کد خبر: 888622
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
اصولگرايان و اصلاح‌طلبان از آشوب‌هاي اخير مي‌گويند
دغدغه‌هاي مردم بايد شنيده شود و جلوي آشوب هم بايد گرفته شود.
زينب شريعتي

دغدغه‌هاي مردم بايد شنيده شود و جلوي آشوب هم بايد گرفته شود. اين دو گزاره، وجه مشترك واكنش‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب به آشوب‌هاي اخير در شهرهاي مختلف كشور است؛ آشوب‌هايي كه به تخريب اموال عمومي، آتش زدن بانك‌ها و متأسفانه در شهرستان دورود به كشته شدن دو نفر انجاميده است. روز اول گرچه دغدغه‌ تجمع گراني و مشكلات معيشتي مردم بود، اما تجمعات روز اول تمام شد و ادامه آن دست آشوبگران و ضدانقلاب افتاد. كساني كه صراحتاً از سوي رسانه‌هاي معاند حمايت شدند و فراتر از رسانه‌ها، دولت و رئيس جمهور امريكا به پشتيباني از آنها پيام دادند و تجمعات شان با شعارهاي توهين آميز و مرگ بر اين و آن و ناسزا به مسئولان شروع شد و با حمله به اموال عمومي و ماشين‌هاي مردم و اماكن دولتي به پايان رسيد.  سياسيون اصولگرا و اصلاح طلب در مورد آنچه روي داده، موضعي تقريباً واحد دارند. آنها به دغدغه‌هاي اقتصادي مردم حق مي‌دهند و در عين حال تأكيد دارند كه نبايد به عناصر ضدانقلاب اجازه داد كه سوار دغدغه‌هاي بحق مردم شوند. 
   
دشمن به دنبال سوءاستفاده از مشكلات اقتصادي است

محمدحسين فرهنگي نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخي اغتشاشات گفت: در فتنه 88 پس از آن موفقيت بزرگ در انتخابات ما شاهد بوديم كه دشمنان سعي در زير سؤال بردن اين موفقيت بزرگ داشتند و اكثريت جامعه نيز به محض اينكه به نيت آنها پي بردند از آنها فاصله گرفتند و به آنها پشت كردند. 
عضو هيئت رئيسه مجلس اظهار داشت: امروز نيز با توجه به مشكلاتي كه در ارتباط با مؤسسات مالي و اعتباري و همچنين مسائلي همچون اشتغال و معيشت مردم پيش آمده دشمنان از اين فرصت سوءاستفاده كردند تا اغتشاشاتي را در كشور ايجاد كنند.  فرهنگي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي نمايندگان در حوزه‌هاي انتخابيه براي رفع مشكلات مردم، خاطرنشان كرد: مجلس بايد به وظيفه خطير خود عمل كند و در بررسي بودجه سال 97 اجازه ندهد كه به مردم در حوزه اقتصادي فشار وارد شود و در اين حوزه كار را به بهترين وجه كار را پيش ببرد. 
    
حركتي كه در آن رضاشاه تحسين شود مردمي نيست

سعيد جليلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار دانشجويان با اشاره به ناآرامي‌هاي اخير گفت: وقتي عده‌اي به خيابان مي‌آيند و براي جنايت‌كاري مثل رضاخان ابراز احساسات مي‌كنند، جاي ترديد باقي نمي‌ماند كه اين حركت نه تنها براي مردم نيست بلكه يك «ارتجاع» آشكار است و بايد در برابر آن ايستاد. در باطل بودن حركتي كه دشمنان مردم مثل ترامپ را به وجد مي‌آورد نبايد ترديد كرد.  عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فتنه سال 88 گفت: در آن برهه ظاهر امر اين بود كه سران فتنه در دفاع از «دموكراسي» و رأي مردم خواستار ابطال انتخابات شده بودند اما باطن امر «استبداد» بود چون با اين كار در برابر رأي اكثريت ملت ايستادند. 
جليلي گفت: اگر آن فتنه هشت ماه طول كشيد تا به پايان برسد، به خاطر اين بود كه نظام جمهوري اسلامي نمي‌خواست با ديد يك «بحران» با آن برخورد و آن را سركوب كند بلكه زمان داده شد تا گرد و غبار فتنه بخوابد تا افكار عمومي نسبت به حقيقت ماجرا «هدايت» شود. 
    
فضاي متشنج خواست بدخواهان ملت است

محمدرضا عارف، نماينده مردم تهران و رئيس فراكسيون اميد مجلس در صفحه شخصي خود مطلبي منتشر كرد كه متن آن به شرح زير است: «رسيدگى به وضعيت معيشتى مردم عزيزمان وظيفه مسئولان، به خصوص دولت و مجلس است و پيگيرى اينگونه مطالبات از سوى مردم با سازوكارهاى قانونى حق طبيعي آنهاست ولى متوجه باشيم كارى نكنيم كه فضاى كشور متشنج شود، چون اين فضا خواست بدخواهان ملت و كسانى است كه به دنبال از بين بردن اميد مردم هستند.»
‌  
با تخريب كنندگان اموال عمومي و ايجاد آشوب برخورد شود

علي مطهري نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر ضرورت به رسميت شناختن اعتراض مدني مردم از سوي مسئولان در عين حال خواستار برخورد با تخريب اموال عمومي و ايجاد آشوب شد. 
وي ادامه داد: در كشور ما فرهنگ اعتراض وجود ندارد. هر تجمع اعتراض‌آميزي به سرعت از شعارهاي اوليه خود دور مي‌شود و به خشونت مي‌گرايد. شايد علت آن اين باشد كه مجوز هيچ تجمعي صادر نمي‌شود و وزارت كشور همه تجمعات و اعتراضات مدني را غيرقانوني مي‌نامد. اين در حالي است كه قانون اساسي ما در اصل بيست و هفتم راه‌پيمايي را مشروط به اينكه مسلحانه و مخل احكام اسلام نباشد مجاز اعلام كرده است. 
مطهري يادآور شد: در چند روز اخير اعتراضاتي عمدتاً اقتصادي در برخي از شهرهاي كشور انجام شد. اينكه مردم احساس آزادي مي‌كنند و نظر خود را در قالب تجمع يا راهپيمايي بيان مي‌نمايند يك نقطه مثبت و روشن براي جامعه ما و نظام جمهوري اسلامي است اما اينكه اين اظهارنظرهاي جمعي توأم با تخريب اموال عمومي و اخلال در نظم جامعه مي‌شود يك نقطه منفي و تاريك است. مسئولان ما بايد براي بخش اول اين پديده يعني اظهارنظر مدني و آرام مردم شرايط را مهيا كنند و با بخش دوم آن يعني تخريب اموال عمومي و ايجاد آشوب به شدت برخورد نمايند. 
    
بيان مطالبات بايد در چارچوب قانون باشد

محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر گفت: ما در موقعيت هوشياري ملي قرار داريم و نحوه بيان انتقادات و مطالبات بايد به شيوه قانوني و در چارچوب رعايت قانون باشد نه به صورت هيجاني. به عنوان اعضاي شورا توصيه مي‌كنيم كه از فضاي هيجاني پرهيز كنيد چراكه بايد ملتي واحد بمانيم تا از گزند دشمان در امان باشيم. 
هاشمي ادامه داد: بايد قبول كرد كه فشارهاي اقتصادي و تبعيض طبقاتي وجود دارد. پيگيري مطالبات به صورت مدني مناسب‌ترين روش است. 
مسئولان دردها و حرف‌هاي مردم را بشنوند
الياس حضرتي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: چرايي وقوع اتفاقاتي نظير آنچه در برخي شهرها رخ داده نيازي به تحليل پيچيده و امنيتي و چند مجهولي ندارد. كافي است ما مسئولان كمي در كوچه پس كوچه‌هاي شهرمان بگرديم و با حضور در بين مردم، دردهايشان را ببينيم و حرف هايشان را بشنويم. 
‌   
با تضييع كنندگان حقوق مردم برخورد شود

حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي گفت: ملت ما بارها نشان داده كه توانايي مقابله با بزرگ‌ترين تهاجم‌ها را دارد و با آگاهي از انقلاب و نظام دفاع مي‌كند. 
وي بر هوشياري و بصيرت و در صحنه بودن اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجويان و طلاب تأكيد كرد و گفت: توطئه عليه ملت و كشور ما ادامه دارد، پس نبايد دشمنان را دست كم بگيريم. 
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه از دستگاه قضايي خواستار برخورد قاطع با تضييع كنندگان حقوق مردم شد و گفت: حق اعتراض صحيح است و اميدوارم به سرعت مردم به پول از دست رفته خود برسند. 
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
مسئولان اعم از اعتدالیون اصولگرایان و اصلاح طلبان نباید با کفش روی اعصاب مردم راه بروند مانند بعضی ها که در زلزله با کفش روی فرش مردم رفتند ...حرف مردم را بشنوند و اقدام و عمل نمایند تا فرصت دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
تخریب وخرابکاری کار ناصحیحی است ونباید انجام شود وبه اموال عمومی نباید خسارت وارد شود درعین حال حاکمیت هم نباید مدام اعتراضات را به خارج کشوروصل کند با عناوین آشوبگر و... همه را خطاب کند شرایط اقتصادی مرد م واقعا بد است الان توهر خانواده ای یکی دونفر بیکار-طلاق گرفته و... وجود دارد ودلیل آن هم ناکارآمدی سیاستها ومدیریت کشور است باید بازبینی واصلاح شود ویژه خواریها از بین برود واختلاف حقوق ها کم شود یکی20 میلیون نگیرد یکی 1 میلیون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار