کد خبر: 888632
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
استاندار چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رتبه استان در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان قابل دفاع نیست، گفت: عملکرد استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سوی وزارت کشور بسیار ضعیف ارزیابی شده است.
اقبال عباسی ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تصمیماتی که در ستاد تسهیل استان گرفته می‌شود لازم‌الاجرا هستند، مصوباتی که بنا به هر دلیلی اجرا نمی‌شود باید برای جلوگیری از تکرار مجدد آنها در این ستاد تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به مشکل گازرسانی به شرکت فلات کوهرنگ افزود: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مرتبط مشکل گازرسانی به این شرکت و 2 مجتمع دیگری که در مسیر آن هستند رفع و معارضات شرکت فلات کوهرنگ با کشاورزان آن منطقه نیز حل می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزارت کشور عملکرد آمار تسهیلات پرداخت شده در استان در 9 ماه گذشته را بسیار ضعیف عنوان کرده است، بیان کرد: بانک‌های عامل استان فقط 4.6 درصد تسهیلات در قالب سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی پرداخت کرده‌اند در حالی که میانگین کشوری آن 13 درصد است.

عباسی با بیان اینکه از 26.5 درصد تسهیلات سرمایه‌گذاری، 13.7 درصد، معادل یک‌دوم از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت شده است، بیان کرد: این آمار برای استانی که دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است واقعا جای تامل دارد لازم است بانک‌های استان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آمار اینگونه نشان می‌دهد که از 393 پرونده مربوط به متقاضیان دریافت تسهیلات و به مبلغ 293 میلیارد تومان که به بانک‌ها معرفی شده‌اند تنها به 86 پرونده رقمی معادل 34 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است باید کارگروهی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، نماینده بانک‌ها، اداره‌کل اقتصاد و دارایی، بخش خصوصی و استانداری تشکیل و  ضمن مراجعه به همه بانک‌های عامل استان پرونده‌های مربوط به متقاضیانی که هنوز تعیین تکلیف نشده است را بررسی و تکلیف پرونده‌هایی که راکد هستند را مشخص کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نباید فقط به مصوبات جلسات اکتفا کنند مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع مشکل بیکاری استان تلاش بیشتری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر