کد خبر: 888112
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در رثاي شهداي بي‌سر مدافع حرم
حضور رزمندگان مدافع حرم در جبهه مقاومت اسلامي هزار حرف گفته و ناگفته دارد. هزاران ماجرا كه به حتم در آينده‌اي نزديك از دلش چندين و چند كتاب و فيلم استخراج خواهد شد.
  احمد محمدتبريزي
حضور رزمندگان مدافع حرم در جبهه مقاومت اسلامي هزار حرف گفته و ناگفته دارد. هزاران ماجرا كه به حتم در آينده‌اي نزديك از دلش چندين و چند كتاب و فيلم استخراج خواهد شد. نبرد و شهادت اين دليرمردان لحظات تراژيك كم ندارد. لحظاتي كه مرورش ميخكوبمان مي‌كند و از شجاعت رزمندگان اين جبهه و قساوت دشمنانشان متحير مي‌شويم. دشمني كه به راحتي مي‌زند، مي‌كشد و سر مي‌برد و روي سر بريده مي‌رقصد. مدافعان حرم با ايثار و فداكاري‌شان شر چنين دشمناني را از سر كشور و حرم اهل بيت‌(ع) دور كردند. تروريست‌هاي داعشي و تكفيري با بي‌رحمي تمام سر برخي از شهداي مدافع حرم را از تنشان جدا كردند و قصد داشتند پيام ترس و وحشت را به شيعيان مخابره كنند ولي اين پيام خودشان را خوار و خفيف كرد.
به گزارش «جوان»، شهيد محسن حججي را امروز همه ما به واسطه پخش فيلم دستگيري و شهادتش مي‌شناسيم. شهيد حججي با شهادت دردناكش بخش‌هايي از وحشي‌گري‌ داعشي‌ها را به مردم ايران و جهان نشان داد. بسياري را متوجه مظلوميت شهداي مدافعان حرم كرد. محسن حججي با لب‌هايي خشكيده گرفتار و اسير تروريست‌ها شد، كتك خورد ولي از همه دردناك‌تر براي ما شنيدن بريدن سرش بود. اين كار اوج توحش دشمناني كه به نام اسلام به راحتي همه كار مي‌كردند را نشان داد.
اما قبل از شهيد حججي شهداي ديگري هم در مظلوميت تمام به دست تروريست‌ها به شهادت رسيده بودند كه خبرش كمتر به گوش مردم رسيده بود. سردار شهيد «عبدالله اسكندري» را شيرازي‌ها به خوبي مي‌شناسند. در دوران دفاع مقدس فرمانده‌اي بنام و محبوب بود و پس از جنگ نيز بيكار ننشست و تجربياتش را به سوريه برد تا به ياري ديگر رزمندگان بشتابد.
شهيد اسكندري خرداد سال 1393 به شهادت رسيد و پيكرش به دست گروه تروريستي «اجناد الشام» افتاد. جلادي به نام «ابوجعفر» كه از فرماندهان اين گروه تروريستي بود سر از تن بي‌جانش جدا و تصاوير آن را در حالي كه بر نيزه رفته بود در فضاي مجازي منتشر كرد. البته طولي نكشيد كه وعده خدا محقق شد و با كشته شدن ابوجعفر به دست ارتش سوريه، اين بار تصوير لاشه او بود كه در معرض ديد جهانيان قرار گرفت.
فرزند شهيد عبدالله اسكندري درباره اتفاقات آن روزها توضيح مي‌دهد: بعد از شهادت پدر پيكر ايشان به ما بازگردانده نشد. اما صحبت‌هايي بود كه با مبادله اسير، يا پرداخت هزينه‌اي بتوانيم پيكر پدر را بازپس بگيريم. اما ما به مادرمان گفتيم كه مادر جان به كساني كه مي‌خواهند پيكر پدر را بازگردانند، بگوييد ما راضي نيستيم كه يك ريالي از پول بيت‌المال صرف اين گروه خبيث شود. حتي يك اسير هم نبايد آزاد شود. پدر رفته بود تا آنها را به درك واصل كند. ما براي آنچه در راه خدا داده‌ايم، توقعي نداريم و حاضر نيستيم كه به ازاي پيكر پدرمان ريالي از بيت‌المال هزينه شود. زيرا هر اقدامي كمك به آنها محسوب مي‌شود.
سيد احمد حسيني نخستين شهيد بي‌سر لشكر فاطميون است. تك‌تيرانداز دشمن سيداحمد را مورد هدف قرار مي‌دهد و تير به سر او اصابت مي‌كند. طبق گفته همرزمانش، «سيداحمد» بعد از زخمي شدن از ناحيه سر هنوز جان داشت و هنگامي كه دستور عقب‌نشيني مي‌آيد، به دليل نزديكي دشمن همه نيروها مجبور به عقب‌نشيني ‌مي‌شوند. در همين هنگام دشمنان به سيداحمد و همرزمش مي‌رسند و سرهايشان را از تن جدا مي‌كنند.
رضا اسماعيلي، دانشجوي افغانستاني به تازگي داماده شده بود كه راه سوريه را در پيش گرفت. رضا نايب‌قهرمان وزن ۵۵ كيلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوي بود و بدن ورزيده‌اي داشت. شهيد اسماعيلي در نبرد با تروريست‌ها درگير و زخمي ‎شد و به دليل شدت مجروحيت نتوانست به عقب بازگردد و اسير دشمنان شد. بهمن ماه ۱۳۹۲ رزمندگان مدافع حرم توانستند شهرك زمانيه را از دست تكفيري‌ها نجات بدهند براي همين و سريعاً منطقه را براي پيدا كردن نيروهاي مفقود و شهيد خود واكاوي كردند. آنها پيكر رضا اسماعيلي را درحالي يافتند كه سري بر بدن نداشت. پيكر او بدون سر در خاك آرام گرفت.
شهيد نويد صفري طلابري كه به تازه‌داماد گيلاني مشهور بود يكي از آخرين شهداي بدون سر مدافع حرم است. شهيد صفري قبل از شهادت، به اسارت داعش درمي‌آيد و سپس توسط داعش به شهادت مي‌رسد. پس از آزادسازي شهر بوكمال پيكر مطهر او شناسايي و مشخص مي‌شود كه دشمنان سر از پيكرش جدا كرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
همشون عزیزند
اما رضا اسماعیلی خیلی مظلومه.
تک پسرو مادر بی سرپرست
تازه از افغانی ها.
خیلی سفارش کردم به تیم هایی که برای شهید حججی مستند میساختند از رضا اسماعیلی بسازید
انصافا داستان زندگیش بسیار زیباست.هنگام سربریدنش داعشی ها بهش میگند به حضرت رقیه توهین کن نمیکشیمت.
میگه مادرم من رو فرستاده تا از حضرت رقیه دفاع کنم و نزارم میون شما بی کس باشه. چطور میخواهید اهانت کنم.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار