کد خبر: 888624
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مردم نگران آشوب‌هاي كف خيابان و دلسوزان ملت و نظام هم در حال آرام كردن فضا هستند. اين ميانه آنهايي كه نان‌شان در سياسي كاري است...
مردم نگران آشوب‌هاي كف خيابان و دلسوزان ملت و نظام هم در حال آرام كردن فضا هستند. اين ميانه آنهايي كه نان‌شان در سياسي كاري است، بيكار نشسته‌اند و گرچه بعضاً موظف به امن و آرام كردن فضا هستند، اما در اين شلوغي مسير سياسي‌كاري را رها نكرده‌اند.  صبح ديروز خبر عجيبي از سوي غلامحسين كرباسچي در گروه‌هاي تلگرامي پخش شد. در متن خبر از احضار آيت‌الله علم الهدي، امام جمعه مشهد به شوراي عالي امنيت ملي و اخطار و هشدار شديداللحن به او توسط علي شمخاني، دبير شورا خبر داده شده بود. در متن خبر ادعا شده بود كه اين احضار و اخطار به دليل اقدام پشت پرده او براي حضور خياباني مردم مشهد است. حتي در ادامه اين قصه عجيب از عذرخواهي و درخواست مهلت جبران از سوي آيت‌الله علم الهدي گفته شده بود. قصه بامزه‌اي بود اگر شخصيت‌هاي اين ماجراي تخيلي مابه ازاي بيروني نداشتند. اما به نظر مي‌رسد اسامي واقعي موارد خوبي براي استفاده در داستان‌هاي سياسي و تخيلي نيستند و براي همين هم همه طرفين ماجرا قضيه را تكذيب كردند.  گفته مي‌شود كرباسچي اين خبر را از برخي گروه‌هاي تلگرامي، مانند اصلاحات‌پرس فوروارد كرده، اما با حذف صدر و ذيل اين پست، مسئله به نحوي است كه گويا  كرباسچي به عنوان يك فعال سياسي نزديك به دولت خود منبع اين خبر است؛ بنابراين برخلاف كانال‌هايي مانند اصلاحات‌پرس كه به دليل شفاف ‌نبودن گردانندگانش كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد، نقل اين شايعه به صورت مستقيم به دست كرباسچي موجب انتشار گسترده آن شده است.  اصلاحات‌پرس اين خبر را در كانالش تكذيب و عذرخواهي كرد اما اين خبر كذب همچنان با عنوان كرباسچي به گروه‌ها و اشخاص مختلف دست به دست مي‌شود.  يك منبع مطلع در دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي با رد ادعاي كرباسچي به خبرگزاري تسنيم گفت كه دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي تنها مرجع اطلاع‌رساني در مورد اخبار، مصوبات و جلسات شوراي‌عالي امنيت ملي است و اخباري كه خارج از اين مسير منتشر مي‌شود، مورد تأييد نيست.  

اين منبع آگاه متذكر شد: شايعه منتشرشده در فضاي مجازي در مورد جلسه اخير شوراي‌عالي امنيت ملي و تذكر به يكي از شخصيت‌هاي كشور صحت نداشته و لازم است رسانه‌هاي گروهي باحفظ هشياري از انتشار شايعات اختلاف‌برانگيز خودداري كنند. 
دفتر آيت‌الله علم الهدي هم با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد:  امروز صبح اخباري در خصوص احضار يا اخطار به آيت‌الله علم‌الهدي از سوي شوراي عالي امنيت ملي در برخي رسانه‌ها منتشرشده است. اين در حالي است كه ايشان شب گذشته در مراسم گراميداشت نهم دي‌ماه در مدرسه علميه نواب مشهد سخنراني داشت و اخبار مربوط به اين مراسم در رسانه‌ها موجود است، بنابراين اين خبر و اصل ارتباط اين نهاد امنيتي با ايشان تكذيب مي‌شود.  اين بيانيه مي‌افزايد: با توجه به جوسازي‌هاي اخير عليه ايشان كه از روز پنج‌شنبه و همزمان با سفر استاني‌شان به سبزوار آغاز شد و با انتشار اخبار كذب در فضاي مجازي دنبال و به وارد آوردن مطالب كذب نسبت به نهاد عالي امنيتي كشور ادامه پيدا كرده است، در صورت عدم عذرخواهي مدعيان و منتشركنندگان اين اخبار، دفتر آيت‌الله علم‌الهدي عليه آنان پيگيري قضايي خواهد كرد.  اين اتفاقات در حالي است كه غلامحسين كرباسچي و حزب كارگزاران سازندگي كانال تلگرامي اختصاصی كرباسچي را تكذيب كرده‌اند كه اساساً موضوع بحث نبوده است.   عطاءالله مهاجراني هم جبهه پايداري و آيت‌الله علم الهدي را متهم به شكل دهي تجمع مشهد كرد و البته دليلي بر ادعايش ارائه نكرد. 

دروغ جلايي‌پور عليه ستاد رئيسي
برخي ديگر از اصلاح‌طلبان هم شروع به پمپاژ دروغ در ميان افكار عمومي كردند، براي ‌مثال جلايي پور كه خود يك محكوم امنيتي است در كانال تلگرامي‌اش نوشت: «اعتراضات امروز توسط جوانان ستادهاي كانديداهاي شكست‌خورده انتخابات و به‌اصطلاح هوالمطلوبي‌هاي حاشيه مشهد عليه گراني و دولت برنامه‌ريزي و ساماندهي شده بود اما با پيوستن مالباختگان شانديز و مردم عادي به آن گره خوردند و شعارها به سمت شعارهاي تند ساختارشكن تغيير كردند و از دست سازمان‌دهندگان دررفت. مي‌توان حدس زد به‌سرعت خودشان بساط پهن كرده را جمع كنند چون نتيجه نامطلوب را در بادي امر حس كردند. » 
جلايي پور البته هيچ سندي براي اثبات ادعايش ارائه نكرده است. 
فضاي مجازي به شدت آلوده اخبار دروغ شده و به نظر مي‌رسد مراجع قضايي هم اعتنايي به اين ماجرا ندارند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار