کد خبر: 888280
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
وزير راه و شهرسازي:
وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل استان ها از وضعیت فعلی پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) گلایه کرد و گفت: مکانی که مظهر دیانت و تشیع در کشور است، امروزه هیچ هویت مذهبی در آن دیده نمی شود.

عباس آخوندي اظهار داشت: بدون شک فکر بازآفرینی شهری مهمترین مسئله ایران به شمار می‌رود که متأسفانه درخصوص آن اجتماعی در کشور وجود ندارد.

وی توجه به بافت‌‌های تاریخی و میانی شهرها را راه حل اصلی رفع عدم یکپارچگی موجود در شهرها دانست و گفت: جامعه‌شناسان همواره درخصوص بی‌توجهی به مسائل اجتماعی هشدار داده و معتقدند، تداوم این روند به مشکلات امنیتی نیز ختم خواهد شد، بنابراین باید بگوییم که اگر خواستار جلوگیری از بحران‌های امنیتی در کشور هستیم باید به بافت میانی، فرسوده و حاشیه‌ای موجود در شهرهایمان توجه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که نیاز به حفظ یکپارچگی هویتی به شدت در کشور احساس می‌شود، گفت: قطعاً تمامیت ارضی تنها یک بحث فیزیکی نبوده و اگر یکپارچگی هویتی وجود نداشته باشد، بحث تمامیت ارضی نیز معنایی نداشته و همه به دنبال استقلال‌طلبی هستند.

این مقام مسئول ضمن ابراز تأسف نسبت به این که روشنفکران، مهندسان، مدیران شهری و توسعه‌گران کشور پس از دوران مشروطه به اسم توسعه و عمران تیشه به ریشه ایران زدند افزود: وضعیت فعلی پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از مثال‌های بارز این مسئله است، مکانی که مظهر دیانت و تشیع در کشور بوده ولی امروزه هیچ هویت مذهبی در آن دیده نمی شود.

وی توجه به بافت‌‌های تاریخی و میانی شهرها را راه‌حل اصلی رفع عدم یکپارچگی موجود در شهرها دانست و اظهارداشت: جامعه‌شناسان همواره درخصوص بی‌توجهی به مسائل اجتماعی هشدار داده و معتقدند تداوم این روند به مشکلات امنیتی نیز ختم خواهد شد، بنابراین باید بگوییم که اگر خواستار جلوگیری از بحران‌های امنیتی در کشور هستیم باید به بافت میانی، فرسوده و حاشیه‌ای موجود در شهرهایمان توجه کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار