کد خبر: 888014
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
مخترع البرزی خط مینی خطاشی خبر داد
استاد قلم اقیانوسه و مخترع خط مینی خطاشی از حراج آثارش برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

ناصر پزشکی با اظهار تالم و تاسف از واقعه درگذشت هموطنان عزیزمان در زلزله اخیر استان کرمانشاه گفت : وظیفه انسانی ما حکم می کند که هرکس در هر جایگاه و هر آنچه در توان دارد را برای کمک به همنوعان خود در طبق اخلاص بگذارد.

وی با اشاره به شعر معروف سعدی که می گوید «بنی آدم اعضای یکدیگرند»، اظهار کرد: در چنین مواقعی بی تفاوت بودن و دست روی دست گذاشتن به دور از اخلاقیات و شئون انسانی است و هر شهروندی در قبال هموطن خود باید به نوعی احساس مسئولیت کند.

مخترع خط مینی خطاشی به این روش خطاطی اشاره کرد و گفت: مینی خطاشی تلفیقی از مینیاتور، نقاشی و خطاطی است که این روش خطاطی برای اولین بار در دنیا توسط بنده ابداع شده است.

پزشکی با اشاره به اینکه آثار منحصر به فردی با استفاده از روش مینی خطاشی دارد، گفت: یکی از آثار منحصر به فرد بنده که آیه شریفه (و ِان یَکادُ ) بر روی پوست آهو به روش مینی خطاشی و خط اصیل بنده است، در کابل، به ارزش 45 الی 60 میلیون یورو قیمت گذاری شده است و قصد دارم مبلغ آن را جهت کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص دهم.

خوشنویس البرزی به اثر دوم خود نیز اشاره کرد و افزود: اثر هنری دیگری که توسط باشگاه خبرنگاران جوان در سطح کشور و بین الملل به حراج گذاشته شده است، یک تابلوی (و ِان یَکادُ ) بر روی پوست آهو یا بز وحشی است که این اثر نیز 90 الی 110 میلیون یورو قیمت گذاری شده و هم اکنون به حراج گذاشته شده است.

پزشکی خاطرنشان کرد: مبالغ حاصل از فروش این دو اثر برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه بوده و صرف امور دیگری نخواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار