کد خبر: 888236
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه مبارزه با شن های روان در استان از جمله اولویتهای مهم این اداره کل است، گفت: هم اکنون 33 روستا در استان در معرض هجوم شن های روان هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه مبارزه با شن های روان در استان از جمله اولویتهای مهم این اداره کل است، گفت: هم اکنون 33 روستا در استان در معرض هجوم شن های روان هستند.

امید ذاکری اظهار داشت: هم اکنون 28 کانون بحرانی فرسایش بادی با وسعت 318 هزار هکتار در بخش‌هایی از شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، سیریک، میناب، بندرلنگه و بندرخمیر قرار دارد.
وی با بیان اینکه امسال 15 میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با شن‌های روان در هرمزگان مصوب شده ، افزود: تا پایان سال در بیش از 800 هکتار از کانون‌های بحران فرسایشی باد در هرمزگان، با هزینه 4 میلیارد تومان مالچ پاشی و نهال کاری می‌شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: این اداره کل تاکنون برای مقابله با بیابان‌زایی در استان 25 هزار هکتار نهال کاری، 6 هزار و 500 هکتار مالچ پاشی، 400 هکتار احیای اراضی بیابانی با مشارکت مردم، 6 هزار و 400 هکتار احیای بیابان‌ها با استفاده از رواناب‌های سطحی و 42 کیلومتر تله رسوب‌گیر را اجرا کرده است.
ذاکری خاطرنشان کرد: حرکت ماسه های روان، بروز پدیده های طوفان خاک و گرد و غبار که موجب ایجاد بیماری و اختلال در فعالیت مراکز بندری و نیروگاهی می شود، از جمله تاثیرهای سوء وجود کانون های بحران فرسایش بادی است.
وی با بیان اینکه هرمزگان به لحاظ واقع شدن در مناطق بیابانی از استان های خشک و به نوعی خیلی خشک ایران به شمار می رود، تصریح کرد: رویکرد مشارکتی و بهره مندی از ظرفیت مردمی بهترین راه مقابله با این پدیده می باشد.
وی بیان داشت: در سالهای اخیر اجرای موفق طرح های مشارکت مردمی در امر احیا بیابان و آموزش بیابان نشینان پیرامون حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و احیا بیابان ها با تاکید بر دانش بومی و راهکارهای بسیار موثر و تعیین کننده، حفاظت و احیا منابع طبیعی را به ارمغان آورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر