کد خبر: 887912
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
با مشارکت 360 مهد کودک؛
سومین دوره «غنچه‌های امید» با حضور و مشارکت 360 مهد کودک و مرکز آموزشی و در 10 قالب دکلمه، سرود، پرده خوانی، قصه گویی، کتاب خوانی و ... در مشهد مقدس برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد حسین نخعی شریف سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اعلام این خبر گفت: از شاخصه های سومین جشنواره «غنچه‌های امید» مشارکت والدین در این جشنواره است و والدین نیز به مخاطبین اصلی این جشنواره اضافه شدند.
نخعی شریف آشنایی کودکان با مناسبت‌های ملی و مذهبی و آموزه‌های شهروندی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و تصریح کرد: یکی از مسائلی که در فرهنگسرای کودک و آینده سعی شده بر آن توجه شود تأکید بر انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی و آموزه های شهروندی با زبان کودکانه است و به طور کلی جشنواره «غنچه‌های امید» نیز بر همین آموزه‌ها تاکید دارد.
سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی با بیان اینکه مشغله زیاد والدین و همچنین زندگی آپارتمان نشینی و نبود فضای خوب در منزل فاصله عمیق ارتباطی بین والدین و کودک ایجاد میکند، خاطر نشان کرد: این جشنواره می خواهد رابطه بین فرزند و مادر و مربی را نزدیکتر کند و باعث شود کودک احساس کند والدین و مربی همراه واقعی و همیشگی او هستند و این امر باعث تزریق نشاط و شادابی هم در منزل و مکانهای آموزشی و هم در روحیه کودک و بزرگترها گردد و در نتیجه منتج به نشاط اجتماعی خواهد شد.
وی با اشاره به مجموعه‌هایی که با موضوع کودکان بصورت تخصصی فعالیت دارند، عنوان کرد: چنانچه آموزه‌های دینی را با آموزش صحیح و دغدغه مند همراه کنیم به طور حتم بسیاری از معضلات اجتماعی در آینده برطرف خواهد شد.
سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد تقویت مهدهای کودک قوی و مستعد را یک نیاز دانست و افزود: با توجه به اینکه کودکان ما نیازمند آموزش سالم و صحیح هستند، حمایت مهدهای کودک لازم و ضروری به نظر می‌رسد، البته به این شرط که مربیان این مجموعه ها آموزش لازم و دقیق را دیده باشند.
نخعی شریف اظهار داشت: افتتاحیه این جشنواره در روز ۵ شنبه ۷ دی ماه ساعت ۸:۳۰ صبح در محل حرم مطهر رضوی کتابخانه مرکزی سالن قدس برگزار می گردد.
لازم به ذکر است داوری آثار این دوره در بهمن ماه برگزار می گردد و در سومین دوره غنچه های امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی استان، صدا و سیمای خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (علیه السلام) مشارکت دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار