کد خبر: 887905
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۴۹ روستای هدف گردشگری در آذربایجان غربی شناسایی شده است.
به گزارش جوان، جلیل جباری امروز صبح دراولین نشست توسعه گردشگری و روستایی با اشاره به اهمیت بالای روستاها در جذب گردشگر گفت: روستاهای دارای پتانسیل با گردشگری می توانند  نقش مهمی در افزایش جذب گردشگر داخلی وخارجی را به کشور ایفا کنند.
جباری بابیان اینکه بسیاری از گردشگران آرزوی استفاده از غذاها و آداب ورسوم روستائیان استان را دارند گفت: درصورت ایجاد زیرساخت در این روستاها می توان شاهد حضور گردشگر در این روستاها باشیم .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: علاوه برتدسعه زیرساخت ها، هماهنگی دست گاههای دولتی جهت جذب سرمایه گذاری خارجی  نیز نقش مهمی در توسعه گردشگری روستایی در استان را ایفا می نماید.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیاردتومان برای اجرای قانون اشتغال پایدار دراستان اختصاص یافته است گفت: ازاین میزان ۴ درصد آن به استان ما اختصاص یافته که گردشگری سهم ۱۵ درصدی از آن را دارد که درصورت تخصیص این اعتبار شاهد پیشرفت چشمگیر صنعت گردشگری دراستان خواهیم بود.
جباری بابیان اینکه مجوز سرمایه گذاری برای احداث آب گرم سلماس اخذ شده است افزود: مجوزهای لازم برای احداث  سایر مکان های بوم گردی و اکیپ های گردشگری اخذشده و این اداره کل درحال احداث آن ها در نقاط مختلف استان است.
وی ادامه داد: رایزنی های بسیاری با اداره جات مربوطه و دفتر امور روستایی استانداری انجام شده تا این نشست برگزار شود.
مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: کشور ایران جز ۱۰ کشور برتر از لحاظ داشتن مناظر طبیعی است اما درآمد حاصل از آن بسیار کمتر از کشورهای دیگر است وبرای حل این مساله باید چاره جویی کرد.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی جز استان های برتر کشور درحوزه عشایر ومناطق بکر درکشور است گفت: هم اکنون عاشایر آذربایجان غربی نقش مهمی درتولید گوشت؛ شیر وسایر محصولات دامی وغیر دامی را دارند که درصورت حمایت می توانند درآمد زیادی از حوزه گردشگری را عاید استان کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر