کد خبر: 888058
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
رئیس اسبق رسانه ملی دلایل ایجاد فتنه ۸۸، حماسه ۹ دی و ناگفته‌هایی از لجاجت میرحسین موسوی را تشریح کرد.
جوان آنلاین: سیدعزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: 9 دی ماه به دلیل عمق فهم و درک و بصیرت مردم از یک سو و خودجوش و فراگیر بودن این حماسه از سوی دیگر که موجب شد معادلات جهانی و امیدواری دشمن بهم بریزد اهمیت زیادی دارد و کسانی که از این حماسه با عنوان انقلاب سوم تعبیر می‌کنند، حرف درستی می‌زنند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب در 22 بهمن و حرکت تاریخی دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 58 که تأثیر زیادی در تعمیق دشمن شناسی و مبارزه با آمریکا داشت، حادثه 9 دی به فاصله 8 ماه دفاع مقدس انجام گرفت و آثار و برکات فراوانی داشت که جا دارد از آن تحت عنوان انقلابی دیگر نام ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به امیدوار شدن دشمنان و ضدانقلاب در پی حوادثی که در سال 88 عمدتا در تهران اتفاق افتاد، تصریح کرد: در آن برهه دشمنان و بخصوص آمریکا که در موضوع هسته‌ای ایران مقتدر را پذیرفته بودند و از مواضع خود عقب نشینی کرده بودند پس از حوادث سال 88 به دلیل تسلط و توانایی بالا در تصویرسازی و خبرسازی توانستند بزرگنمایی کنند که این موضوع آثار تخریبی فراوانی برای انقلاب و مردم داشت اما در 9 دی ورق برگشت و جایگاه اصلی به ملت و انقلاب ایران بازگردانده شد.

ضرغامی با اشاره به انگیزه‌های پدید آورندگان فتنه 88 گفت: براساس آیات قرآن و تفسیری که شهید مطهری در این باره ارائه می‌دهند برخی کسانی که در آیات الهی تشکیک و تردید ایجاد می‌کنند در اصل منکر قیامت و خدا نیستند اما این کار را برای اهدافی دیگر انجام می‌دهند تا حرف خودشان را به جای حرف خداوند و پیامبر او حاکم کنند. بسیاری از مکاتب و اظهارنظرهایی که در تاریخ ثبت شده است اگرا نگیزه‌های اولیه‌اش را بررسی کنیم خواهیم دید که پدید آورندگان آن مکتب اعتقادی به آن نداشتند و با اهداف دیگری این کار را کردند.

وی ادامه داد: در حوادث سال 88 متأسفانه عده‌ای خاص که نمی‌خواستند شکست را باور کنند، و احساس می کردند از دایره قدرت خارج می‌شوند می‌خواستند به بهانه تقلب که در اصل آن را هم قبول نداشتند با اهداف براندازی دشمن همسو شوند.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما اضافه کرد: این روزها در جامعه سوالاتی می‌شود که آیا سران فتنه با خارجی‌ها هم جلساتی داشته‌اند یا خیر، البته ممکن است جلساتی با خارج کشور برگزار کرده باشند اما هدایت و حمایت صریح دشمنان از آشوبها و عدم مرزبندی با این حمایت‌ها نشان داد که دشمن آشکارتر از این نمی‌توانست از این آقایان حمایت کند.

ضرغامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در آن برهه با هوشمندی برای اینکه کسانی که به این آقایان رأی داده بودند از صف فتنه گران جدا شوند بزرگواری فراوانی کردن و به من هم می‌گفتند در برنامه های تلویزیون با استدلال و منطق برخورد کنید تا کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند و نمی‌خواهند کشور را به شورش بکشند از صف فتنه گران جدا شوند. همچنین ایشان پذیرفتند که نتیجه نهایی آرا دوباره توسط شورای نگهبان بررسی شده و قدری دیرتر اعلام شود تا مباحث دروغی که مطرح می‌شود مشخص شود اما سران فتنه اصلا این موضوع را قبول نداشتند.

وی ادامه داد: زمانی که در راهپیمایی میدان ولی عصر شعارهای محدودی علیه یکی از اشخاص کشور داده شد رهبر انقلاب به من گفتند از آن جایی که این برنامه زنده پخش می‌شد و مردم این شعارها را شنیده‌اند حتما عذرخواهی شود. و ما هم در خبر ساعت 21 این کار را انجام دادیم و در اصل تأکید رهبر انقلاب براین بود که تاجایی که می شود بهانه ها را از دشمن بگیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسانی که در رأس فتنه بودند می‌دانستند که موضوع تقلب بهانه است و برخی از آنها بعدا هم به این موضوع اعتراف کردند عنوان کرد: نماینده رسمی آقای موسوی در محضر رهبر انقلاب گفتند نمی‌شود در انتخابات ایران تقلب شود زیرا در عرصه انتخابات همه چیز دست مردم است. اما چون قرار نبود این حرفها شنیده شود آنها می‌خواستند که به بهانه تقلب مردم را به خیابان بکشند و با تجربه جنبشهای رنگی ایران را دچار آشوب کنند.

ضرغامی با اشاره به صحبت برخی که در سال 88 می‌گفتند اگر صداوسیما تریبون در اختیار موسوی قرار می‌داد شاید آرامش به جامعه بازمی‌گشت گفت: در صحبتی که خودم با موسوی داشتم به وی گفته شد هیچ مانعی برای این کار نیست و اگر صحبت شما در جهت آرامش بخشی به جامعه است شما صحبتهایتان را انجام دهید و ما ضبط می‌کنیم و عین آن را پخش خواهیم کرد. اما آقای موسوی نه قبول کرد صحبتهای ضبطی‌اش پخش شود و نه قبول کرد در حضور مجری برنامه زنده برگزار کند و نه قبول کرد با کسی گفتگو کند.

وی ادامه داد: مگر فیلم آقای کروبی که تمامش خلاف قانون بود و در شورایی 5 نفره رد شده بود عین آن پخش نشد. در آن زمان یک ساعت مانده به پخش فیلم ما از رهبر انقلاب در این باره سوال کردیم و ایشان توصیه‌ای کردند که در نتیجه آن من گفتم این فیلم پخش شود تا بهانه‌ای دست کسی نباشد.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما خطاب به جوانان گفت: اگر جوانان ما امروز تحقیق کنند متوجه می‌شوند خواسته های سران فتنه در سال 88 چه بود و در می‌یابند که آنها می‌گفتند انتخابات باید باطل شود شورای نگهبان انتخابات را ابطال کند و مردم به خیابان بیایند و خودشان هم می‌دانستند که این اقدامات در راستای برهم زدن آرامش عمومی است. خوب آقای موسوی در برنامه تلویزیونی می‌خواستند یک بار دیگر همین صحبتها را بکنند اما معلوم است که انجام این کار غلط است و نباید کشور گرفتار آن شود.

ضرغامی تصریح کرد: مگر در انتخابات سال 92 نامزد پیروز با اختلاف 200 یا 300 هزار رأی به پیروزی نرسید و پس از آن هم همه کاندیداها به او تبریک نگفتند؟ پس چطور می‌شود فردی با اختلاف 11 میلیون رأی در شب انتخابات و آن هم در مقابل رسانه ها بیاید و بگوید بنده با اختلاف زیاد پیروز انتخابات هستم.

وی با بیان اینکه تقلب بهانه‌ای بود برای اینکه سران فتنه از قدرت خارج نشوند، عنوان کرد: آنها حاضر شدند تا حتی به نتیجه براندازی هم که شده در کشور نارآرامی ایجاد کنند تا به اهداف خودشان برسند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماهیت فتنه عنوان کرد: ماهیت فتنه مخلوط شدن حق و باطل است و در زمانی که اتفاق می افتد خیلیها متوجه ماهیت آن نیستند اما وقتی که فتنه تمام شد تازه چهره تخریبی آن روشن می‌شوند.

وی ادامه داد وقتی برخی خواص که همراه امام و انقلاب هم بوده‌اند با فتنه همراه می‌شوند در ذهن مردم تشکیک ایجاد می شود که چگونه می‌شود این افراد حرف غلط بزنند. وقتی خواص بی بصیرت حرفی نادرست زدند و یا با سکوت بیجا در جهت اهداف سران فتنه حرکت کردند نتیجه همین می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: چند وقت پیش رهبر انقلاب به یکی از کسانی که با ساده لوحی از افرادی حمایت می‌کرد گفتند که اگر این آقایان در همان زمان می‌گفتند که امکان تقلب وجود ندارد این اتفاقات نمی‌افتاد ولی حاضر شدند تا براندازی نظام پیش بروند و دست از قدرت برندارند.

وی با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) تبعیت از رهبری و امام عادل را تنها راه عبور از فتنه دانست و خاطرنشان کرد: حتی کسانی که اعتقادی به ولایت و رهبری ندارند اگر برای کشور آرامش می‌خواهند نیز باید چنین کنند ما شاهد بودیم که در آن زمان کشور ما آرامش نداشت و شبکه‌های ماهواره ای دستور ساخت بمب و به خیابان آمدن مردم را می دادند و مدعیان حقوق بشر هم ساکت بودند در حالی که زمانی شبکه سحر ما یک فیلم ضداسرائیلی پخش کرد و می‌خواستند آن را به بهانه خشونت ببندند. اما چطور می‌شود که مجریان شبکه‌های ماهواره‌ای مثل اتاق جنگ  عمل می‌کردند و کسی با آنها کار نداشت.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب عنوان کرد: در دور دوم ریاست جمهوری رهبر انقلاب ایشان بنا به دلایلی که عمدتا مربوط به ناتوانی اجرایی آقای موسوی بود ایشان را نمی‌خواستند و همه هم این را می‌دانستند و می‌خواستند فرد دیگری را انتخاب کنند تا بتوانند اشرافی به تحولات اجتماعی داشته باشند. اما تشخیص حضرت امام در آن زمان این بود که موسوی به دلایل مختلف باید بماند و رهبر انقلاب نیز این حکم را به روی چشمشان گذاشتند.

ضرغام ادامه داد: اما امروز که رهبر انقلاب به خاطر حساسیت چند وزارتخانه می‌گویند وزرای آن با ایشان چک شود به دلیل فضای بازی که در فضای مجازی ما وجود دارد عده ای می‌گویند ما رئیس جمهور انتخاب کردیم که او وزیر انتخاب کند درحالی که اصلا این طور نیست و رهبر انقلاب وزرا را انتخاب نمی‌کنند و خود رئیس جمهور هم گفت که وزرا را خود او انتخاب می‌کند.

ضرغامی افزود: امروز که شما بعضی از امور را مانند فتنه دیده‌اید با دقت ببینید آن شاخصی که مردم را از این مشکل نجات می‌دهد کجاست؟ و البته مردم در حماسه 9 دی ماه نشان دادند که همیشه در صحنه هستند و با وجود تمام مشکلات و نواقص موجود در وضع اقتصادی و معیشتی تا پای جان از نظام و انقلاب و ولایت فقیه دفاع خواهند کرد. مسئولین نیز باید هوشیار باشند تا این فشارها برمردم و رویه زندگی آنان بازیچه دست و سوژه رسانه‌ای شبکه‌های معاند ولایت و نظام نشود و با تدبیر و عمل کارشناسی شده به یاری مردم بشتابند.

وی تصریح کرد: مردم صاحبان اصلی و مسلم نظام و کشورند. اگر مردم در جایی اعتراض کردند و ناراحتند وشعار می دهند اینها همان مردمی هستند که در 9 دی ماه و 22 بهمن برای دفاع از کیان نظام و ولایت فقیه به میدان آمدند که تنها فشار مشکلات برآنها فائق آمده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مسئولین به طور جد می‌بایست به فکر رفع این نواقص و یاری مردم باشند و البته مردم که صاحبان اصلی انقلابند در قاموس انتقاد هم اگر باشند در مقابله با ضدانقلاب به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد. اگر جایی نیاز به انتقاد است آن هم باید توسط آدمهای دلسوز و متدین انجام شود تا مرز بین حق و باطل برمردم عیان باشد. اما باید با بصیرت هوشیار بود که این وسیله‌ای برای زاویه دار نشان دادن ملت با نظام و ولایت نشان داده نشود چرا که این اهم خواسته‌های ضدانقلاب و دشمنان نظام و کشور است.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
France
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
1
0
حالا که پس از چند سال مناظره معروف سیزده خرداد آقایان موسوی واحمدی نژاد روی یوتیوب پخش میشود خداییش متحیر مانده ایم که چطور بعضی ها طرفداری از موسوی را توجیه میکنند
حیف سیزده میلیون رای !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
شما واسه همین فرانسه تشریف داری؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
1
0
وقتی کارهای بزرگ بخواهد در دستان انسان کوچک قراربگیرد" باید
فاتحه همه چیز را خواند.
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
1
واقعیت اینست که در زمان جنگ که کشور هیچی نداشت خیلی بهتر از الان اداره میشد.
چگونه هست که الان پول ملی ما از افغانستان و عراق بی ارزشتر است؟
...منصف باشید دروغ بسه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار