کد خبر: 888441
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توزیع نهال غیرمجاز و بدون شناسه در حاشیه خیابان‌ها استان گفت: طرح برخورد با توزیع غیرمجاز نهال در استان سمنان اجرا می‌شود .
 سید حسن میرعماد در نشست بررسی تفاهم‌نامه‌های مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد فروش نهال‌های غیرمجاز در حاشیه خیابان‌ها هستیم که این امر زمینه انتقال آفات را فراهم می‌کند .

وی خاطرنشان کرد: آفاتی که در سال‌های اخیر بخش باغبانی استان را درگیر کرده بود به خاطر عدم رعایت ضوابط انتقال نهال از طریق نهال فروش‌های غیرمجاز در سطح استان بود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید برخورد لازم با نهال فروشان غیرمجاز صورت گیرد افزود: اگر حساسیت لازم در این زمینه نباشد بخش کشاورزی دچار مشکل شده و دود آن به چشم کشاورز زحمتکش می‌رود .

میرعماد افزود: این افراد عمده نها‌ل‌های غیرمجاز و بدون شناسه و لیبل را از خارج استان وارد کرده و زمینه انتقال آفات را فراهم می‌کنند .

وی بر ضرورت انجام گشت‌های مستمر و منظم در ایام سال در راستای برخورد با متخلفان در این زمینه تأکید کرد و گفت: باید با دادن اخطارهای لازم مانع توزیع نهال‌های بدون شناسه در استان شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت تولید نهال سالم و اصیل در تولید میوه گفت: افزایش راندمان مصرف آب تا 30 درصد، افزایش توان تولید، ارزآوری به خاطر امکان محصول باکیفیت و همچنین جلوگیری از خروج ارز برای واردات نهال سالم و سموم شیمیایی گوشه‌هایی از اهمیت تولید نهال سالم و توجه به این مهم است .

میرعماد به برخی از قوانین و مقررات ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال اشاره کرد و گفت: تولید و تکثیر بذر و نهال برای عرضه به بازار بدون کسب گواهی مؤسسه تخلف است و باید با متخلفان مطابق قوانین و مقررات برخورد شود .

وی افزود: بر اساس تبصره یک ماده 7 از قوانین و مقررات ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال؛ مراجع قضایی کشور مکلف هستند با توجه به شکایت مؤسسه و سایر اشخاص ذینفع و گزارش کارشناسی مؤسسه با سایر مؤسسات هم‌تراز به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز تخلف؛ مرتکبین را به پرداخت ضرر و زیان وارده به شاکی به نرخ زمان صدور حکم محکوم کند .

در این نشست مقرر شد تا سازمان تعزیرات حکومتی استان سمنان راهکار قانونی برخورد با افرادی که اقدام به توزیع نهال غیرمجاز در استان می‌کنند را بررسی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر