کد خبر: 888170
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود با بیان این که 65 درصد دانش آموزان شاهرودی در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند، گفت: در مسایل آموزشی ،فضا و تجهیزات باید تعادل و توازن میان مقاطع تحصیلی رعایت شود.
حمیده محبی  افزود: امسال 12 مدرسه 2شیفته در مقطع ابتدایی داریم که باتوجه به استفاده بیش از 400 نفر دانش آموز در هر نوبت از برخی مدارس این شهر ، ناگزیر به افزایش هشت مدرسه نوبتی دیگر در سال آینده تحصیلی در این مقطع هستیم.
وی با اشاره به اینکه در مقطع متوسطه و هنرستان 13 هزار نفر دانش آموز مشغول تحصیل هستند ، تاکید کرد: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی در شاهرود 17 هزار نفر است.
وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در امر تعلیم و تربیت ، موفقیت را درمدرسه های کوچک 150 تا 200 نفره جستجو می کنند ، ادامه داد: در مدرسه قائم(عج) مهدی آباد 453 دانش آموز ، در مدرسه دهخدا 420دانش آموز و در شهرک بهارستان این شهر چهار مدرسه گردشی - نوبتی فعالیت می کنند که در هر نوبت 340دانش آموز تحصیل می کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود گفت: در شهرک بهارستان از هر مدرسه ابتدایی نزدیک به 700 دانش آموز استفاده می کنند که استهلاک و آسیب های فراوانی به تجهیزات این مدارس وارد می شوند.
محبی با بیان اینکه سرانه هر دانش آموز شاهرودی را 65هزار تومان است ، ادامه داد: در بیشتر اوقات در مدارس با خرابی سرویس های بهداشتی ،کمبود دستگاه رایانه و کپی روبه رو هستیم که برای تعمیر و یا تامین آن ها کافی نیست.
وی دغدغه مدیران مدارس ابتدایی با این حجم دانش آموز را تعمیر فضا های آموزشی ، و تامین تجهیزات دانست که در هر کلاس درس 35 تا 39 دانش آموز درس می خوانند.
وی ادامه داد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی دوره ابتدایی در شهرک مسکن مهر فدک ، همه دانش آموزان این شهرک به شهرک های همجوار و البرز هدایت می شوند.
این مسئول با بیان اینکه دوره ابتدایی از پنج پایه به شش پایه افزایش یافته ، ادامه داد: در بیشتر مدرسه های ابتدایی ، در چیدمان میز و صندلی ها از کمترین فضا ها و حتی تا نزدیکی تخته کلاس استفاده می شود.
محبی گفت: تعداد 23 مدرسه غیر استاندارد ابتدایی درشاهرود فضای مناسبی ندارند و برخی فضاهای کوچک و نامناسب را برای پایه ششم اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه سالانه 400 تن به جمعیت دانش آموزی مدرسه های ابتدایی این شهر افزوده می شود ادامه داد: این روند افزایشی دانش آموزان ، مدرسه های بیشتری را 2 شیفته خواهد کرد.
محبی با بیان اینکه در مدارس غیر انتفاعی ابتدایی شاهرود 700 دانش آموز تحصیل می کنند ، تاکید کرد: در صورت تعطیل شدن هر یک از این مدرسه ها ، دانش آموزان این مدارس هم به سوی مدارس دولتی سرازیر خواهند شد.
وی کمبود نیروی انسانی در این مقطع تحصیلی را از دیگر مسایل آموزش و پرورش شاهرود عنوان کرد که توجه بیشتر مسئولان امر را می طلبد.
براساس بخشنامه ساماندهی مدرسه ها ، قرار است مدرسه های 2شیفت تعطیل شوند.
شهرستان شاهرود دارای 50 پیش دبستانی، 176 مدرسه دولتی و 32 مدرسه غیردولتی است که 2 هزار و 56 نیروی انسانی به دانش آموزان خدمت رسانی می کنند.
2 هزار و 24 نوآموز در دوره پیش دبستانی، 15 هزار و 147 دانش آموز در دوره ابتدایی و 6 هزار و 688 تن در مقطع متوسطه اول و سه هزار و 952 تن در متوسطه دوم، یک هزار و 62 نفر در هنرستان های فنی و حرفه ای و 681 نفر در مدارس کار و دانش شهرستان شاهرود تحصیل می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر