کد خبر: 888791
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از صدور ۷۹۷ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این میزان ۷۵ درصد مجوز مستقل است و پیش‌بینی می‌شود از محل طرح‌های مشاغل خانگی برای ۲ هزار و ۸۳ نفر اشتغال ایجاد شود.

محمد سنجری با بيان اينکه یکی از موضوعات مهم در بحث اشتغال بحث مهارت‌آموزی است گفت: بیش‌از 60 درصد افراد جویای کار فاقد مهارت هستند .

وي با اشاره به بخشنامه اخیر معاون رئیس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر پرداخت سود تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری خواستار شفاف‌سازی این مهم توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شد.

سنجری افزود: سهم تسهیلات خوداشتغالی تا سقف 20 میلیون تومان افزایش یافته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح تکاپو یادآور شد: در راستای اجرای طرح تکاپو میزان سهمیه استان 151 میلیارد تومان است که در این راستا باید سود تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان تأمین شود.

سنجری با اشاره به اصلاحیه رسته‌های اولویت دار و افزایش آنها از 6 مورد اظهار داشت: با توجه به وجود پتانسیل‌های استان رسته‌هایی مانند خرید تجهیزات معدنی، صنایع تبدیلی، فرهنگی، هنری و سلامت نیز به تازگی اضافه شد و چنانچه مشخص شود رسته‌ای می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند مورد تایید قرار می‌گیرد.

وی افزود: در بند 22 تعهدات اداره کل ارتباطات استان 900 فرصت شغلی دیده شده است که در این راستا نیاز به ورود سرمایه‌گذار خارج از استان بوده است و در این راستا در همایش سرمایه‌گذاری استان 12 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد شد که 10 مورد آن مربوط به حوزه اطلاعات و ارتباطات بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی تعهد امسال برای ایجاد اشتعال را 10 هزار و 233 نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا تاکنون 71.5 درصد آن محقق شده است.

سنجری با بیان اینکه در مجموع در استان برای 797 طرح در حوزه مشاغل خانگی مجوز صادر شده است که از این میزان 75 درصد مجوز مستقل هستند افزود: پیش‌بینی می‌شود از محل طرح‌های مشاغل خانگی برای 2 هزار و 83 نفر اشتغال ایجاد شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار