کد خبر: 888260
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
شهردار تبریز در نشست کلانشهرهای کشور؛
شهردار تبریز با اشاره به بار سنگینی که در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی بر دوش کلان‌شهرها گذاشته شده است، اظهار داشت: به تناسب این وظایف و انتظارات، کلان‌شهرها باید سهم مشخص در بودجه سالانه کشور داشته باشند.
مهندس ایرج شهین‌باهر، در نود و چهارمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: انتظارات و توقعات از مدیریت‌شهری، روز‌به‌روز در حال افزایش است؛ این در حالی است که درآمدهای قانونی شهرداری‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شود و از سوی دیگر، هزینه‌های عمرانی و خدماتی نیز نسبت به سال‌های نه‌چندان‌دور، رشد چشمگیر داشته‌است.

شهردار تبریز با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها‌ در نحوه اداره کلان‌شهرها متذکر شد: شهرداری‌ها به مرحله‌ای از تاثیرگذاری رسیده‌اند که باید برنامه‌های اجرایی شهر را به صورت یکپارچه و هماهنگ پیش ببرند.
وی اضافه کرد: قانون مدیریت واحد شهری ضرورتی است می‌تواند با واگذاری برخی شبکه‌های خدماتی و اجرایی به شهرداری‌ها، از اتلاف هزینه و زمان در مدیریت شهر بکاهد.
شهیت‌باهر با بیان این‌که مهم‌ترین معضل امروز کلان‌شهرها، بحث آلودگی هوا است، اضافه کرد: سهم دولت در حوزه حمل‌ونقل عمومی، به کندی تزیق می‌شود و لازم است تا این سهم کم، در بودجه سالانه جبران شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: با توجه به موانعی که در تقویت و تجهیز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، گریبان‌گیر شهرداری‌ها شده، لازم است تا ردیف مشخصی در بودجه سالانه برای شهرداری‌ها اختصاص داده شود. 

شهین‌باهر با تاکید بر این‌که لایحه درآمد پایدار در مجلس بایستی ضمانت اجرایی داشته باشد، افزود: ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی متعددی در خدمتگزاری شهرداری‌ها نهفته که باید احیا و تقویت شود؛ از مجلس محترم انتظار می‌رود لایحه درآمدهای پایدار را با لحاظ ضمانت اجرایی و پشتوانه‌های قانونی، تدوین و تصویب کند.

وی در ادامه با اشاره به زمین‌لرزه‌های یک ماه اخیر گفت: زندگی یک سوم جمعیت کشور در بافت‌های بدمسکن، ایجاب می‌کند که یک ستاد مصمم و عملیاتی، متشکل از تمام بخش‌های اجرایی و نظارتی، برنامه‌های تحکیم و نوسازی بافت شهری را با اولویت‌  حاشیه‌نشینان، پیگیری کنند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر همکاری شهرداری‌ کلان‌شهرها، افزود: علی‌رغم تمام مشکلات اجرایی و تنگناهای مالی، همگرایی و اشتراک کلان‌شهرها نقطه امیدبخشی است که می‌تواند مشکلات و نارسایی‌ها را احصا کرده و راهکارهای عملی موثر ارائه دهد.

شهرداران کلان‌شهرهای کشور در نود و چهارمین نشست دوره‌ای خود، موضوعات و مشکلات حوزه مدیریت شهری را بررسی می‌کنند.

نقش شهرداری در حوزه مدیریت بحران، امداد و نجات، بررسی سهم مدیریت شهری از  برنامه‌وبودجه سال ۹۷، موضوعات زیست‌محیطی و به ویژه معضل آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی و درآمدهای پایدار، از موضوعات مطرح در نشست نود و چهارم شهرداران کلانشهرها خواهد بود.

مهندس شهین‌باهر، شهردار تبریز در نود و چهارمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور حضور یافته‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر