیلات با سود 8 درصد پرداخت می شود.

وي با بيان اينکه خاویار به عنوان مروارید دریای خزر با نام و برند ایران در جهان شناخته شده است افزود: شرایط طبیعی و اکوسیستمی که در سواحل استان ما وجود دارد، باعث شده مهاجرت ماهیان خاویاری برای زمستان گذرانی به سواحل استان گلستان زیاد باشد.

قدس علوی بیان کرد: طرح پروش ماهیان خاویاری به عنوان یکی از سه طرح مهم شیلات استان است که به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه این طرح امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده است، تصریح کرد: امیدواریم در افق 1404 بتوانیم 8 هزار تن گوشت ماهی خاویاری و 400 تن خاویار را در مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 400 هکتار از اراضی شمال گرگان رود را برای طرح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری شناسایی کردیم که در فاز نخست 220 هکتار در حال مطالعات اجرایی است که امیدواریم در سال 97 این کار به اتمام برسد.

قدس علوی گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای بین سازمان شیلات، استانداری سه استان شمالی کشور و بنیاد مستضعفان منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد در برنامه ای سه ساله 100 مزرعه پروش ماهیان خاویاری در سه استان شمالی کشور به بهره برداری برسد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار